Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Spikes med telenor!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
I den siste har det blitt enda verre. Jeg mister tilkoblingen i helgene, fordi det er da flest bruker internett. 

 

Nå har jeg bestilt NGT og gleder meg til at linja skal funke bra igjen. I November får jeg fiber fra Viken! 

 

Og da tror du det hjelper med NGT??

Største problemet ligger i kabelene mellom sentralen og deg,,ikke i dslammen...(selvom NGT har bedre dslam enn Telenor)..så løsningen kan være adsl2+ også her,,hvis linja ikke er for lang..har kompiser like ved der jeg bor,som får en maks fart på 7Mbit på ca 4.5km fra sentralen..på vanlig adsl...men det betyr ikke at han får det..han får nok ikke mere enn 4.8Mbit som maks(stabilt,,dette handler om støymarginer)

Lenke til kommentar
Så sinna vi var idag da?

8656177[/snapback]

Kan hende det, men stadig bumping er ufint. Hvorfor skal din tråd være øverst hele tiden? Hvis folk har fornuftige svar og lyst til å svare så kommer de nok uansett.

Dessuten kan det komme av måten du svarer de som prøver å hjelpe deg?

 

"Maxe 2mbit med 1.6 og msn? Det tviler jeg på.."

Bare sjekk hva du skrev i det første innlegget, og der står det ikke et eneste ord om hvilken trafikk som gikk på denne linjen.

 

BUMP!

Flere innspill?

mysteq: Tror du må forklare problemet litt bedre enn det der

bump.

Lenke til kommentar

ERROR: FAIL TO UPDATE DUE TO... The default server IP must not be 0 when the rule is active. Dette er feilmelding jeg får når jeg åpner porter med web browser. Telnet funker heller ikke :\

 

EDIT: Har forresten en ZyXEL Prestige660HWT-T3

Endret av sycho
Lenke til kommentar
Sannsynligvis er sentralen overbelastet. Mange av Telenor sine sentraler er det.

 

Jeg har hatt Start(bruker Telenor sitt nett og sentral) i noen år. De første årene gikk det stålende. Alt var stabilt og raskt. Etterhvert som tiden gikk, og flere og flere fikk bredbånd og raskere linje, gikk det dårligere her. Spikes hele tiden og etterhvert også brudd i forbindelsen.

 

I den siste har det blitt enda verre. Jeg mister tilkoblingen i helgene, fordi det er da flest bruker internett.

 

Største problemet med linja her er 2800m med 0.4mm kabel...dette gjør at maks farta detter til 5.4Mbit...Altså ingen god løsning for adsl(han står også koplet til adsl2+)..mulig det finnes muligheter for en omkopling av linja til 0.6mm kabel,,men jeg tror ikke det...

ang. modemet dit,,ta en full hardware resetting på det,og legg inn alt på nytt..mulig dette hjelper...eller sett det i bridge modus,og kople på en annen type router..

Lenke til kommentar
Sannsynligvis er sentralen overbelastet. Mange av Telenor sine sentraler er det.

 

Jeg har hatt Start(bruker Telenor sitt nett og sentral) i noen år. De første årene gikk det stålende. Alt var stabilt og raskt. Etterhvert som tiden gikk, og flere og flere fikk bredbånd og raskere linje, gikk det dårligere her. Spikes hele tiden og etterhvert også brudd i forbindelsen.

 

I den siste har det blitt enda verre. Jeg mister tilkoblingen i helgene, fordi det er da flest bruker internett.

 

Største problemet med linja her er 2800m med 0.4mm kabel...dette gjør at maks farta detter til 5.4Mbit...Altså ingen god løsning for adsl(han står også koplet til adsl2+)..mulig det finnes muligheter for en omkopling av linja til 0.6mm kabel,,men jeg tror ikke det...

ang. modemet dit,,ta en full hardware resetting på det,og legg inn alt på nytt..mulig dette hjelper...eller sett det i bridge modus,og kople på en annen type router..

8664460[/snapback]

Det er sentralen. Har faktisk fått bekreftet det av en Telenor-tekniker. NGT bruker en annen sentral.

 

Har prøvd med ørten forskjellige modemer/rutere. Samme uansett. Naboene har samme problemet.

Lenke til kommentar
Jepp, da får jeg feilmeldingen :  ERROR: FAIL TO UPDATE DUE TO... Invalid starting port !

8664264[/snapback]

 

Fabrikkreset modemet. Sørg for at du har PPPoE-opplysninger tilgjenglig før du resetter. Når du har fabrikkresatt modemet forwarder du portene på samme måte som du har gjort tidligere. Det er en bug i firmwaren som årsaker problemet.

 

 

Mvh

AndersL

Lenke til kommentar
Takk, da prøver jeg det!

 

EDIT:  ERROR: FAIL TO UPDATE DUE TO... Invalid starting port ! Feilmeldingen jeg fikk etter fabrikk reset!

8671670[/snapback]

 

Hvordan fabrikkresatte du den da? Via webinterface eller hullet på baksiden av modemet?

 

Beklager OT.

 

Mvh

AndersL

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...