Gå til innhold

Problemer å åpne side i Opera


Anbefalte innlegg

Har problemer med å få denne siden til å vises som den skal, i opera.

 

Problmet er at jeg ikke får skiftet mellom de forskjellige valgalternativene. Jeg kan trykke på Design, culture, business ect og de blir merket, slik som science på bildet. Men problemet er at ingen ting skjer. Dette gjelder kun de stedene jeg har merket med firkanter rundt. Når jeg gjør dette i firefox og explorer så fungerer det helt fint. Men i Opera fungerer det ikke. Noen som kanske vet hva som er årsaken ? og som om mulig kan fortelle meg hva jeg kan gjøre for å fikse det ...

 

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
operaproblemtedqt6.jpg
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hmm, burde ikke Opera klare å åpne de internettsidene som Firefox klarer å åpne?

Og når opera først klarer å åpne siden, og jeg kan klikke på alle de andre linkene så burde det være en måte å få siden til å fungere ordentlig på...

Endret av manamind
Lenke til kommentar
Firefox er en mye bedre nettleser. Den kan åpne alle sider(nesten) Og det er lite virus til dem.

8638099[/snapback]

Og poenget med det var? så vidt jeg vet var ikke det spørsmålet...

 

Til trådstarter: Jeg vil nok si at Jallenbo har rett. at siden rett og slett ikke har ordentlig støtte for opera.

 

Selv om en side funker i f.eks. firefox, så betyr ikke det at den vil funke i opera, siden grunn oppbygningen i leseren er forskjellig.

Lenke til kommentar

^Hmm, har litt problemer med å forstå hvorfor Opera ikke klarer å få siden til å fungere ordentlig.

 

Det er vel ingen som kan teste med sin opera og se om de får siden til å fungere? Og om det ikke fungerer for andre heller, så får jeg bare sende en mail til opera om problemet, så de kanskje kan ta tak i det. Vet ikke helt hvor flinke de er til det, men det er verdt et forsøk.

 

Firefox er en mye bedre nettleser. Den kan åpne alle sider(nesten) Og det er lite virus til dem.

8638099[/snapback]

Takk for det konstruktive inlegget :)

Lenke til kommentar
Hmm, burde ikke Opera klare å åpne de internettsidene som Firefox klarer å åpne?

Og når opera først klarer å åpne siden, og jeg kan klikke på alle de andre linkene så burde det være en måte å få siden til å fungere ordentlig på...

8637514[/snapback]

Alle programmer har bugs, og det kan i teorien både være bug i Opera eller at Firefox er litt slepphendt med standarder akkurat i tilfellene på siden her. Den fungerte ikke i Opera her, nei. Så en ting er sikkert; de har ikke testet den for Opera.

 

Firefox er en mye bedre nettleser. Den kan åpne alle sider(nesten) Og det er lite virus til dem.

8638099[/snapback]

Jeg bruker Firefox, men spar deg. Hva som er best avhenger av personlige preferanser.

 

 

EDIT: 41 feil. Med tanke på at innholdet på siden ikke var allverden og at mye av innholdet var Flash, var det ganske mye.

Endret av RattleBattle
Lenke til kommentar

Siden er ganske stor. Er flere tusen medlemsprofiler en kan se, i tilleg til at det finnes rundt hundre videoer på siden, av presentasjoner om forskjellige ting, så siden er ikke så liten.

 

Men det du sier er at det mest sannsynsligvis ikke er opera sin feil, men de som har laget siden, fordi de mest sannsynlig ikke har testet den med opera ?

Lenke til kommentar
Siden er ganske stor. Er flere tusen medlemsprofiler en kan se, i tilleg til at det finnes rundt hundre videoer på siden, av presentasjoner om forskjellige ting, så siden er ikke så liten.

8638683[/snapback]

Forsiden, som jeg kjørte en test mot, hadde ikke mange linjer med kode.

 

Men det du sier er at det mest sannsynsligvis ikke er opera sin feil, men de som har laget siden, fordi de mest sannsynlig ikke har testet den med opera ?

8638683[/snapback]

Hovedsaklig fordi de ikke følger w3c-standarden. De har antakeligvis testet den mot kun IE og Firefox, eller vært svært heldig med Firefox.

Endret av RattleBattle
Lenke til kommentar
Men det du sier er at det mest sannsynsligvis ikke er opera sin feil, men de som har laget siden, fordi de mest sannsynlig ikke har testet den med opera ?

8638683[/snapback]

Stemmer, veldig ofte når en side ikke fungerer som forventet, skyldes det utviklerne.

 

Hvorfor? Jo, fordi disse utviklerne ikke gidder å bry seg om noe som heter standarder. :( W3C utvikler html-standarder, og både Firefox og Opera støtter disse standardene meget godt. Men som sagt: veldig mange driter i disse standardene, og lager isteden en side som ser grei nok ut i Internet Explorer (IE støtter forøvrig ikke standardene godt nok).

 

Løsning? Klag på utviklerne, få de til å teste siden sin mot alle de store nettleserne (IE6, IE7, FF, Opera, Safari). At seriøse nettsider faktisk ikke er testet opp mot disse nettleserene er egentlig skremmende!

 

---

 

Første gangen da jeg trykke på "list" så endret siden seg til å vise en theme-list. Men knappen for å gå tilbake til "Visualization" virker så ikke lenger :( Sikkert noe javascript-greier som feiler?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...