Gå til innhold

Voksen og seriøs anime - hva er best?


Anbefalte innlegg

  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Death Note er en veldig god og "seriøs" anime. Har ingen comical reliefs, og serien er sykt spennende.

Handler om en tenåring som finner en dødsguds Death Note. Skriver man navnet til noen i den så dør vedkommende. Nå har det seg at denne tenåringen blir intet mindre enn totalt makt gal, samtidig som han er ekstremt intelligent.

Kan lett anbefales :thumbup:

Lenke til kommentar
Death Note er en veldig god og "seriøs" anime. Har ingen comical reliefs, og serien er sykt spennende.

Handler om en tenåring som finner en dødsguds Death Note. Skriver man navnet til noen i den så dør vedkommende. Nå har det seg at denne tenåringen blir intet mindre enn totalt makt gal, samtidig som han er ekstremt intelligent.

Kan lett anbefales :thumbup:

 

Det er bare 1 sessong av Death Note som er bra, resten ble bare veldig kjedelig....

Lenke til kommentar
Death Note er en veldig god og "seriøs" anime. Har ingen comical reliefs, og serien er sykt spennende.

Handler om en tenåring som finner en dødsguds Death Note. Skriver man navnet til noen i den så dør vedkommende. Nå har det seg at denne tenåringen blir intet mindre enn totalt makt gal, samtidig som han er ekstremt intelligent.

Kan lett anbefales :thumbup:

 

Det er bare 1 sessong av Death Note som er bra, resten ble bare veldig kjedelig....

 

Jeg har bare lest deler av mangaen, så jeg vet ikke hvor mye av historien en sesong innebærer. Men i mangaen var det bra i starten, men etterhvert virker det som de bare drar ut konseptet. En fordel mange Mangaer har er jo det at de vet å fortelle en historie som er passe lang, og slutte når den er fortalt, istedet for å tvære ut i evigheten som amerikanske serier. Uten at jeg har lest mer enn kanskje en tredjedel av de som er gitt ut av Death note synes jeg serien beynner å få slike tendenser.

 

AtW

Lenke til kommentar
Det er bare 1 sessong av Death Note som er bra, resten ble bare veldig kjedelig....

dummeste jeg har hørt.. er enig i at serien er helt fantastisk helt til en viss person dør, og etter det går det bare nedover.. men å kalle det for veldig kjedelig er å ta i en del...

Lenke til kommentar
Det er bare 1 sessong av Death Note som er bra, resten ble bare veldig kjedelig....

dummeste jeg har hørt.. er enig i at serien er helt fantastisk helt til en viss person dør, og etter det går det bare nedover.. men å kalle det for veldig kjedelig er å ta i en del...

Helt enig. Men dette er et problem med mange serier syns jeg. Vanskeligere å samle sammen alle trådene konstruktivt enn å komme opp med nye.

Lenke til kommentar

Selv om det er vold i en animeserie så betyr det ikke at den automatisk er spesielt voksen eller seriøs.

 

Seinen er det du skal lete etter. Det finnes faktisk ikke så veldig mange seinen animer, dette sikkert fordi det begrenser kundemassene deres betydelig. Du må begynne og lese manga dersom du ønsker litt mere variasjon og voksen historie. Du bør jo ha en litt god pc skjerm med en grei størrelse på for og trives med mangalesning på den.

 

Det er ikke lenge siden jeg så denne serien Seirei no Moribito . Jeg syntes den ble litt barnslig av og til, men den er fortsatt milevis over de fleste andre som er anbefalt i denne tråden(unntatt Monster)

 

Ellers har du for eksempel Rurouni Kenshin som vel er en av de bedre (Obs!!! Det er OVA versjonen du skal se, IKKE tv) Legg merke til den høye ratingen...

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Om du er på utkikk etter en ''voksen'' anime, så vil jeg STERKT anbefale animen: Elfen Lied

Denne animen handler om en tenårings gutt, Kouta, som vender tilbake til en plass han bodde før da han var mindre. Han treffer igjen kusinen sin å hun viser han sin nye bolig og hvor han skal bo. Alt virker stille og fredelig, avslappene musikk og fin natur. Men serien går så mye dypere en det, når han støter bort i en jente som heter Lucy.

 

Serien inneholder bl.a nakne bryst, ekstrem vold, sjalusi, misshandling, bitterhet og sorg.

 

Det er en veldig trist anime, med en ganske sørgelig plot. Du blir IKKE lei. Serien har 13 episoder. Den viser veldig mange eksempler på hvor slem noen mennesker er og hvor snil med sterke kontraster.

 

Jeg har sett en del anime iløpet av min tid, og dette er desidert den beste av dem alle. Terningkast 6/6.

 

Jeg kan ikke si serien minner noe spesielt om andre, den er helt unik og bare må oppleves!

post-166140-1215747080_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Selv om det er vold i en animeserie så betyr det ikke at den automatisk er spesielt voksen eller seriøs.

Du må begynne og lese manga dersom du ønsker litt mere variasjon og voksen historie. Du bør jo ha en litt god pc skjerm med en grei størrelse på for og trives med mangalesning på den.

 

 

uhg, så må han jo også kunne lese kanjiXDD KANA FTW!!

 

anyway, han kommenterer på de folka som har anbefalt elfen lied. elfen lied er IKKE en voksen serie... (hvis du overlever enormt dårlig skuespill) det er en trist serie som er regissert kanabe mamorou som har jobbet med en rekke andre at-x prosjekter. animasjonen er også mediocre+ (genco) så rent teknisk er den anbefalingsbar, storyen er en modernisering av de derre horn-fortellingene, men med en ny twist: folka med horn owner alle med usynlige armer!! lol

 

 

buttom line is, det er en grei (trist) anime (med enormt dårlige seiyuu... eller egentlig ikkeXD gode seiyuu som spiller dårlig...) som kan være grei å få med seg, 13 eps. men det er på ingen måte sennin, og hvis du leter etter noe voksent er ikke det det rette

Lenke til kommentar
Selv om det er vold i en animeserie så betyr det ikke at den automatisk er spesielt voksen eller seriøs.

Du må begynne og lese manga dersom du ønsker litt mere variasjon og voksen historie. Du bør jo ha en litt god pc skjerm med en grei størrelse på for og trives med mangalesning på den.

 

 

uhg, så må han jo også kunne lese kanjiXDD KANA FTW!!

 

anyway, han kommenterer på de folka som har anbefalt elfen lied. elfen lied er IKKE en voksen serie... (hvis du overlever enormt dårlig skuespill) det er en trist serie som er regissert kanabe mamorou som har jobbet med en rekke andre at-x prosjekter. animasjonen er også mediocre+ (genco) så rent teknisk er den anbefalingsbar, storyen er en modernisering av de derre horn-fortellingene, men med en ny twist: folka med horn owner alle med usynlige armer!! lol

 

 

buttom line is, det er en grei (trist) anime (med enormt dårlige seiyuu... eller egentlig ikkeXD gode seiyuu som spiller dårlig...) som kan være grei å få med seg, 13 eps. men det er på ingen måte sennin, og hvis du leter etter noe voksent er ikke det det rette

 

Ikke enig.

Du kan ikke komme å si at det er enormt dårlig skuespill. Og du sier ''de folka med usynlige armer kommer og owner alle''. Det er helt usaklig. Prøv å forstå serien, ikke bare dens overflate...

 

Voksent eller ikke voksent, altså serien er ikke beregnet på barn, det kan du ikke si. Og fordi den inneholder nakenhet og vold gjør den ikke mer voksen, er enig der, men serien handler jo om så mye mer en det. Om du prøver å forstå karakteren i serien, lille venn, så skal du se at dette blir bra. Den er jo så trist og vakker.

 

Bon Appétit...

Lenke til kommentar
Ikke enig.

Du kan ikke komme å si at det er enormt dårlig skuespill. Og du sier ''de folka med usynlige armer kommer og owner alle''. Det er helt usaklig. Prøv å forstå serien, ikke bare dens overflate...

 

så de sier at man må være saklig?=Þ skuespillet er dårlig, og det eneste nye med backgrounden er at horn-folka kan fighte back

 

Voksent eller ikke voksent, altså serien er ikke beregnet på barn, det kan du ikke si. Og fordi den inneholder nakenhet og vold gjør den ikke mer voksen, er enig der, men serien handler jo om så mye mer en det. Om du prøver å forstå karakteren i serien, lille venn, så skal du se at dette blir bra. Den er jo så trist og vakker.

 

ugh.. leste du hva jeg sa i det hele tatt? jeg sa den var trist (vakker er den ikke-.-) og den er verdt og se, men det er ikke en senin for det.

Endret av aria-sama
Lenke til kommentar

Berserk, Cowboy Bebop og Ghibli. Dette er perlene innenfor anime.

Death Note er bra foerste sesongen. Deretter blir den kjoert i dass. Elfen Lied er greit. Litt vel overdramatisk. Samurai Champloo har noen gullkorn, men er dessverre full av lite spennende episoder.

 

Ah, Samurai X: Trust & Betrayal / Rurouni Kenshin OVA.

 

Veldig voksen av seg.

 

Hvis du vil deppe; Kimi ga Nozomu Eien.

 

Chobits; veldig soet paa overflaten med et litt dypere lag.

 

FLCL / Furi Kuri. Helt wicked anime. Du kommer ikke til aa skjoenne dritten av den ved foerste gjennomgang.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Har kjøpt de 3 første DVDene av Ergo Proxy og er imponert over hvor god og spennende den er. Er en helt annen opplevelse å se den på DVD med 5.1 DD surround (DTS om du velger engelsk tale).

 

Vil også anbefale Samurai Champloo.

Liker du serier med humor og uten noe seriøs handling kan du ta en titt på 2x2 = shinobuden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...