Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

kan ikke slette mappe


Anbefalte innlegg

heisann.

det er en mappe på maskinen min njeg ikke får slette. den heter så mye som "80e1ab90680f89a7f5" og har en undermappe som heter "update".

Det er ingen filer i mappene men får fortsatt ikke slettet de. Det kommer opp en feilmelding der det står ingen tilgang, og at filen er skrivebeskyttet eller i bruk.

 

jeg prøver å ta av skrivebeskyttelsen men den kommer igjen hele tiden.

Noen tips?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 1 måned senere...

Først ville jeg ha prøvet å slettet filen i "safe mode", dvs.. start maskinen i safe mode, så CMD (kjør - CMD), skriv Delete "C:\banen til mappa\"

Går ikke det, så er det programmer å få som sletter filer / mapper under oppstart av maskinen.. søk på Google, evt ta en titt på downloads.com

Lenke til kommentar

du kan laste ned "who lock me" - gratisprogrammet vil fortelle deg hvilken program som låser filen fra å bli slettet (som regel fordi programmet selv mener å bruke filen mens du prøver å slette den). Når du har funnet programet som hevder at den bruker filen kan du som regel bare slå av dete programmet eller terminere det via task manager, og så slette normalt.

 

-Stigma

Lenke til kommentar
du kan laste ned "who lock me" - gratisprogrammet vil fortelle deg hvilken program som låser filen fra å bli slettet (som regel fordi programmet selv mener å bruke filen mens du prøver å slette den). Når du har funnet programet som hevder at den bruker filen kan du som regel bare slå av dete programmet eller terminere det via task manager, og så slette normalt.

 

-Stigma

8960313[/snapback]

 

Funker ikke. Får beskjed om at det er explorer som låser den. Selv om jeg stenger ned explorer og går i CMD mode så vil den ikke slettes. Skal prøve safe mode, har ikke prøvd det enda.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...