Gå til innhold

Ikke optimal bildekvalitet på Blu Ray (PS3)


Anbefalte innlegg

Har en HD DVD spiller til XBOX360 og jeg synes bildekvaliteten er noen hakk bedre. Jeg synes Blu Ray filmene jeg har er litt "hvitkornete" i kvaliteten.

 

XBOX360 er 720p og PS3 er i 1080i! Vil det være bedre kvalitet på 720p enn 1080i? Hvordan forandrer jeg dette (har rotet rundt i menyene i hele dag)?

 

Har en LG 37"LC2R (1366/768)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gå på Skjerminnstillinger der du velger åsn kabel du har koblet til så til høyre og vell brukerfindert elr manual  og huker av på 720p og fjern 1080i

8701745[/snapback]

 

 

Der fant jeg det:) Har rotet rundt på BR/DVD alternativene.

 

Forandret det til 720p, men det er fortsatt hvitkornete/snøaktig i lyse områder. Føler at fargene er forholdsvis riktig stilt inn...

 

Hmmm?

Lenke til kommentar
Gå på Skjerminnstillinger der du velger åsn kabel du har koblet til så til høyre og vell brukerfindert elr manual  og huker av på 720p og fjern 1080i

8701745[/snapback]

 

 

Der fant jeg det:) Har rotet rundt på BR/DVD alternativene.

 

Forandret det til 720p, men det er fortsatt hvitkornete/snøaktig i lyse områder. Føler at fargene er forholdsvis riktig stilt inn...

 

Hmmm?

8701889[/snapback]

 

 

Kabel bruker du ?

Lenke til kommentar
Gå på Skjerminnstillinger der du velger åsn kabel du har koblet til så til høyre og vell brukerfindert elr manual  og huker av på 720p og fjern 1080i

8701745[/snapback]

 

 

Der fant jeg det:) Har rotet rundt på BR/DVD alternativene.

 

Forandret det til 720p, men det er fortsatt hvitkornete/snøaktig i lyse områder. Føler at fargene er forholdsvis riktig stilt inn...

 

Hmmm?

8701889[/snapback]

 

 

Kabel bruker du ?

8701910[/snapback]

 

Bruker en hdmi kabel kjøpt på Claes O.

 

På XBOX'en bruker jo jo en component og det blir fortsatt bedre bilde!

Lenke til kommentar

hvis du går på Disply på PS3 settings. Så er det en mulighet som kom med den nye updaten som gir deg "full RGB" eller noe slikt. Den hjelper veldig her, kontrasten hos meg ble meget mye bedre og bilde i seg selv ble også skarpere. Så tror du kanskje bør prøve den.

 

Ellers er det nok å mikse litt settings på TVen.

Lenke til kommentar

PS3 skalerer ikke Blu-Ray til 720p. Den kan bare gi ut 1080p/i og 480p/i. Så hvis du velger 720p så får du bare 480p. Du må velge 1080i og la TV'n skalere til 720p. Eller har de fikset dette med en ny firmware uten at jeg har fått det med meg?

 

Det kan også hende at TV'n er dårlig til å deinterlace slik at det er den som er synderen...

Lenke til kommentar
PS3 skalerer ikke Blu-Ray til 720p. Den kan bare gi ut 1080p/i og 480p/i. Så hvis du velger 720p så får du bare 480p. Du må velge 1080i og la TV'n skalere til 720p. Eller har de fikset dette med en ny firmware uten at jeg har fått det med meg?

 

Det kan også hende at TV'n er dårlig til å deinterlace slik at det er den som er synderen...

8704319[/snapback]

 

 

Øhh ja ;)

Lenke til kommentar
Gå på Skjerminnstillinger der du velger åsn kabel du har koblet til så til høyre og vell brukerfindert elr manual  og huker av på 720p og fjern 1080i

8701745[/snapback]

 

 

Der fant jeg det:) Har rotet rundt på BR/DVD alternativene.

 

Forandret det til 720p, men det er fortsatt hvitkornete/snøaktig i lyse områder. Føler at fargene er forholdsvis riktig stilt inn...

 

Hmmm?

8701889[/snapback]

 

Har du ramlet ned den "digitale klippe"? Er det type hvite "gnist" disse hvitkornete greiene? Kan i så fall være HDMI problem - dårlig/defekt kabel eller noe annet som skjærer seg i forhold til connection slik at du mister såpass informasjon i overføringen at du får slike "sparklies". Men veit ikke om det er det du beskriver helt da.

 

Lurer på om ikke siste PS3 oppgradering gjør at den kan scale kunne til 720p også. Men uansett, 1080i eller 720p ut skulle ikke gi slike bilder på TV'n din. Har du ikke installert siste PS3 oppgradering så skal du i hvert fall ha PS3'n på 1080i ut.

 

HD DVD og Blu-ray - billedkvaliteten er avhengig av hvilken tittel man ser på. Så hvilket format du ser på har ikke noe så i så måte for det varierer fra tittel til tittel hvor bra det er. Men i og med at komponent via 360 virker ok, så lurer jeg på om det kan være noe med HDMI overføringen, kabel, eller receier/mottaker.

 

Dårlig de-interlacer i TV'n? Gir neppe det problemet du beskriver. LIkevel, sett 360'n på 1080i via komponent og se om det samme skjer med bildet fra 360. Da får du sett de-interlacing og scaling av HD DVD på TV'n din fra 1080i til 720p. Hvis dette ser bra ut, så tror jeg det da er HDMI som funker dårlig, enten HDMI reciever på TV'n eller kabelen.

 

Billige kalber går stort sett greit det, så det må i så fall være noe defekt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...