Gå til innhold

Det er ikke bare IBM som ryker...


ZkedaR

Anbefalte innlegg

Nå har jeg mistet en IBM 40 GB hd, og trudde det var fordi IBM suger jo... Men på torsdag skjedde det noe rart.

 

WD disken min klikka no grønnsaklig (eget banneord), og fikk analysen 225 av HD-verktøyet til Western... 225 betyr: Replace the disk!

Nå har jeg mista 2 disker på 6-7 måneder...

 

Med andre ord:

 

Betyr det noe hvilke diker vi kjøper lenger? :(

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kort sagt: JA!

 

Selv om du har vært uheldig EN gang med WD så er prosentandelen ganske overveldende i forhold til IBM's disker.

Kanskje det til og med skyldtes brukerfeil? Uten at jeg vet noe om dette såklart...

 

 

1. Seagate 4.44%

2. IBM 4,53%

3. WD 4,94%

4. Maxtor 6.31%

Du har feil hos itbutikken ivertfall, Når har eg ikke lettopp de andre vebbutikkene. Men som du ser er det bare tull og tøys det du sier. 8)

Lenke til kommentar

Jeg hadde også en WD 40Gb disk som tok kvelden etter ca. 10 mnd...

Klikk Klikk Klikk... blåskjerm... --> restart... no bootdisk blablabla...

kjipt da den stod i RAID 0 med en annen WD 40Gb, den lever fortsatt i beste velgående. Var smart nok til å ha backup av alt som var viktig.

 

Tror kjøling er et stikkord om man vil diskene skal vare...

Lenke til kommentar
Kort sagt: JA!

 

Selv om du har vært uheldig EN gang med WD så er prosentandelen ganske overveldende i forhold til IBM's disker.

Kanskje det til og med skyldtes brukerfeil? Uten at jeg vet noe om dette såklart...

 

 

1. Seagate 4.44%

2. IBM 4,53%

3. WD 4,94%

4. Maxtor 6.31%

Du har feil hos itbutikken ivertfall, Når har eg ikke lettopp de andre vebbutikkene. Men som du ser er det bare tull og tøys det du sier. 8)

 

Du bruker ITButikken som referansekilde?

Det blir så bak mål at jeg ikke engang orker å forklare deg hvorfor...

 

God jul!

Lenke til kommentar

heh, min WD 120gb (WD1200BB) driver på og tar kveld nå (10mnd gammel)..

 

disken har hatt egen 80mm zalman vifte hele tiden, så temp'en er ikke til og klage på.

 

har laga noe sinnsyke skrikelyder i det siste (spes. ved belastning, som f.eks. defragging, osv), samt at den driver og spinner ned/opp hele tiden, og at filer blir korrupte her og der nå og da..

 

min gode gamle 45gb IBM 75GXP fungerer dog like fint enda, etter 2 år, og begge diskene står på omtrent 24/7.

 

Aldri mer WD.

 

Seagate blir det neste :9

Lenke til kommentar
Kort sagt: JA!

 

Selv om du har vært uheldig EN gang med WD så er prosentandelen ganske overveldende i forhold til IBM's disker.

Kanskje det til og med skyldtes brukerfeil? Uten at jeg vet noe om dette såklart...

 

 

1. Seagate 4.44%

2. IBM 4,53%

3. WD 4,94%

4. Maxtor 6.31%

Du har feil, hos itbutikken ivertfall, Når har eg ikke lettopp de andre vebbutikkene. Men som du ser er det bare tull og tøys det du sier. 8)

 

Du bruker ITButikken som referansekilde?

Det blir så bak mål at jeg ikke engang orker å forklare deg hvorfor...

 

God jul!

Åja har du noen som er bedre da? De selger da trossalt disker. DE bygger den feil statestikken på disker som de får inn til repp. Det er bare så trøttende å lese når du skriver at ibm har mye feil på alle diskene sine, Det stemmer ikke.

Lenke til kommentar

 

Du bruker ITButikken som referansekilde?

Det blir så bak mål at jeg ikke engang orker å forklare deg hvorfor...

 

God jul!

 

Nå har jeg ikke noe spesielle argumenter som skulle fortelle oss noe annet en det du sier, ei heller motsatt. Men vær så snill og ikke si at du heller ikke kan prosentregning...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...