Gå til innhold

Første DTX-kort annonsert


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+6132
Dessverre er vel Biostar i likhet med Albatron et merke som er vanskelig å få tak i her til lands, men testene kan jo likefullt gi en innblikk i hva nVidias neste generasjon har å tilby. Abit skuffet ihvertfall ikke undertegnede med sitt NF-M2 nView, basert på nF 430 / GF 6150, og oppfølgeren skal være på vei mot norske butikker...

8652190[/snapback]

 

Enig igjen.

Det var trist at Pyton.no måtte "legge inn årene". :(

Kjøpte noen greie Biostar hovedkort derfra, og nå i ettertid har Biostar laget noen svært gode hk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er når jeg leser tråder som dette jeg får lyst til å åpne spesialimport eller noe. Er så mange geniale produkter der ute. Men jeg undres på om markedet er der til å leve av det...

8643058[/snapback]

Jeg tror det er vanskelig. At man kan ha det som en hobbygeskjeft i et enkeltmannsforetak en periode for å sjekke ja. Men husk at det ofte er mye arbeid med slike smågeskjefter, så man må være en ildsjel for det og sørge for god kundeservice.

 

De som solgte DFI i Norge gikk konkurs og de gjorde en avtale med Netshop at de skulle ta over all kundeservice og portofølje. Disse hadde også holdt på en stund, med alt annet av varer i tillegg.

 

Evt. kunne du hørt med de eksisterende webbutikkene om de kunne vært interresert i et import mellomledd og hvor du igjen snakker med Albatron og Biostar om de kunne tenke seg å ha en salgsrepresentant i Norge, og evt. være ansatt av dem.

 

Da treffer du et mye bredere marked via dagens etablerte webbutikker, og de har en Norsk salgsrepresentant å forholde seg til.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
vil dette fungere i linux også?

8652256[/snapback]

Jeg får ikke helt tak på hva du mener. Lurer du på om man får full utnyttelse av HDTV-funksjonaliteten i Linux?

 

Enig igjen.

Det var trist at Pyton.no måtte "legge inn årene". :(

Kjøpte noen greie Biostar hovedkort derfra, og nå i ettertid har Biostar laget noen svært gode hk.

8653309[/snapback]

Ja, Biostar lager vanvittig stabile og komplette kort. Jeg har fått bakoversveis av de fleste resultatene jeg har sett.

 

355 MHz HTT på et mATX-kort sier det meste. Det er ikke mange produsenter som ville ha gitt så stor prioritet til stabilitet på et slikt kort. Micro-ATX-kort med IGP havner tross alt i en helt annen kategori enn "tradisjonelle" entusiast-kort, men det finnes unntak. BIOS taler også sitt tydelige språk... En mengde tweaks, opptil 2.65 vDIMM og over 2 vCore... :dribble:

Lenke til kommentar

Både Abit AN-M2HD og AN-M2 er basert på samme cipset og grafikk-krets - 630a og 7050PV. Den viktigste forskjellen jeg får øye på, er at HD-versjonen har HDMI, men mangler DVI, mens det stikk motsatte gjelder for basisutgaven. Dette kan altså være en begrensning i chipsettet, noe som rimer med at også Biostar-kortet manglet DVI-utgang. Basisutgaven ser også ut til å mangle Firewire, mens HD-utgaven har en på I/O panelet, og en intern (ser det ut som).

 

Abit AN-M2HD:

anm2hdtop500vz5.jpg

 

anm2hdpanel500gp3.jpg

 

Abits produktside

 

Samletråd om kortene (på tysk)

Lenke til kommentar
Jeg forsto tabellen på nvidia.com slik at det bare var hd varianten som ville bruke 7050 brikken, men men...

8658956[/snapback]

Tabellen til nVidia ? Det jeg skrev er at begge de omtalte Abit-kortene har akkurat samme chipset og grafikk-chip - nF 630a og GF 7050PV.

 

nForce 630a er også tilgjengelig i kombinasjon med en annen grafikk-chip - GF 7025 - og den mangler riktignok HDMI-utgang og TV encoder. Men det berører altså ikke hovedkortene jeg omtalte i forrige innlegg ;)

Lenke til kommentar

ah, glem det. er hva jeg får for å poste uten å sjekke detaljer først...

 

hmm, var ikke store forskjellen på 7050 og 7025 nei...

http://www.nvidia.com/object/mobo_gpu_tech_specs.html

 

og det bare er HD-støtten som er forskjellen så kanskje jeg kan spare noen kroner på å gå for 7025. om da GPU-delen er like kraftig...

 

altså, slik jeg har forstått det bruker AN-2MHD 7050, mens AN-2M bruker 7025...

Endret av hobgoblin
Lenke til kommentar
nForce 630a er også tilgjengelig i kombinasjon med en annen grafikk-chip - GF 7025 - og den mangler riktignok HDMI-utgang og TV encoder. Men det berører altså ikke hovedkortene jeg omtalte i forrige innlegg ;)

8659948[/snapback]

 

Ut fra infor på nVidias modeller er TV-encoder noe som kan befinne seg på 7050-modellene (opp til produsenten).

 

Vi må med andre ord holde øynene åpne ved kjøp av 7050-kort.

Lenke til kommentar
Jeg vil se kabinetter med plass til to eller flere slike små hovedkort i seg.

8636152[/snapback]

 

Hvorfor? Jeg ser ikke helt nytten i det..

 

AtW

8637259[/snapback]

 

Nytten i det er faktisk det å kunne dra på lan med filserver og bruksmaskin i samme kabinett. Jeg har lenge ønsket meg et slikt oppsett, men med ATX størrelse på hk har det vært vanskelig.

Lenke til kommentar
Jeg vil se kabinetter med plass til to eller flere slike små hovedkort i seg.

8636152[/snapback]

 

Hvorfor? Jeg ser ikke helt nytten i det..

 

AtW

8637259[/snapback]

 

Nytten i det er faktisk det å kunne dra på lan med filserver og bruksmaskin i samme kabinett. Jeg har lenge ønsket meg et slikt oppsett, men med ATX størrelse på hk har det vært vanskelig.

8681819[/snapback]

 

Jeg er fortsatt ikke helt med? To slike kort tar vel ikke så veldig mye mindre plass enn et ATX-kort i praksis, og hvor er fordelen med å splitte vekk filserverdelen inn i en egen maskin, om du unasett sjal ha den i samme kabinett?

 

AtW

Lenke til kommentar
Jeg er fortsatt ikke helt med? To slike kort tar vel ikke så veldig mye mindre plass enn et ATX-kort i praksis, og hvor er fordelen med å splitte vekk filserverdelen inn i en egen maskin, om du unasett sjal ha den i samme kabinett?

 

AtW

8681914[/snapback]

 

workload. altså at om en er dypt inni CS eller tilsvarende så får ikke maskina hikke om en eller annen bestemmer seg for å laste ned den siste hollywood-bomba i HD.

 

egen linje, egen cpu, egen ram osv.

 

det er bare en gjetning fra min side.

Endret av ilpostino
Lenke til kommentar

 

workload. altså at om en er dypt inni CS eller tilsvarende så får ikke maskina hikke om en eller annen bestemmer seg for å laste ned den siste hollywood-bomba i HD.

 

egen linje, egen cpu, egen ram osv.

 

det er bare en gjetning fra min side.

8685583[/snapback]

 

Er det kkke det man har dual-core til? Evt kan man jo kjøpe en hardware-kontroller og kjøre trafikkshaping. Mulig det er et poeng, men synes det virker som en tungvint måte å gjøre det på.

 

AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...