Gå til innhold

PCLinuxOS i 2007-versjon


Anbefalte innlegg

Bruk av eldre kjerne er vanligvis for å sikre stabilitet, da disse gjerne har fått et par bugfix versjoner i forhold til de nyere kjernene og at eventuelle feil er mer kjent(slik at distribusjons folka kan patche feilene).

 

Jeg har planlagt å skrive test/guide på Fedora 7, PCLinuxOS, Arch Linux og PC-BSD iløpet av sommeren... FreeBSD og Gentoo er også distroer jeg vurderer å se på, men de har lavere prioritet fordi det kommer til å ta lang tid å teste dem sammenlignet med andre distroer(pga kompilering), og jeg har rundt 10 planlagte artikler å komme med :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Bruk av eldre kjerne er vanligvis for å sikre stabilitet, da disse gjerne har fått et par bugfix versjoner i forhold til de nyere kjernene og at eventuelle feil er mer kjent(slik at distribusjons folka kan patche feilene).

 

Jeg har planlagt å skrive test/guide på Fedora 7, PCLinuxOS, Arch Linux og PC-BSD iløpet av sommeren... FreeBSD og Gentoo er også distroer jeg vurderer å se på, men de har lavere prioritet fordi det kommer til å ta lang tid å teste dem sammenlignet med andre distroer(pga kompilering), og jeg har rundt 10 planlagte artikler å komme med :p

8681053[/snapback]

Høres lovende ut. Fortsett med det gode arbeidet. :thumbup:
Lenke til kommentar

Har kjørt PCLinuxOS på laptoppen siden RC 1 og den er dønn stabilt. Gjengen bak distroen har lagt mye arbeid i å få den så stabil som mulig og luket ut mest mulig feil før den kom som final i denne uken. Men alle test utgavene de har gitt ut har det vært lite problem med. De hadde noen boot problemer med test versjon 2, men dette er luket helt vekk nå.

 

Hvis noen lurte lenger oppe i tråden så er Final utgitt ja.

 

PCLinuxOS har også et genialt wizard system som kobler deg opp på nettverket eller WLANet ditt på få sekunder. Det er også et genialt kontrollpanel. Og designet har kommet seg veldig i det siste.

Endret av Xpi
Lenke til kommentar
Har kjørt PCLinuxOS på laptoppen siden RC 1 og den er dønn stabilt. Gjengen bak distroen har lagt mye arbeid i å få den så stabil som mulig og luket ut mest mulig feil før den kom som final i denne uken. Men alle test utgavene de har gitt ut har det vært lite problem med. De hadde noen boot problemer med test versjon 2, men dette er luket helt vekk nå.

 

Hvis noen lurte lenger oppe i tråden så er Final utgitt ja.

 

PCLinuxOS har også et genialt wizard system som kobler deg opp på nettverket eller WLANet ditt på få sekunder. Det er også et genialt kontrollpanel. Og designet har kommet seg veldig i det siste.

8682744[/snapback]

Har du noen erfaringer med å installere "løse" RPM-pakker. Prøvde i stad med Live-CD, men den spurte meg om hvilket program jeg ville bruke. Googlet litt og fant kpackage, men den var tydeligvis ikke installert på Live-CD. Vet du noe om det er enkelt når du har installert det på harddisk?

Lenke til kommentar
Funker denne greit i VirtualPC?

Ubuntu var ikke bare bare...

8682170[/snapback]

Linux i VirtualPC er uansett ikke bra. Start opp pcen med cden inni, så før du prøvd det ut mye bedre.

8682187[/snapback]

 

Vel, får ikke gjort nok av det jeg vil via livecd, og blir for mye stress å dualboote. Derfor kjører jeg blant annet VirtualPC, hvor jeg får tilgang til masse OS, og det fungerer glimrende. Men ikke Ubuntu (pga 'HW' i VPC), men tenkte kanskje det fungerte bedre med denne PCLinuxOS.. Får vel ta å prøve.

Lenke til kommentar

Har du noen erfaringer med å installere "løse" RPM-pakker. Prøvde i stad med Live-CD, men den spurte meg om hvilket program jeg ville bruke. Googlet litt og fant kpackage, men den var tydeligvis ikke installert på Live-CD. Vet du noe om det er enkelt når du har installert det på harddisk?

8682835[/snapback]

 

Da jeg har funnet det meste av software i Synaptic så har jeg ikke testet med "løse" pakker enda. Men vet i hvert fall at KPackage ligger i synaptic så det er enkelt å innstallere dette. Og laster du ned en rpm pakke er det bare å høyreklikke og velge "open with Kpackage" vel

Endret av Xpi
Lenke til kommentar

synes det er synd de ikke holdt seg mer til utseende på 0.93 utgaven.

men men

ellers er det jo en velpusset og brukervennlig sak.

så den blir nok værende på laptopen.

selv om feks w32codecs ikke er innstalert er det bare å hente ifra pakkesystemet uten noe hokus pokus

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...