d3vil Skrevet 20. mai 2007 Skrevet 20. mai 2007 vel, emnetittelen sier vel sitt. er det forbudt eller lov? har sett på noen slike, men de jeg så på var ikke E-merket.betyr det da at de ikke kommer i gjennom EU-kontrollen? eller kan de, men sjansene er småååå ? takker for all info jeg kan få!
HolgerL Skrevet 20. mai 2007 Skrevet 20. mai 2007 Poenget er blant annet at man skal kunne se om en bil kjører mot eller fra en i mørket.
d3vil Skrevet 20. mai 2007 Forfatter Skrevet 20. mai 2007 Poenget er blant annet at man skal kunne se om en bil kjører mot eller fra en i mørket. 8652255[/snapback] ja det er nok det altså? takk skal du ha =)!
stich_it Skrevet 20. mai 2007 Skrevet 20. mai 2007 (endret) Poenget er blant annet at man skal kunne se om en bil kjører mot eller fra en i mørket. 8652255[/snapback] dvs at du skal ha lys som fungerer som vanlig bak rødt når du kjører og mer rødt når du bremser(eventuelt slår på tåkelyset bak) og blinklyset skal være gult/orange. men så du kan ha helt hvit lykt så lenge pærene lyser riktig. :edit: vis ikke det er godkjente papirer på lyktene som f.eks E- merket vil ikke lyktene bli godkjent. dvs de skal ikke bli det men et verksted kan velge å overse det. Endret 20. mai 2007 av stich_it
k-orm Skrevet 20. mai 2007 Skrevet 20. mai 2007 Det får du svar på + mye annet i " F.A.Q lykter, lys og regler" tråden.
pelsdyret85 Skrevet 20. mai 2007 Skrevet 20. mai 2007 Du må vel ha røde refekser bak på bilen og mener jeg
DieAllerVaerste Skrevet 21. mai 2007 Skrevet 21. mai 2007 Du kan ha hvite baklamper på en bil, men de må være e-merket/Tüv-godkjent. Og du må ha røde reflexer bak...
Clerion Skrevet 23. mai 2007 Skrevet 23. mai 2007 Så lenge de er E-merket følger de norske rettninger for hva som er lov og ikke lov (=
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå