Gå til innhold

PCLinuxOS i 2007-versjon


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ny på dette området, har netttopp lastet ned image-fila og kontrollert md5sum (stemmer). Har dessverre ingen tom-CDer tilgjengelig for øyeblikket. Er det noen  måter å installere OSet på via f.eks. å mounte fila via DaemonTools, etc.?

8684583[/snapback]

 

Eneste måten så vidt meg bekjent for å installere et OS inne i et annet OS er å bruke VmWare eller lignende løsninger.

Lenke til kommentar
Lastet akkurat ned live cd-en. Men finnes det en 64bits versjon av pclinuxos?

8684710[/snapback]

Tror svaret på det spørsmålet er nei. Det finnes 64 for feks Ubuntu - men det er lite å hente så hadde ikke giddet(det er mindre programmer for 64...).

8684819[/snapback]

 

Det her blir vel feil... Med tanke på at du får kildekoden i de fleste linux programmer så blir jo alle programmer hovedsaklig 64-bit i og med at du omtrent bare må kompilere dem på nytt... Dem er kanskje ikke optimalisert for arkitekturen men det er jo kompilert for den, så det er jo litt ytelse å hente. Det du derimot kommer til å savne er enkelte kodeker og Flash... Og hvis du benytter deg av assembly programmer som feks Zsnes så får du ikke brukt det heller :hrm:

 

Men de aller fleste open-source programmer kan kompileres til en 64-bit versjon... er vel det som er pointet :p

Endret av Skinney
Lenke til kommentar

Har akkurar innstallert. Kjempefornøyd! Alt fungerer out of the box, med unntak at jeg måtte legge inn Nvidia-drivere via Synaptic. :)

 

Av en eller annen grunn får jeg ikke satt bakgrunnsbilde når jeg bruker Beryl. Noen som vet hva jeg må gjøre for å fikse dette?

 

EDIT: Løste seg nå, selv om jeg ikke helt vet hva jeg gjorde. :D

Endret av Snarph
Lenke til kommentar
Er det mulig å bruke dette her på PS3?

 

Edit: Hallo, satt helt i egne tanker, skrev Linux istedenfor Ps3!! :p

8680148[/snapback]

 

PClinuxOS har ingen versjon for powerPC-arkitekturen, men det finnes mange alternativer til ydl på ps3, som f.eks ubuntu og mandriva, og i prinsippet alle distrubusjoner som støtter powerpc-arkitekturen.

Lenke til kommentar
Vi denne kunne kjøre fint på en Mobile PIII 500MHz og 128 SO-DIMM SD mon tro :hmm:

8686220[/snapback]

 

 

Hvis jeg ikke husker helt feil så er denne litt under grensen...

skader ikke å prøve

 

PCLinuxOS Magazine

 

Official: Top Ten

Reasons for Using Linux

by Neptune - Chief Statistician, NIASJ

e at th e Neptune Institute for Advanced Statistical Jabberwocky (NIASJ) have exh austively compiled

the results of poll after poll pertaining to the reasons that people choose to use Linux. We believe this is the most comprehensive work on the subject to date, and are pleased to present the results.

While there were few surprises, there were a couple of anomalous results that we feel merit further

study, preferably with the aid of a large government grant. Without further ado, here are the top ten reasons given

for using Linux, in ascending order.

10 ) Because... I h ave a serious fetish for Antarctic waterfow l.

9 ) Because... It's the only OS th at will let me play my out-of-region DVD of 'Janet Reno's Top Forty Dance Moves'

(featuring the Macarena)

8 ) Because... I w as molested by Windows as a child.

7 ) Because... I can install it on m y food processor.

6 ) Because... I think "Kernel Hack er" would be a great name for a rock band.

5 ) Because... Rebooting gives m e a strange pain in my left elbow.

4 ) Because... I like to confuse th e snot out of m y ISP's tech nicians when they make a service call.

3 ) Because... Those Mac ads are starting to creep me out.

2 ) Because... Richard Stallman haunts my dreams.

1 ) Because... That Linus guy is such a total hunk .

Endret av Scortech
Lenke til kommentar
Lastet akkurat ned live cd-en. Men finnes det en 64bits versjon av pclinuxos?

8684710[/snapback]

Tror svaret på det spørsmålet er nei. Det finnes 64 for feks Ubuntu - men det er lite å hente så hadde ikke giddet(det er mindre programmer for 64...).

8684819[/snapback]

 

Det her blir vel feil... Med tanke på at du får kildekoden i de fleste linux programmer så blir jo alle programmer hovedsaklig 64-bit i og med at du omtrent bare må kompilere dem på nytt... Dem er kanskje ikke optimalisert for arkitekturen men det er jo kompilert for den, så det er jo litt ytelse å hente. Det du derimot kommer til å savne er enkelte kodeker og Flash... Og hvis du benytter deg av assembly programmer som feks Zsnes så får du ikke brukt det heller :hrm:

 

Men de aller fleste open-source programmer kan kompileres til en 64-bit versjon... er vel det som er pointet :p

8684862[/snapback]

Jeg er klar over at man kan "kompilere" programmer selv til 64, men hva tror du vedkommende som spurte faktisk lurte på? Skal vi strekke strikken enda lengre så kan vi si at "man kan jo programmere programmet selv...". Poenget mitt er at de aller fleste nye til Linux vil ønske å bruke pakkebehandleren, ikke kompilere programmer selv, og da svarte jeg deretter.

Lenke til kommentar
Jeg er klar over at man kan "kompilere" programmer selv til 64, men hva tror du vedkommende som spurte faktisk lurte på? Skal vi strekke strikken enda lengre så kan vi si at "man kan jo programmere programmet selv...". Poenget mitt er at de aller fleste nye til Linux vil ønske å bruke pakkebehandleren, ikke kompilere programmer selv, og da svarte jeg deretter.

8689122[/snapback]

 

hehe, det der var jammen tynt. Det er da en smule forskjell på å rekompilere et program kontra det å programmere et nytt et.

 

Men tilbake til topic... Testet såvidt pclinux igår kveld (rart hva man får tid til når man har filosofi og etikk-eksamen dagen etter) og må si jeg ble smått imponert. Foretrekker fremdeles Feisty, men pclinux er absolutt en verdig utfordrer.

Endret av gummitarzan
Lenke til kommentar
hehe, det der var jammen tynt. Det er da en smule forskjell på å rekompilere et program kontra det å programmere et nytt et.
Det var en såkalt spissformulering, som man ikke skal ta på ordet....(!).

 

loathsome;

Den virker helt fint hos meg, men må si jeg ble litt små-skuffet - smaken min hadde ikke helt sans for utseende(likte faktisk bedre Kubuntu(som burde hete Ku-buggy...).

 

VikinGz;

Når får vi CNR til Ubuntu?

Lenke til kommentar

Vel, jeg mente ikke at brukeren skulle rekompilere programmene, jeg svarte bare på ditt utsagn om at det ikke finnes(finnes få) programmer for 64-bit, noe det gjør... Arch har feks en ren 64-bit versjon... For PCLinuxOS er saken selvfølgelig en annen, der ser det ikke ut til å finnes en 64-bit versjon, sant nok, men det var heller ikke det jeg diskuterte :p Anyway, teit diskusjon...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...