Gå til innhold

Store forandringer for Splinter Cell (PC/X360)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er selv fan av SC serien og har vært siden første spill.

Jeg liker godt snike faktoren. Men det jeg liker best i et spill er en gripende historie.

Det har altid vært en slags rød tråd I SC spillene. Man plukker det opp der man slapp. Men det har ikke vært like tydelig som det blir fra Double Agent til Conviction.

 

Selv om DA kom ut før jul i fjor og jeg kjøpte det da fikk jeg aldri satt meg ned med det før i påsken. Det er noe av det råeste jeg har spillt. For meg er DA så langt årets beste spill. Selv om det kom ut forrige år.

 

Jeg vil ikke røpe for mye av det som skjedde i DA siden jeg får inntrykk av at ganske mange her fortsatt ikke har plukket det opp men som navnet på DA og Conviction hentyder så er man altså en dobbel agent. Og i oppfølgeren vil man da motta eller risikere en domfelling.

I Double Agent tar Sam Fisher et av verdens hardeste valg. Han har mistet alt og føler at han har ingenting å tape. Han gir opp sitt rykte (selv om få kjenner til det) oppgir sitt liv for å sikre livene til alle andre amerikanere og verdensborgere generelt og ser ut til å gå den kriminelle bane og knytter kontakter i underverden. Jobber fra innsiden.

 

Der DA slutter, (SPOILER)

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
hvor "alle" i amerika tror at Sam Fisher er en av skurkene i terrorist organisasjonen som myndighetene klarer å stoppe før de sprer død og helvete på jord.

Vil Conviction tydeligvis plukke opp tråden. Du er på rømmen og må renvaske ditt navn og/eller redde verden nok en gang.

Jeg likte svært godt den utvidede sandkasse effekten i DA hvor man hadde mange flere valg på veien til målet. Men savnet en enda større valgfrihet i valgene jeg tok, spontanitet hele veien. Noe som det høres ut som man vil få en større mulighet til i Conviction.

 

Jeg kan bare si at jeg gleder meg stort til Conviction kommer ut, og jeg vil helt klart ikke vente med å spille det slik jeg gjorde med DA. Jeg tror at jeg var litt lei av serien. Jeg liker veldig godt konseptet. Men det virket som det var det samme spillet gang på gang i en annen setting. DA overasket meg hele tiden med alle mulighetene, den knakende gode historien og allsidigheten på de mange forskjellige omgivelsene. Ikke bare i mørke bakgater i et oppfunnet land i midtøsten eller tomme kontorlokaler.

 

Om lengden på DA vil jeg bare si at jeg synes den var mer enn akseptabel. Sefølgelig vil jeg at et hvert bra spill skal underholde meg så lenge som mulig, men jeg satt i store deler av påsken med det.

For å sammenligne med lignende spill (utrolig nok alle i Tom Clancy serien, kanskje da ikke best å sammenligne med. Men de er ganske like i sjangeren.)

Rainbow Six: Vegas hadde en passe grei lengde. Men jeg følte at det ble for kort. Spesielt da jeg følte at jeg ikke fikk en god nok midlertidig avslutning på hendelsene. Jeg må vente til oppfølgeren før jeg får mulighet til å ta min hevn.

Og årets korteste spill for meg så langt. Ghost Recon Advanced Warfighter 2. Knakende godt spill og fortsatt verdt pengene. Men da jeg satt meg ned med det på siste søndagen i påsken hadde jeg forestilt meg å kose meg med det fram til kvelden og deler av neste uke. Rundt 5 .. kanskje 6 timer etter at jeg startet hadde jeg ferdigspillt kampanjen på normal vanskelighetsgrad. Følte meg litt snurt da. Selv om spillet var supert.

 

Ble kanskje litt mye babbel. Men følte for å legge inn en positiv tilbakemelding på Splinter Cell: Double Agent og si at jeg ser fram til Conviction siden det virket som alle andre her mislikte det. Og jeg bare har lest sure kommentarer på alle andre artikler jeg har lest i dag.

Lenke til kommentar
Enig, bare det ikke tar helt av og blir en assassins creed-klone lagt til fremtiden ;)

8657640[/snapback]

 

 

Assassins Creed er jo lagt til fremtiden da ;)

8659123[/snapback]

 

Assassins Creed foregår i fortiden, nærmere bestemt rundt det 3. korstoget. Det spekuleres dog i at man en sendes tilbake i fortiden, fra langt i framtiden - om det var det du mente?

Lenke til kommentar
Enig, bare det ikke tar helt av og blir en assassins creed-klone lagt til fremtiden ;)

8657640[/snapback]

 

 

Assassins Creed er jo lagt til fremtiden da ;)

8659123[/snapback]

 

Assassins Creed foregår i fortiden, nærmere bestemt rundt det 3. korstoget. Det spekuleres dog i at man en sendes tilbake i fortiden, fra langt i framtiden - om det var det du mente?

8659273[/snapback]

 

Var det jeg mente ja. At Assassins Creed er en organisasjon i framtiden som reiser til forskjellige epoker i tiden av diverse grunner. Endre historien, opprettholde den eller lignende.

Det sies å være planlagt mange spill i serien (sikkert avhengig av hvor bra det første gjør på salgsbasis) og at det første vil da være middelalderen.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...