Gå til innhold

Problemer med inspilling av musikk på pc'n


Wooperoo

Anbefalte innlegg

Jeg har nylig fått til å spille inn musikk på pc'n gjennom "phones" utgangen fra mitt boss gt-8 effekt brett (en crate forsterker sender lyden). Og når jeg spilte inn noe musikk (bruker cubase 2) så trykket jeg play for å høre hvordan resultatet ble så var lyden lav og dårlig på alle mulige måter og ikke noe som helst som den jag får ut av "gear'et" mitt. Lurer på om noen har hatt slike problem. Kan det være lydkortet mitt (er et dårlig innebygd et i hovedkortet mitt), eller innstillingene på gt-8'n, eller kan det være at jeg bruker phones utgangen på effekt brettet, osv? Ps: Clean lyden er ikke så dårlig.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er litt uklart hvordan det lyder og hva mener du med at "Clean lyden er ikke så dårlig", er det et opptak uten å gå gjennom gt-8'en?

 

Har du hatt kontroll på innspillingsnivået? Dersom du får klipp i digital innspilling lyder det bare forferdelig. Siden du sier det er lavt, høres det egentlig ikke ut som om det klipper... Du får jo selvfølgelig ikke topp lyd fra et billig dårlig lydkort, men slik du beskriver det skal det jo ikke bli. Er du helt sikker på at du ikke har spilt inn i en mic-inngang? Det er ikke optimalt å bruke phones utgangen, men du skulle kunne få til om ikke bra, så OK lyd fra den, Du har vel en volumkontroll på den, prøv å ta opp tre snutter, en med volumet nesten helt nedskrudd, en med volumet opp mot fullt, og en med middels volum, så kan du se om noe av det likner på noe fornuftig.

 

M.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

det klipper jo ikke når det er lavt volum, klipping kommer av at det er for høyt volum, så skan her er at du har for lavt volum inn i cubase,

helt nederst på den du velger play, stop osv, der er det to metere som viser

Inn og ut signal, inn signalet burde være så høyt som mulig uten klipping,

den skal lukte på orange... men du burde ha ne form for pre-amp men instrumet inn på, slik at du får boosta signalet,

 

prøv heller men jack ut fra GT8 på Output (mono) til phones på lydkortet eller en annen inngang og skru på den Level poten til du får riktig nivå.

så gitaren din går rett i brettet også til lydkortet/cubase

Endret av Slettet+981234789
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789
Skal du spille inn musikk på pc og vil at det mer eller mindre skal være OK så bør du ha et eksternt lydkort...

8713023[/snapback]

 

Det er vel ikke helt sant :nei: Det finnes flust av gode interne lydkort (PCI).

8715101[/snapback]

 

det er sant, men man burde ha en breakout box, slik at pre-ampen er utenfor pc, siden det kan bli mye støy, og strømstøy inne i en pc.

Lenke til kommentar
Kan det være lydkortet mitt (er et dårlig innebygd et i hovedkortet mitt),

8685233[/snapback]

Skal du spille inn musikk på pc og vil at det mer eller mindre skal være OK så bør du ha et eksternt lydkort...

8713023[/snapback]

 

Det er vel ikke helt sant :nei: Det finnes flust av gode interne lydkort (PCI).

8715101[/snapback]

 

De fleste lydkortene som er innebygget i hovedkortet (altså ikke på PCI slots) er vel av det billige alternativet.

Endret av tronni_87
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789
Kan det være lydkortet mitt (er et dårlig innebygd et i hovedkortet mitt),

8685233[/snapback]

Skal du spille inn musikk på pc og vil at det mer eller mindre skal være OK så bør du ha et eksternt lydkort...

8713023[/snapback]

 

Det er vel ikke helt sant :nei: Det finnes flust av gode interne lydkort (PCI).

8715101[/snapback]

 

De fleste lydkortene som er innebygget i hovedkortet (altså ikke på PCI slots) er vel av det billige alternativet.

8717907[/snapback]

 

ja, de har heller ikke pre-amper, og funker ikke til musikk opptak, av spillign er helt greit, men ikke noe mer...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...