Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Turbo på Golf GTI


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Bilen din trekker uansett i feil ende, så noe spes morro blir det ikke.

Og kommer du deg over 200hk, så koster det en formue å få kreftene ned i asfalten ;)

8651023[/snapback]

 

 

hehe..:p Det jeg er ute etter er nemlig litt mer drag. Har sett på chiptuning, men dette gir bare 10-15hk mer. Fant et anna kit på en av sidene trra skreiv;kinetic, som gir ca 160hk. Men det koster omtrent det samme...Men med tanke på avgifter o.l. er redd for at det er dem som blir dyrest...

Endret av Zentoo
Lenke til kommentar
Bilen din trekker uansett i feil ende, så noe spes morro blir det ikke.

Og kommer du deg over 200hk, så koster det en formue å få kreftene ned i asfalten ;)

8651023[/snapback]

 

En skikkelig diff til golf3 koster rundt 6000kr, da får du kreftene ned, men koster jo litt å få noen til å montere den hvis du ikke gjør det selv\kjenner noen. Med tanke på prisen på kitet, eventuelt godkjent, så er jo det enkleste som alltid å selge bilen og kjøpe en med større motor, f.eks VR6.

Endret av trra
Lenke til kommentar
Noen her som har prøvd, eller har noen erfaringer med turbo på Golf GTi, i dette tilfellet en 8v...

 

Fant en side på internett, amerikansk selvfølgelig:

 

http://www.eiptuning.com/eip/vwa32l8vturbosystem.html

 

Har generelt veldig lite peiling på motor. Og ja, har lest før om at det er bedre å kjøpe ny motor osv :p

8644133[/snapback]

 

Hvis du har en vanlig 2.0 liters motor med 115 Hk så ville jeg ha byttet motor, du kan velge å få ta i en VR6 motor og da ville jeg henta meg en komplett bil i fra Tyskland eller Sveits for å få de rette bitene...

 

Alternativt og det jeg ville ha gjort var å putte nedi en 2.0 16v motor (ABF), denne yter 150 hk orginalt og med en pling og en plong så vil du ganske kjapt ha rundt 180 hk.

 

Mer trenger du ikke for å knekke en cossie på bane... :p

Lenke til kommentar
Noen her som har prøvd, eller har noen erfaringer med turbo på Golf GTi, i dette tilfellet en 8v...

 

Fant en side på internett, amerikansk selvfølgelig:

 

http://www.eiptuning.com/eip/vwa32l8vturbosystem.html

 

Har generelt veldig lite peiling på motor. Og ja, har lest før om at det er bedre å kjøpe ny motor osv :p

8644133[/snapback]

 

Hvis du har en vanlig 2.0 liters motor med 115 Hk så ville jeg ha byttet motor, du kan velge å få ta i en VR6 motor og da ville jeg henta meg en komplett bil i fra Tyskland eller Sveits for å få de rette bitene...

 

Alternativt og det jeg ville ha gjort var å putte nedi en 2.0 16v motor (ABF), denne yter 150 hk orginalt og med en pling og en plong så vil du ganske kjapt ha rundt 180 hk.

 

Mer trenger du ikke for å knekke en cossie på bane... :p

8659982[/snapback]

 

Det skulle jeg likt å se ;)

Lenke til kommentar

Mer trenger du ikke for å knekke en cossie på bane...  :p

8659982[/snapback]

 

Det er noe av det dummeste jeg har hørt :!:

 

Jeg har kjørt Sierra IS med turbo på Rudskogen, Våler og ACR og har ikke vært i nærheten av å slite med en eneste Golf, Civic eller andre gnagere. Den eneste gnagern jeg fikk bank av var en løpsrigga Calibra. Gnagere kan ikke starte skikkelig og de får ikke skyv ut av svingene. Uansett om den skulle gå greit rett fram (og det skal en del til) vil det ikke fungere på høyde med en gammel cossie på bane uten løpsunderstell, skikkelig diff og gjerne r-dekk.

Lenke til kommentar

I bilsport for 2-3 år siden kjørte en orginal golf2 gti 16v fortere rundt banen enn en trimma sierra cossi 4wd. Nå har jeg ikke lest mye bilsport siste par åra, men da var det en gnager som hadde banerekorden ganske lenge, peugout 106. Biler som evo, subaru impreza gt\sti, supra, audi hadde ikke sjans.

Endret av trra
Lenke til kommentar
Leo_: Sikker på at calibraen ikke var 4x4?

 

trra: Kanskje det har noe med at gti eiere er mer kompetente sjåfører? ;)

8664625[/snapback]

 

Sporer kanskje litt avher nå:p

 

Men noen som har en fjerneste idé om hva disse motorene/evt delebilene koster? Og blir det mye avgifter? Får jeg kjøpe motor'n din billig trra?;P

Lenke til kommentar

Så lenge bilen din er registert for over 10 år siden så skal du ikke betale en kr i avgifter på effekt økningen. Hvor mye det koster kommer jo helt anpå hva du skal ha og hvor mye du kan selv, men regn minimum 20.000-25.000.

 

F.eks så har det stått en golf2 gti 1,8 16v med turbo til salgs lenge, en plass mellom 220-280hk. Da får du komplett bil og alt du trenger for 50.000, tør påstå at billigere blir det ikke hvis du hadde tatt delene fra den over på din(understell, dekk,felg osv)

Endret av trra
Lenke til kommentar
Så lenge bilen din er registert for over 10 år siden så skal du ikke betale en kr i avgifter på effekt økningen. Hvor mye det koster kommer jo helt anpå hva du skal ha og hvor mye du kan selv, men regn minimum 20.000-25.000.

 

F.eks så har det stått en golf2 gti 1,8 16v med turbo til salgs lenge, en plass mellom 220-280hk. Da får du komplett bil og alt du trenger for 50.000, tør påstå at billigere blir det ikke hvis du hadde tatt delene fra den over på din(understell, dekk,felg osv)

8668335[/snapback]

 

Hmm... den er førstegangs registrert i desember eller november 1996.. Men det er en 97 modell. Å kjøpe en annen bil er nok uaktuelt, liker den jeg har, selv om den høres fristende ut:) Synes 3 er myke finere enn 2:)

Lenke til kommentar

Mer trenger du ikke for å knekke en cossie på bane...  :p

8659982[/snapback]

 

Det er noe av det dummeste jeg har hørt :!:

 

Jeg har kjørt Sierra IS med turbo på Rudskogen, Våler og ACR og har ikke vært i nærheten av å slite med en eneste Golf, Civic eller andre gnagere. Den eneste gnagern jeg fikk bank av var en løpsrigga Calibra. Gnagere kan ikke starte skikkelig og de får ikke skyv ut av svingene. Uansett om den skulle gå greit rett fram (og det skal en del til) vil det ikke fungere på høyde med en gammel cossie på bane uten løpsunderstell, skikkelig diff og gjerne r-dekk.

8663511[/snapback]

 

Jasså, da anbefaler jeg en tur til Rudskogen så får vi se da vettu...

 

I fjor hadde vi 120 HK i Golfen vår, det var INGEN Cosworther under 350 hk som var raskere. Kom med Sierra IS Turboen og jeg skal garantere at du driter deg ut... ;)

 

Vi var raskere enn SS-performance sin utleie-Bmw, alt av S-biler fra Audi...

Så ikke kom her å fortell meg at du klarer å kjøre fra meg i en gammel Sierra...

 

Dette er en ren utfordring, husk at vi kjører tider ned mot 1.10 på skogen...

 

I fjor så bilen slik ut:

 

_D0A7831web.jpg

 

I år har den fått 30 hk mer og ser sånn ut:

 

IMG_2417_2.jpg

 

Så sees vi da, vi har hvite baklykter... :p

Endret av DieAllerVaerste
Lenke til kommentar

Og hvilket hjuloppheng snakker vi om da DieAllerVaerste? Jeg er sikker på at noen med en 2wd cossie med tilsvarende modifiseringer gladelig stiller opp.

 

Back to topic, Turbokinvertering i økonomi-klassen trenger ikke bli så dyrt, men det forutsetter at du KAN det du holder på med. Uansett er en skikkelig motorstyring en gudeting i den sammenheng. Det behøver ikke gi så mye mer toppeffekt, man kjørbarheten blir mye bedre enn med hjemmejuks.

 

IST'en jeg hadde kosta "ingenting", gikk helt greit, men slet med en del lag og noe høyt forbruk.

Lenke til kommentar
Og hvilket hjuloppheng snakker vi om da DieAllerVaerste? Jeg er sikker på at noen med en 2wd cossie med tilsvarende modifiseringer gladelig stiller opp.

 

Back to topic, Turbokinvertering i økonomi-klassen trenger ikke bli så dyrt, men det forutsetter at du KAN det du holder på med. Uansett er en skikkelig motorstyring en gudeting i den sammenheng. Det behøver ikke gi så mye mer toppeffekt, man kjørbarheten blir mye bedre enn med hjemmejuks.

 

IST'en jeg hadde kosta "ingenting", gikk helt greit, men slet med en del lag og noe høyt forbruk.

8668756[/snapback]

 

Takker for svar, om topic;) hmm..er veldig i tivl egentlig. For det som er sikkert er at jeg ikke gidder å kjøpe ny bil, og jeg gidder mest sannsynlig ikke å kjøpe en ny motor.. Synes bare det er rart at det tilbys turbokit om det over hodet ikke er lønnsomt?

 

Har veldig lite peiling på selve motorgreiene i bil, dessverre.. Men har noen kompiser med verksted, som kanskje kunne fått det til:)

Lenke til kommentar

Jeg ville ha valgt en 16v motor (abf) og bygd utifra det. Grunnen til at jeg mener det er at med en VR6 motor blir bilen litt for framtung og understyrt.

 

Når det gjelder understell, så kjører vi med coilovers og r-dekk. Men vi har fremdeles ikke mer enn 150 hk.

 

Sånn til sammenligning så kjørte en kompis av meg som har en GTi med 139 hk 2 sekunder raskere pr. runde (våler) enn en Audi RS4 med 380 hk. Da kjørte han med coilovers og vanlige gatedekk...

 

Men nok ot nå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...