Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Peugeot 505 - Problem med varmeannlegg


Anbefalte innlegg

Hei

 

Har en Peugeot 505 SR (2.0 1986), hvor varmeannlegget har sluttet og fungere.

Det som er skjedd er at plutselig en kjøretur så sluttet det og komme varmluft inn i bilen, kun kald luft. Luft spjelene fungerer som de skal, og hendelen for styring av varmen er også slik den skal være, men virker fortsatt som om ventilen(?) ikke åpner seg slik at det kommer varmluft igjennom.

 

Har blåst igjennom rørene for så og se om det kom kjøleveske igjennom anlegget, dette gjor det. Det er nok kjøleveske og alt i radiatoren og beholderen også. Og det er ikke luft i systemet.

 

Har forhørt meg litt rundt, og noen mente det kunne være "radioatoren" inni koupen som var gått tett, fordi slangene inn til bilen blir ikke varm, verken slangen for inn eller ut, så dvs at det ikke blir gjennomstrømming via denne "radioatoren" som ligger til venstre bak hanskerommet.

 

Så jeg hadde tenkt og prøve og skru denne ut, deretter levere denne til noen som kunne mer enn meg om biler osv, til og se på denne. Men er litt usikker på hvordan jeg skal ta denne ut. Må jeg skru ut hele midtkonsolen og veggene etc på fører og pasasjer siden? Eller er det en annen måte og skru denne løs på?

 

Mvh

Kristoffer

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Termostaten fungerer som den skal, samme gjør temperaturen i motoren ja.

Om det er vannpumpe det kalles den som er bak hanskerommet, så er det den som noen andre mente kunne være problemet uten og garantere dette 100 prosent, for alt under panseret ser ut til og fungere som det skal.

Lenke til kommentar

Det kalles et varmeregister.

 

Prøv og koble av de to slangene som går til varmeregisteret og spyl igjennom med en hageslange. Du kan også prøve og klemme igjen en annen kjøleslange så frostveske MÅ igjennom varmeregisteret. Det kan ta skade av for høyt trykk, men du har ikke så mye og miste.

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...