Gå til innhold

Deres beste minner fra Total War


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...

En av mine bedre opplevelser var i dag når AIn overvant meg, jeg var 300 menn flere. (Medieval 2: Total War patch 1.2) AI hadde faktisk en rekke smarte manøvre og overrasket meg som den aldri før har gjort.

 

Men min beste opplevelse var når jeg startet Rome Total War for første gang, det var magisk :love: Alt i spillet var fantastisk perfekt. Det var spillet jeg i store deler av mitt liv hadde savnet. Samme føelsen som magicgunnar med andre ord.

Lenke til kommentar

var når jeg spillte Shogun.

 

japan var delt mellom meg og en annen warlord, vi var de eneste som var igjen. etter mange små slag hadde vi begge bare 1 stor hær hver oss. Jeg viste ikke helt hva han hadde i hæren sin, min hær var 100% laget av heavy cav og var drit redd for at hans hær hadde mange pikemen.

 

Men når slaget begynnte så jeg at 50% var archers og 50% var vanlig samurai inf. jeg gliste stort mens jeg sendte hele hæren min på 2000 hester mot dem, var som Ride of the Rohirim, ren nedslagting. kunne se for seg Ai'n rive seg i håret(vis den hadde hatt hår)

 

når slaget var over hadde jeg mista 300 mot fiendes 2300 og etter det kunne ikke fienden gjøre noe, jeg kjørte over hele japan på noen få runder og vant, og det var første gang jeg noen gang runna et TW spill

Lenke til kommentar

spillte RTW, hadde 2-3 riffle kompani og AI angrep, riffle kompaniene var satt slikt at vi fikk inn 5-6 salver på fienden før de kom opp bakken, da var dem så få at de feiga, hadde plasert styrkene på en berg kam, så av de 6-7 styrkene som angrep, var det vel bare nok folk til 1 i slutten, ren nedslaktning, tror jeg tapte 3-4 folk.

Lenke til kommentar
spillte RTW, hadde 2-3 riffle kompani og AI angrep, riffle kompaniene var satt slikt at vi fikk inn 5-6 salver på fienden før de kom opp bakken, da var dem så få at de feiga, hadde plasert styrkene på en berg kam, så av de 6-7  styrkene som angrep, var det vel bare nok folk til 1 i slutten, ren nedslaktning, tror jeg tapte 3-4 folk.

8927535[/snapback]

 

På RTW?? Det er ikke gunpowder/ geværfolk der!

Lenke til kommentar
spillte RTW, hadde 2-3 riffle kompani og AI angrep, riffle kompaniene var satt slikt at vi fikk inn 5-6 salver på fienden før de kom opp bakken, da var dem så få at de feiga, hadde plasert styrkene på en berg kam, så av de 6-7  styrkene som angrep, var det vel bare nok folk til 1 i slutten, ren nedslaktning, tror jeg tapte 3-4 folk.

8927535[/snapback]

 

 

 

de hadde ikkke rifler på den tiden der, japsene brukte Arkebuser.

Lenke til kommentar
Og du hadde hovedstaden din der den er fra starten?? Hvordan i all verden klarte du å unngå opprør overalt? Jeg tok 50 stater med brutii, og da var det sinnsykt hardt å holde det hele sammen! Bare 50 stater!

8927481[/snapback]

Ja, var jo noen opprør i blant, men straffeekspedisjoner virker. Store deler av befolkningen ble vel ettervert greske.

 

Vet ikke hvorfor, men kan ikke huske å fått noe opprør i Britannia og lenger kommer du ikke i fra Antioch.

 

Apropo hovedstaden; Etter en stund begynte den og skifte av seg selv, men de gamle fortsatte å være hovedstater. Noen som vet hva dette skyldes eller hatt samme problem?

Lenke til kommentar

Nettopp, etter mye slit med opprør ender det ofte med at jeg utrydder befolkningen med en gang jeg kommer, eller har en diplomat stående for å kjøpe rebel hæren, og så slakte folket.

Prøvde først å bare ha en massiv garnison for å skremme dem til å holde kjeft, men det funka ikke i lengden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...