Gå til innhold

Noen classer raid guilds ikke vil ha med?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

må jo ikke glemme at det er forskjellig fra guild til guild da. Er ikke alle guild som ikke foretrekker hunters rogues osv.. er jo de som trenger de også.. samt fleste guild har jo 2 teams som de raider med. så sjangsen for å få et endgame guild er jo greit, man må bare gjøre instances ofte, få litt rep hos players fra andre guild, slik at de kan anbefale deg. ha godt humør å vær hjelpsom, aldri vær frekk å leave midt i en instance. å spill char'n din bra, ikke vær en såkalt "noob" som ikke kan klassn sin i det hele tatt:P

Skrevet

Rogue, hunter, dps-warrior tror jeg blir vanskeligst å få innpass med. Klasser som bringer noe mer enn bare dps til gruppen, blir det gjerne enklere med.

Ta f.eks. druid istedenfor rogue. Høy dps, combat-res, Innervate, Faerie fire, 5% crit + 4% heal per crit, og kan i tillegg off/maintanke med et lett gearbytte. Ta så med i beregningen at roguer gjerne kommer luskende i PvP-gear, stacker crit-gems og driter i +hit.

Skrevet
Rogue, hunter, dps-warrior tror jeg blir vanskeligst å få innpass med. Klasser som bringer noe mer enn bare dps til gruppen, blir det gjerne enklere med.

8697553[/snapback]

Næh, som paladin får jeg ikke lov til det i det hele tatt.

Kan Jeg bringer buffs og diverse auraer til partyet, inklusive improved sanctity aura.

Kan tilby 3% crit mot crusader-judgede mål, og i som 20/0/41 er jeg også en rimelig god healer.

Får jeg lov til å dpse?

Nei.

Skrevet

Spiller du klassen din over gjennomsnitte, og er en pålitelig kar får du deg guild uansett hva du spilller.

Dem guildene jeg har spilt i har tatt inn spillere som har utmerket seg uansett om klassen var full. Dette gjelder også for andre guilder.

Klart det har sine fordeler med å spille en klasse det generelt er manko på, og eller en "populær" klasse for raids.

Uansett gjør du det du skal behøver du ikke være redd for å stå der uten guild.

Skrevet

Litt av problemet til hunters og rogues er vel at det er litt for mange som spiller disse klassene. Dermed har de fleste guild alle hunters og rogues de trenger.

Skrevet
Vel, nå er jeg horde, våre paladiner virker det som om har svært lett å få guild. Det er vel gjerne motsatt for alliance, at shamaner får lett guild, men paladiner er det nok av.

8697638[/snapback]

Jeg ER horde.

Problemet er at folk skal være så jævla trangsynte og på død og liv nekte paladiner å gjøre dps, kun fordi det er en eller annen kjip internettmyte om at paladiner bare duger til å heale.

Tok det opp i guildchat i begge de to forrige guildene mine, og det var imponerende hvor få som hadde peilig på paladiner.

Folk skreik da jeg sa jeg ikke var 41 poeng i holy, og sa at jeg MÅTTE være det for å kunne heale effektivt.

Samtidig uttalte alle seg skråsikkert om at "paladiner kan ikke gjøre dps, uansett", uten engang å vite hva "seal of command" var for noe engang.

Problemet er at ingen tør å tenke sjæl på nettet, og automatisk bekjenner seg til "vedtatte sannheter" som andre nerder på nettet har kommet fram til, i dette tilfellet at paladiner ikke kan gjøre dps under noen omstendigheter og således SKAL heale.

Skrevet

Paladin kan gjøre DPS, men stortsett alle andre klasser kan gjøre jobben bedre. Ingen kan derimot heale bedre en Paladins for øyeblikket så det er ganske naturlig at de blir satt til og heale. Selv om raids kan ha noen feral druids, tankadins eller shadowpriests bør man som healingclass primært forvente å bli satt til healing.

Skrevet
Paladin kan gjøre DPS, men stortsett alle andre klasser kan gjøre jobben bedre. Ingen kan derimot heale bedre en Paladins for øyeblikket så det er ganske naturlig at de blir satt til og heale. Selv om raids kan ha noen feral druids, tankadins eller shadowpriests bør man som healingclass primært forvente å bli satt til healing.

8697931[/snapback]

Healingen til Paladins ble vel nerfa i patchen på onsdag?

Skrevet (endret)

Kombat-Kaare:

Det er ikke fordi dere ikke kan dpse, at paladins ikke får raidspots som dps, men fordi dere ikke gjør god nok dps i forhold til andre klasser. Greit nok, dere har noen unike raid buffs, men det er ikke nok i forhold til den tapte dpsen.

edit: forøvrig, så har jeg enda ikke hat noen negative erfaringer med prot paladins som tanks :)

Endret av Gwaihir Vindherre
Skrevet

Som jeg har nevnt før er det en forskjell på maks hardcore guilds og vanlige guilds. Jeg kunne rolle en hvilken som helst DPS-karakter og ikke kommet på bunnen blant DPSerne. Fordi folk er late, ikke fokusert osv.

Vanlige guilds som ikke har ekstremt bra progress ville ikke merka særlig forskjell på om du bytta inn en Paladin mot en random DPS klasse, det er trangsynthet som som ødelegger der. Det er mange guilds som lar arms-warriors DPSe, men ikke paladins.

Skrevet (endret)

8697931[/snapback]

Healingen til Paladins ble vel nerfa i patchen på onsdag?

8697935[/snapback]

Det ble den, men merket ingen stor forskjell egentlig ... - selv ikke på lange kamper. - kompenseres effektivt ved å velge litt mer mana regen enn før ... - jeg healer fortsatt bedre eller like bra som de best geara priestene, og hadde ingen mana problemer egentlig .... (men har du lite int vil det muligens stille seg annerledes, har vel omtrent 12k mana raid-buffa og det holder for de fleste fighter, med en pot eller to ...)

Når det gjelder Rogues/Hunter diskusjonen så har jo Rogues blitt litt mer brukbare nå, men det er fortsatt flere fighs der det er enklere med ranged enn melee dps. - For hunters er det ikke nødvendigvis vanskelig å få et bra guild, men det er vanligvis bare en hunter i en raidgruppe, uansett størrelse, mens andre klasser ofte kan få 2-5 spots ..

Endret av kjetilkl

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...