Gå til innhold

Mange dropper oppdateringer


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

kan ikke si jeg er så imponert av denne skanneren, jeg har flere program jeg vet er gamle, men den feilen jeg jeg fikk var på quicktime.

 

blant de som ikke ble oppdaget var Apache webserver, PHP5, Nero 6.6, Zoomplayer og O&O Defrag. jeg vil nå si en oppdatert version av Apache og php5 er viktigere enn quicktime men skjit au.. gidder ikke å bry meg så hardt

Lenke til kommentar

Kun det at en nye helversjoner som 8.x fører med seg nye ting, store forandringer og ofte blir større og tyngre. Så jeg venter til jeg har fått feelingen av det andre steder. 7.9 gjør jobben helt fint.

 

Dont fix something that works.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
kan ikke si jeg er så imponert av denne skanneren, jeg har flere program jeg vet er gamle, men den feilen jeg jeg fikk var på quicktime.

 

blant de som ikke ble oppdaget var Apache webserver, PHP5, Nero 6.6, Zoomplayer og O&O Defrag. jeg vil nå si en oppdatert version av Apache og php5 er viktigere enn quicktime men skjit au..  gidder ikke å bry meg så hardt

8646422[/snapback]

Nei jeg er litt i tvil jeg også, har nå kjørt testen på 3 forskjellige maskiner, og på en av dem fikk jeg da "error" på Quicktime Player, som ikke var nyeste versjon. Denne versjonen har en feil som er highly critical (rapportert fra MAC OS-X med Safari og Firefox, men antatt å være like farlig med andre lesere/OS med Java påskrudd) Versjonen jeg hadde var 7.1.5.120 og den nye er 7.1.6

 

Men det jeg finner litt merkelig er at jeg da sjekket manuelt på en av maskinene som ikke fikk feil, og der var det QuickTime 7.1.3, altså en enda eldre versjon såvidt jeg kan forstå... Enda merkeligere er det at når jeg manuelt åpner Quictime og ber om oppdatering får jeg beskjed om at den er up to date (bilde) :hmm:

 

Vel vel, uansett var ikke antallet som ikke har oppdatert sine programmer høyere enn jeg hadde forventet, snarere tvert i mot. Når jeg hjelper venner og kjente med pc ser jeg at svært mange ignorerer både Windows update og det som værre er. De bare lukker ned de plagsomme popup's og fortsetter arbeidet ;)

 

Ikke at jeg tror du bryr deg miceagol, men oppdateringsfunksjonen i Vista er en god del bedre enn i forgjengeren så langt jeg har erfart.

post-56388-1179591859_thumb.jpg

Endret av pcp160
Lenke til kommentar
Strengt tatt burde det være mindre sikkerhetsoppdateringer til program som ikke er OS, eller har noe dirkete med nettaktiviteter å gjøre. Det burde da være mulig å få slike programmer til å være relativt trygge ut av boksen?

Browsere, servere og andre programmer som direkte aksesserer internett er såklart veldig utsatt.

 

Men også andre programmer som ikke er i direkte kontakt med internett kan ha lokale exploits. Og da er det nok at du laster ned en tilsynelatende uskyldig fil fra nettet, eller får den på mail. Hørte jeg noen nevne programmer som MS Office, WinAmp osv.? :whistle:

 

 

Ang. debatten om Windows vs. GNU/Linux, så kan man selvfølgelig holde begge systemer oppdatert hvis man vil. Men fordelen med Linux er de gode sentrale automatiske pakkesystemene. Slikt er gull verdt når jeg setter opp PCer til mindre kompetente folk (som foreldrene mine :p ), for da slipper jeg å styre noe mer med å vedlikeholde systemet i ettertid :thumbup:

Endret av Langbein
Lenke til kommentar
Har aldri skjønnt vitsen med å oppgradere hele tiden. Tar bare mye tid. Er det noe jeg misliker er det alle de ubrukelige oppgraderingsprogrammene som hele tiden kjører i bakgrunn. Spesielt adobe acrobat updater og mcaffee updater.

8667057[/snapback]

Vitsen er jo at det utgjør en viss sikkerhetsrisiko om man ikke gjør det. Ellers er jeg ening med deg når det gjelder ubrukelig oppdateringstjenester, mane av de virker dårlig. Jeg fjerner også konsekvent alle slike prosesser og "tray's" fra oppstarten, også selve programmet som Quicktime, Creative, JRE, Nero, og all den driten man "trenger" men ikke trenger kjørende hele tiden. Men jeg er relativt flink til og oppdatere manuelt da.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...