Gå til innhold

Hardware Acceleration virker ikke på TV-out hos ATI kort???


Keiso

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Jeg bruker et Hercules 9000 Pro kort nå og er stort sett fornøyd med det så langt.

 

DVD avspilling med ATI's egne DVD decoder drivere med Hardware Acceleration skrudd på er helt utrolig. Bevegelsene ser ut til å være mer enn dobbelt så glatt med HA skrudd på! :)

 

Problemet mitt er at jeg bruker S-video utgangen og har koblet til TVen, og HA gir ingen forskjell på bildekvaliteten om jeg skrur den på eller av, mens på monitoren er det forskjell som mellom himmel og jord.

 

Er det noen som vet om hvorfor ikke HA virker inn på TV-out signalen hos meg? Blir svært takknemlig om jeg kan få hjelp her.

 

(bare et tips til ATI kort brukere: IKKE bruk PowerDVD til å spille av DVDer. PowerDVD drivere støtter ikke alle funksjonene til ATI kortenes MPEG decoder, selv med HA skrudd på. Bruk heller ATI's egne DVD drivere som følger med på CDen, og deretter bruk Windows Media Player eller ATI's egen DVD player. Forskjellen er STOR med Motion Compensation!!!)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Wow!!! Er det sånn det ser ut på TV med HA skrudd på! :)

Kvaliteten er jo bare helt rå!

 

Ja, det funka for meg også... men det er jo så kjipt at det ikke funker ellers da. Jeg har jo blitt vant til å bruke Theater Mode som jeg synes er jo helt genialt.

 

Tusen takk for tipset. For se om jeg kan få til dette i Theater mode også da....

Lenke til kommentar

Keiso: Hvilken MultiMediaCenter er det du kjører? Den siste? I såfall, kjør opp start-meny'n og leit deg fram til hvor MMC har lagt sine snarveier, der finner du også "Configuration", kjør denne.

 

Første vaglet du får da, nederst, står det: "Enable Multi-monitor support (..."

 

Check av for denne...

 

Voilá, håper det hjalp =)

 

(Kanskje du må reboote før den funker...)

Lenke til kommentar

Excalibur:

Det gikk ikke....

 

Ingen HA effekt på TVen fortsatt. Får det bare om jeg setter TVen som Primary display.

 

Dette er jo kjipt da, å kjøre Multimonitor support er greit nok, men hvis TVen brukes som Primary Display, så åpner programmene og vinduene seg alltid på TVen i stedet for monitoren....

 

Nei, jeg må bare prøve å finne en måte å få HA-effekten til å funke på TV-out ved bruk av Theater mode funksjonen bare.

Lenke til kommentar

AKIRA:

 

Jeg fikk mine ATI drivere da jeg kjøpte 9700 Pro fra ATI.

 

Men de funker helt det samme for andre produsenter, bruker nå f.eks. de på min Hercules 9000 Pro kort nå.

 

(9700 Pro for show-off maskinen, 9000 Pro for hverdagsmaskinen :))

 

Jeg har prøvd og prøvd og prøvd, men har aldri klart å få PowerDVD's drivere til å støtte HA fullt ut. Med ATI DVD driverne funka det med en gang hos meg 100%.

 

Men så funker Motion Compensation bare for avspilling av DVDer og MPEG2 filer.... hjelper ingenting om du vil se på Divx, f.eks.

 

Vet ikke om du kan få lastet ned DVD driverne hos ATI's hjemmeside, men prøv :)

Lenke til kommentar

Excalibur:

 

Oi! Det funka jo så vidt det var!?

 

Dette var merkelig. Først, satt jeg på TVen som min Secondary display. Deretter spilte jeg av en DVD på TV bildet, og DA! funka søren meg HA på TV bildet!

 

Fikk da ikke bilde på monitoren som resultat, men jeg antar det er fordi overlay signalene går rett til PCI/Secondary signalet.

 

Men så rebootet jeg maskinen, og da funket ikke det lenger. Jeg kan flytte DVD vinduet fra den ene skjermen til den andre, men jeg får bare bilde på monitoren, og ikke på TVen.....

 

Merkelig.... men jeg får finne ut av det, nå som jeg vet hva som er mulig.

 

(hvis du ikke skjønte hva jeg mente her, så er det fordi jeg er veldig søvnig når jeg skriver dette her :))

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
...Men så rebootet jeg maskinen, og da funket ikke det lenger. Jeg kan flytte DVD vinduet fra den ene skjermen til den andre, men jeg får bare bilde på monitoren, og ikke på TVen...

 

Sikker på at MultiMonitor er aktivert da? Under "Configuration"...

 

Synes du har et meget merkelig problem her... prøv med nyere drivere?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...