Gå til innhold

hjelp til info om Medie & komunikasjon's linjen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ok, det varierer mye fra skole til skole, men som dem fleste ikke vet har ikke snitt veldig mye å si om man kommer inn på skole eller ikke. Derimot er orden, oppførsel og fravær mye viktigere (på vanlige norske videregående skoler)

 

Jeg gikk i Seljord i Telemark. Der virka det som om lærerene ga oss oppgaver som dem likte best. Så vi hadde veldig mye portrettfotografering og diverse feature-artikler. Og veldig mye teori:/

 

Vi jobbet alltid fra idé til produkt. Først brainstorming, før vi valgte, skisset og utarbeidet produktet.

Lenke til kommentar
Ok, det varierer mye fra skole til skole, men som dem fleste ikke vet har ikke snitt veldig mye å si om man kommer inn på skole eller ikke. Derimot er orden, oppførsel og fravær mye viktigere (på vanlige norske videregående skoler)

 

Jeg gikk i Seljord i Telemark. Der virka det som om lærerene ga oss oppgaver som dem likte best. Så vi hadde veldig mye portrettfotografering og diverse feature-artikler. Og veldig mye teori:/

 

Vi jobbet alltid fra idé til produkt. Først brainstorming, før vi valgte, skisset og utarbeidet produktet.

8661126[/snapback]

 

ok takker får prøve å få brukt dette.

Lenke til kommentar
Jeg har mer på lager altså, bare du vet konkret hva du vil ha. Bare hyggelig å hjelpe=)

8661215[/snapback]

 

jeg bare lurer på en ting det ser ut til at ingen av skolene som jeg har sjekket har et oppleg for medie & komunikasjon's linjen etter VKII, bare lurer da må jeg finne en skole utenlands etterpå da eller?

Lenke til kommentar
Det heter vg2 nå.. tror jeg.. jeg er er i der siste kullet der det heter vk og gk..

 

Etter tredje året er du feridg.. er ikke noe mer da.. Videre utdannelse kanskje? Universitet.. Eller så kan du bli lærling..

8661254[/snapback]

 

men når jeg ser på skolene så står det på hver skole på VK3 at det ikke er noe mer så jeg går der bare to år så er jeg ferdig?

Lenke til kommentar

ok for jeg er også intresert i IT å programering. men media er også en ting som jeg er veldig intresert i. man skal jo like det man driver med ellers er jo poenget borte. oja hva blir lgt mest vekt på Fotografi, web design, reklame, selger teknikk osv

Lenke til kommentar

Hos oss ble det lagt mest vekt på fortografering og journalistikk, men vi var også innom litt reklame, webdesign, filmredigering, bildemanipulering, +++.

 

Men det var bare hos oss, har hørt at andre videregående skoler med media&kommunikasjon har hatt veldig mye film, filmredigering, lyd, og sånt

 

I tillegg har vi hatt mye om lover, opphavsrett, tolkninger, m.m

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...