Gå til innhold

Q6600 eller E6700?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Tror nok alle ville ha gått for Intel Core 2 Quad Q6600, eller de fleste av oss ihvertfall  :)

8714823[/snapback]

 

Ja, det er det jeg tror jeg kommer til å gjøre også. Siden det kommer priskutt i Juli en gang. :)

Skal kanskje prøve å klokke den litt også, opp til 3000 mhz kanskje? Har ikke så veldig god erfaring med overklokking, jeg har lest HW.nos guide for å få litt bedre forståelse, men på innstillinger er jeg bare en amatør. :)

Lenke til kommentar

Hvis du skal kjøpe nå bør du kjøpe E6700.

 

Så kjøper du en firekjerners prosessor til høsten, slik som meg og sikkert andre her på forumet skal gjøre etter prisfallet. :)

(vi vil jo ha god ytelse i spill som Crysis og Alan Wake, siden de drar nytte av flerkjerne-teknologien)

Endret av 9hdoksaet4
Lenke til kommentar

til tråd starter så vet jeg ikke om du vet hva forskjellen på duo E6700 og Quad Q6600 med tanke på at pris forskjellen er 2k hadde det vert E6400 og E6600 det var snakk om så hadde jeg skjønt det. men nummeret 6600 og 6700 er ikke en verdi som amd oppererer med men heller kloken

 

Duo = 2 kjerner alle E

Quad = 4 kjerner alle Q

Octa = 8 Kjerner

osv.

 

men jeg ville kjøpt en Quad vist jeg ikke hadde noen som helst bekymring for pris. ellers så ville jeg ventet til pris fallet som snart kommer og kjøpt Quadden

Lenke til kommentar
til tråd starter så vet jeg ikke om du vet hva forskjellen på duo E6700 og Quad Q6600 med tanke på at pris forskjellen er 2k hadde det vert E6400 og E6600 det var snakk om så hadde jeg skjønt det. men nummeret 6600 og 6700 er ikke en verdi som amd oppererer med men heller kloken

 

Duo = 2 kjerner alle E

Quad = 4 kjerner alle Q

Octa = 8 Kjerner

osv.

 

men jeg ville kjøpt en Quad vist jeg ikke hadde noen som helst bekymring for pris. ellers så ville jeg ventet til pris fallet som snart kommer og kjøpt Quadden

8719158[/snapback]

 

 

Jeg er klar over forskjellen ja, må jeg skrive det også? :) Men jeg lurer på hva som er smartest å gå for med tanke på priskuttet som er spådd å komme i Juni/Juli. Men siden Quad CPUene kommer til å gå ned i pris hadde de vært smartest å gå for de ja. :) Men i spill som støtter Duo så vil vel bare to av de fire kjernene bli brukt, og da vil det vel ikke gi meg noe problem ytelsesmessig. Tvert i mot. :)

 

Og, er det noen noen som vet om en god guide for å klokke Quad? For ikke viderekommne klokker. :innocent:

Endret av LockBreaker
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...