Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Maskin fra Multicom, gir ikke skjermsignaler?


Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Fått en splitter ny PC fra Multicom i huset, ferdig konfigurert og med Vista installert (ifølge dem). Jeg gleder meg som en unge til å kunne få prøvd ut denne vidunderligheten, men skuffelsen ble snart stor.

 

Jeg booter PC'en, og så dukker dette bildet opp: Bildet av skjermbildet

Fikk ikke med noen CD fra Multicom annet enn Motherbord og Netgear.

Dersom jeg bare trykker "enter", så dukker meldingen bare opp på nytt.

 

Hva er galt, og hva kan jeg gjøre (annet enn å ringe til Multicom på fredag)?

 

På forhånd, takk!

Endret av eskim0
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har hatt et liknende problem før, holdt på i en uke med å prøve å finne ut av det, det viste seg at problemet lå ved tilkoblingen til harddisken :!: Prøv det, skjekk om den er riktig koblet til. Skjekk på hjemmesiden til produsenten og last ned en manual der hvis den ikke fulgte med produktet

Skrevet

Har du kontrollert i Bios om bootrekkefølgen er riktig ?

På enkelte Bios er det Funksjon tast for oppretting , dette er det info om på bildet.

Skrevet

Ser ikke noen umidelbar feil uti fra bilde der, men de på multicom.com, garanterte de at PC`en fungerte når du fikk den? Hvordan fikk du PC`en. Henta du den selv eller fikk du den på posten?

Skrevet

Ja, ifølge hjemmesidene til Multicom så hevder de at "maskinen leveres ferdig montert og grundig testet."

 

Var til Åmli og hentet den selv, ja.

Skrevet

Ok. Nå er det jo ikke ukjent at slike problemer kan oppstå. Selv har jeg en PC stående her som var ferdigbygga fra et firma. Regner med at det var Fujitsu Siemens som hadde bygga den. Og den PC`en har aldri vært bra den. Restarta uten videre. Leverte den inn på service også, men det hjalp ikke. jeg løste problemet ved å spare penger å bygge en Ny PC istede :D det ble bedre ja :D

Skrevet

Det jeg lurer på er hvorfor det står Master disk 400 GB ATA133 på IDE Channel 2. Ut i fra bildet av innmaten ser det da ut som om du har en SATA disk. Kan du gå inn i BIOS og ta et bilde av den "siden" som viser diskene?

Skrevet

Nei,her må det jo være noen gale innstillinger i bios. Du har jo en SATA disk og ikke en IDE disk.

 

"First boot device" står som "disablet" noe den vel ikke skal. Står forresten harddisken din som "First boot device"?. Dette skal du kunne endre under "Harddisk boot priority".

Skrevet (endret)

Harddisken stod først i Hard Disk Boot Priority, ja.

 

Satt harddisk til First boot device, og CDrom til second boot device (third boot device disabled), uten at det hjalp.

 

 

Jeg ser også at Multicom ikke har satt inn firewireporten som jeg betalte for, er bare et tomt hull der den skulle vært.

 

Kan det være mulig at Multicom ikke har innstalert Vista i det hele tatt på maskinen, og heller ikke sendt med meg CD?

Endret av eskim0
Skrevet

Tja, kan vel muligens ha skjedd. Har du mulighet for å sjekke disken i en annen maskin?. For å se om det i det hele tatt ligger noe inne på den.

Skrevet (endret)

Nei, desverre :\

 

Men har jeg altså fått feil harddisk, de har glemt å innstalere Vista (i tillegg til ikke å sende med CD) som de også har tatt betalt for å innstalere og glemt å sette inn 1394-port som jeg også har betalt for?

 

I tillegg bestilte jeg PCen med et opprinnlig dårligere skjermkort. Men etter at jeg hadde bestilt, så gikk det en god stund uten at jeg hørte fra dem (de skulle ta kontakt når PCen var klar til henting), så jeg måtte ta initativ selv og ringe for å høre hvorfor de ikke hadde tatt kontakt. Først DA fikk jeg vite at de ikke hadde skjermkortet, og at valget var å oppgradere til et dyrere eller ta det intregerte skjermkortet.

 

Burde dem ikke informert meg om dette da de fant ut at skjermkortet jeg hadde bestilt ikke var på lager? Eller er dette vanlig praksis.

 

Føler at Multicom ikke opptrer som et særlig seriøst firma. Blir antageligvis første og siste gangen jeg handler derfra.

Endret av eskim0
Skrevet

Hvis denne historien er som du fremstiller den , tror jeg det er enklest å få benytte angrefrist.

 

Skal maskinen benyttes til spill og dvd er vel kategorien for lav og bortkastet.

 

Det er jo en utrolig oppgradering for bare noen kroner i tillegg ?

Skrevet

Jeg har ikke så bra erfaring fra multicom heller. Kjøpte en laptop med problemer. Måtte sende inn 3 ganger. Tok lang tid før feilen ble fikset hver gang.

Skrevet

Tenk positivt nå og ikke la skuffelsen å ta over. Snu alt dette til din fordel.

 

Og du starter selvfølgelig (synes jeg da)med det som andre allerede har nevnt. Men ikke bare --angre---.

Du skal henvise til - avtale brudd (juksing)- og dårlig utført arbeid.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...