eskim0 Skrevet 16. mai 2007 Skrevet 16. mai 2007 (endret) Fått en splitter ny PC fra Multicom i huset, ferdig konfigurert og med Vista installert (ifølge dem). Jeg gleder meg som en unge til å kunne få prøvd ut denne vidunderligheten, men skuffelsen ble snart stor. Jeg booter PC'en, og så dukker dette bildet opp: Bildet av skjermbildet Fikk ikke med noen CD fra Multicom annet enn Motherbord og Netgear. Dersom jeg bare trykker "enter", så dukker meldingen bare opp på nytt. Hva er galt, og hva kan jeg gjøre (annet enn å ringe til Multicom på fredag)? På forhånd, takk! Endret 18. mai 2007 av eskim0
marw_the_big_headed_rhino Skrevet 16. mai 2007 Skrevet 16. mai 2007 Har du sjekket at alle kabler står i? Kabler til harddisken osv...
andreaskaze Skrevet 16. mai 2007 Skrevet 16. mai 2007 Har hatt et liknende problem før, holdt på i en uke med å prøve å finne ut av det, det viste seg at problemet lå ved tilkoblingen til harddisken :!: Prøv det, skjekk om den er riktig koblet til. Skjekk på hjemmesiden til produsenten og last ned en manual der hvis den ikke fulgte med produktet
LA8464 Skrevet 16. mai 2007 Skrevet 16. mai 2007 Har du kontrollert i Bios om bootrekkefølgen er riktig ? På enkelte Bios er det Funksjon tast for oppretting , dette er det info om på bildet.
eskim0 Skrevet 16. mai 2007 Forfatter Skrevet 16. mai 2007 (endret) Var ikke noe galt med ledningene, tror jeg. Innmat pc Slik ser det ut i maskinen. Endret 16. mai 2007 av eskim0
eskim0 Skrevet 16. mai 2007 Forfatter Skrevet 16. mai 2007 Har prøvd å endre bootrekken også, uten hell.
wil Skrevet 16. mai 2007 Skrevet 16. mai 2007 Ser ikke noen umidelbar feil uti fra bilde der, men de på multicom.com, garanterte de at PC`en fungerte når du fikk den? Hvordan fikk du PC`en. Henta du den selv eller fikk du den på posten?
eskim0 Skrevet 16. mai 2007 Forfatter Skrevet 16. mai 2007 Ja, ifølge hjemmesidene til Multicom så hevder de at "maskinen leveres ferdig montert og grundig testet." Var til Åmli og hentet den selv, ja.
wil Skrevet 16. mai 2007 Skrevet 16. mai 2007 Ok. Nå er det jo ikke ukjent at slike problemer kan oppstå. Selv har jeg en PC stående her som var ferdigbygga fra et firma. Regner med at det var Fujitsu Siemens som hadde bygga den. Og den PC`en har aldri vært bra den. Restarta uten videre. Leverte den inn på service også, men det hjalp ikke. jeg løste problemet ved å spare penger å bygge en Ny PC istede det ble bedre ja
Pengu Skrevet 16. mai 2007 Skrevet 16. mai 2007 Det jeg lurer på er hvorfor det står Master disk 400 GB ATA133 på IDE Channel 2. Ut i fra bildet av innmaten ser det da ut som om du har en SATA disk. Kan du gå inn i BIOS og ta et bilde av den "siden" som viser diskene?
eskim0 Skrevet 17. mai 2007 Forfatter Skrevet 17. mai 2007 Regner med at det var denne siden du ville ha? Disk Legger ved enda et bilde, innstillinger i bios Takk for at dere gidder å hjelpe meg
CIder Skrevet 17. mai 2007 Skrevet 17. mai 2007 Nei,her må det jo være noen gale innstillinger i bios. Du har jo en SATA disk og ikke en IDE disk. "First boot device" står som "disablet" noe den vel ikke skal. Står forresten harddisken din som "First boot device"?. Dette skal du kunne endre under "Harddisk boot priority".
Amriden Skrevet 17. mai 2007 Skrevet 17. mai 2007 Sikker på at alt står riktig under Hard Disk Boot Priority?
eskim0 Skrevet 17. mai 2007 Forfatter Skrevet 17. mai 2007 (endret) Harddisken stod først i Hard Disk Boot Priority, ja. Satt harddisk til First boot device, og CDrom til second boot device (third boot device disabled), uten at det hjalp. Jeg ser også at Multicom ikke har satt inn firewireporten som jeg betalte for, er bare et tomt hull der den skulle vært. Kan det være mulig at Multicom ikke har innstalert Vista i det hele tatt på maskinen, og heller ikke sendt med meg CD? Endret 17. mai 2007 av eskim0
CIder Skrevet 17. mai 2007 Skrevet 17. mai 2007 Tja, kan vel muligens ha skjedd. Har du mulighet for å sjekke disken i en annen maskin?. For å se om det i det hele tatt ligger noe inne på den.
eskim0 Skrevet 17. mai 2007 Forfatter Skrevet 17. mai 2007 (endret) Nei, desverre :\ Men har jeg altså fått feil harddisk, de har glemt å innstalere Vista (i tillegg til ikke å sende med CD) som de også har tatt betalt for å innstalere og glemt å sette inn 1394-port som jeg også har betalt for? I tillegg bestilte jeg PCen med et opprinnlig dårligere skjermkort. Men etter at jeg hadde bestilt, så gikk det en god stund uten at jeg hørte fra dem (de skulle ta kontakt når PCen var klar til henting), så jeg måtte ta initativ selv og ringe for å høre hvorfor de ikke hadde tatt kontakt. Først DA fikk jeg vite at de ikke hadde skjermkortet, og at valget var å oppgradere til et dyrere eller ta det intregerte skjermkortet. Burde dem ikke informert meg om dette da de fant ut at skjermkortet jeg hadde bestilt ikke var på lager? Eller er dette vanlig praksis. Føler at Multicom ikke opptrer som et særlig seriøst firma. Blir antageligvis første og siste gangen jeg handler derfra. Endret 17. mai 2007 av eskim0
LA8464 Skrevet 17. mai 2007 Skrevet 17. mai 2007 Hvis denne historien er som du fremstiller den , tror jeg det er enklest å få benytte angrefrist. Skal maskinen benyttes til spill og dvd er vel kategorien for lav og bortkastet. Det er jo en utrolig oppgradering for bare noen kroner i tillegg ?
quiki Skrevet 17. mai 2007 Skrevet 17. mai 2007 Jeg har ikke så bra erfaring fra multicom heller. Kjøpte en laptop med problemer. Måtte sende inn 3 ganger. Tok lang tid før feilen ble fikset hver gang.
marw_the_big_headed_rhino Skrevet 17. mai 2007 Skrevet 17. mai 2007 Angrefrist er en veldig fin ting.
wiberos Skrevet 17. mai 2007 Skrevet 17. mai 2007 Tenk positivt nå og ikke la skuffelsen å ta over. Snu alt dette til din fordel. Og du starter selvfølgelig (synes jeg da)med det som andre allerede har nevnt. Men ikke bare --angre---. Du skal henvise til - avtale brudd (juksing)- og dårlig utført arbeid.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå