Gå til innhold

Det nye Settlers spillet Rise of an Empire

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

The Settlers: Rise of an Empire er det sjette spillet i Settlers serien til nå, som regnes for å være en av de største strategi spill seriene gjennom tidene. Det første Settlers spillet kom ut i 1993, og de små tassene har siden den tid solgt godt over 6 millioner eksemplarer av spillene sine. The Settlers: Rise of an Empire, som jeg velger å kalle RoaE, er planlagt at skal komme ut i september 2007.

Produsenten for spillet, Benedikt Grindel fra Ubisoft, sier at for de som kjøpte en PC for tre år siden ikke vil ha noe problem med å kjøre RoaE, som forøvrig vil fungere på Windows 2000, XP og Vista.

I RoaE fokuserer man mer på det å bygge en virkelig og mer troverdig verden, en større hensikt med selve byggedelen av spillet. Før i tiden har det vært mer sånn at man bygde bygningene sine og det var det. Det så kanskje ut som en by eller ikke, men i RoaE er målet å utvikle en stor ilende middelalder by hvor du virkelig får en følelse av å ha oppnåd noe.

settlers6_1.jpg

Du er enten konge eller dronning og sender en av dine helter for å bygge en by. Du starter med et lite slott, med en markedsplass og fontene i midten og et lagerhus. Det første du vil ha er byggemateriale for å utvikle byen din og ressurser. Settlerne eller innnyggerne dine, som du ikke kontrollerer direkte, vil skaffe byggemateriale for deg. I begynnelsen vil de ha noen få enkle behov som mat, men etterhvert som byen utvikler seg og blir større vil kravene bli større i takt med den. De vil kanskje trenge underholdning, klær osv. Ressurser kan du få gjennom f.eks jakt og ved å handle med nærliggende byer.

Det vil være fire klimasoner som hver vil ha fire årstider fordelt på tre måneder:

- Nord-Europa: dvs Skandinavia og harde kalde vintre

- Midt-Europa: Tyskland, Nord-Frankrike og Sør-England, mildere klima

- Sør-Europa: Middelhavsområdet, mye varmere klima det vil ikke være snø om vinteren

- Nord-Afrika: ørken lignende, vann er en sjelden og dyrebar ressurs

Dybden i spillet ligger ikke lengre i det å bygge en hær og angripe de andre så fort som mulig, men det å utvikle en by i seg selv og se om den er forsvarsdyktig. Det er blitt lagt mer vekt på forsvar, men det er fortsatt fullt mulig å angripe fienden med forskjellige militære enheter deriblant sverdmenn, bueskyttere og beleiringstårn.

Det kommer til å være multiplayer i RoaE, og utviklerne regner med at kampene kommer til å foregå enten en mot en, eller to mot to for det meste. Når det spilles to mot to vil det starte med at de som spiller på lag med hverandre vil samarbeide mye, handle med hverandre og ressursene vil være nogenlunde jevnt fordelt mellom de to. Når det skal avgjøres hvem som skal vinne vil den personen med sterkest økonomi og den med den best utviklete byen vinne, ikke nødvendigvis han som kan klikke fortest på skjermen når det sloss.

For utviklerne av spillet har det vært veldig viktig å skape en verden som virker virkelig i RoaE, med mange små detaljer. Disse detaljene er kanskje uviktige for selve spillets gang, men viktig for det visuelle eller synlige mangfoldet om du vil. Detaljer som små dyr som drikker i vannkanten eller at isen legger seg der det er grunnest først skaper noe som spilleren selv kan relatere seg til. Man kan enkelt forestille seg å leve i en slik verden, at man kanskje er en av innbyggerne som går rundt i de travle bygatene eller jakter på rådyr i skogen. Det er alltid noe nytt å oppdage og det er lett å fortape seg i en slik verden.

Det slår gnister rundt det kommende The Settlers: Rise of an Empire som ser ut til å leve opp til forventningene et spill med denne tittelen har og mer til.

Endret av Klovnefisken
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ser bra ut det her... Spilte en del Settlers 3 tilbake i tiden og likte spessielt det å få opp produksjonen av forskjellige varer. Var liksom ikke bare å bygge "mat-fabrikk", måtte jo første fikse korn, så mølle, så baker, og bakeren trenger vann osv... Og brød måtte til for å grave opp kull og jern, som kunne smis om til våpen. Druer som måtte til for å lage vin (offergave til guder) likte seg best i bratte bakker ved elver. Likte også å sette opp esel-karavaner mellom meg og vennen min sin landsby, var så god atmosfære.

Likte den nye gui-en, man fikk så god oversikt over landsbyen, evt. byggeknapper og kart var minimalistisk. Det at man får feedback fra "eyecandyen" og må benytte seg av dette for å se om visse bygninger faktisk produserer ting og tang var også i ekte settlers-stil :)

Skrevet

Jeg ser frem til RoaE med stor tro og glede, og jeg tror at Settlers II har vært en stor påvirkning til utviklingen av spillet og hvordan gameplayet vil foregå. Jeg tror dette er grunnet at de fleste Settlers tilhengere alltid viser tilbake til Settlers II og hvor bra det var i forhold til de senere spillene i serien. Det faktum at mange spiller Settlers II per i dag, elleve år senere at det bli gitt ut i 1996, vitner om at Settlers II var og er et genialt spill :D

Skrevet

ja settlers II var og Er det beste spille innen settlers sjangerne.

greide ikje å sletta det før eg måtte formatera pc:P så ble det til at jeg tok fram IV/V å spillte på den i plassen:( men må kanskej fina fram II nå:p

Gleder meg til dettan ja;D Settlers: RoaE :love:

Skrevet (endret)

Fant en ny fin trailer som ble vist på Ubidays i Paris så ikke alt for lenge siden :D Denne gir mer intrykk av hvordan RoaE kommer til å bli, må bare minne dere på at grafikken dere ser

er ingame :ph34r::thumbup: Endret av Klovnefisken
Skrevet
Jeg gleder meg veldig til dette spillet. Settlers *ettellerannet* of kings var ikke så bra :(

Bilder i signaturen er ikke lov btw..

8721524[/snapback]

Ok det visste jeg ikke :whistle: det het Heritage of Kings btw, og du er nok ikke alene om å syntes at det ikke var så bra... Inkludert meg :nei:

• 1 måned senere...
  • 2 uker senere...
Skrevet (endret)

UK siden til RoaE er nå blitt oppdatert med masse snadder (er jo bare to måneder igjen til spillet blir sluppet ut så kanskje ikke så rart...) så jeg vil anbefale folk som er interessert i spillet og ta en titt der. Uansett Ubisoft har nå åpnet for beta testing av spillet for folk som har registrert seg, dette er høyst uvanlig og vil bli det første Settlers spillet som blir lagt ut til beta testing for folket.

Game Beta is coming soon !

Please register to be the first

informed and maybe be

the first to try the game

Tidligere har det vært noen få inviterte som har fått lov til å beta teste det (proffer og ikke så rart tyske) Jeg vet enda ikke om alle som en kan være med på beta testingen eller om de trekker ut noen heldige, men holder en knapp på det første. Registrere deg kan du gjøre her.

Endret av Klovnefisken
Skrevet

Emnetittelen i denne tråden er lite beskrivende for trådens innhold og det er derfor ingen god emnetittel. Jo bedre og mer beskrivende emnetittelen er, jo lettere er det for andre å skjønne trådens innhold og det vil være lettere å treffe den riktige forumbrukeren med det rette svaret. Ber deg derfor om å endre emnetittel slik at du unngår at en moderator stenger tråden. Vennligst forsøk å ha dette i tankene neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler.

Bruk p_edit.gif-knappen i første post for å endre emnetittelen.

(Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Ikke kommenter dette innlegget, men p_report.gif gjerne dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet..)

• 4 uker senere...
Skrevet

hei alle sammen skulle bare si at hviss dere registrerer dere på www.gamespot.com å har logget inn er det en gratis open beta av rise of an empire NÅ :D:dribble:

Skrevet

Har testa betaen nå det er sinnsykt bra, men en del små bugs men funker perfekt

litt dumt at man ikke kan stille opp grafikken da i betaen :thumbup:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...