Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Anlegg i BMW

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal om en kort stund kjøpe og montere anlegg i bilen min. Det ligger alt av kabler der fra før :yes: Strøm fra batteri, kabler til forsterker bak osv - så det slipper jeg å tenke på. Spiller har jeg fra min gamle bil.

Det jeg skal ha er en forsterker, sub og 6*9 høytalere. Har ikke så mye peiling på det i utgangspunktet. Men det jeg ønsker tips med er HVA jeg bør kjøpe av disse tingene, ikke andre ting som jeg bør kjøpe... :yes: Budsjett = 3-4000 hvis det lar seg gjøre.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er hull til 6*9 i hattehylla allerede, derfor skal jeg ha det der. Det er ikke plass til høytalere i dørene foran, så det skal jeg ikke ha. Det var slike svar jeg ikke ville ha :tease:

Skrevet
Det er hull til 6*9 i hattehylla allerede, derfor skal jeg ha det der. Det er ikke plass til høytalere i dørene foran, så det skal jeg ikke ha. Det var slike svar jeg ikke ville ha  :tease:

8678325[/snapback]

Det var bare et velment råd. Les også rådet mitt en gang til, så skjønner du at det IKKE er lurt at 6x9" spiller i samme rom som subkassa.

Skrevet

Da skal jeg forklare.

Når sub spiller ut i bagasjen, sammen da med de høyttalerne som er festet i hatthylla, så vil dette påvirke hverandre. Trykket fra suben vil bare leke rambo med membranen på de som sitter i hatthylla. Logisk nok så vil ikke dette være noe gunstig for lyden.

Skal jeg utdype mer?

Skrevet

Nei, jeg forstår det :yes:

Skal finne på noe lurt med de 6*9 høytalerene. Har nå kjøpt sub, forsterker, 6*9 høytalere og diskanter! :D

Skrevet

Ja, små diskanter til å ha i hjørnet ved vinduene. Har hørt lyden fra disse før, og de kostet ikke stort heller. Så jeg er fornøyd. Skal koble opp alt sammen i dag hvis jeg får forsterkeren (står innelåst i en annen bil)

Skrevet

Hmmm... kan si med en gang at skal du bruke de må de dempes betraktelig, samt ha en form for filter.

Hadde heller droppet de. Tror egentlig ikke det er vits i å forklare grunnen.

Skrevet

Joda, det kommer mer tror jeg! :) Vurderer å sette høytalere inn i "luftekanalene" nederst ved benene foran. Må se hvordan det ser ut først.

• 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...