Nicolasn Skrevet 14. mai 2007 Skrevet 14. mai 2007 Hrmf! Har googles problemet og søkt her inne, fant ingen svar så poster et helt nytt emne(Håper ingen admins blir klikk =p) Som overskriften sier, har en D - Link Wireless Router. For det 1. Hvorfor funker ikke trådløskortet på den bærbare pcn min til Routeren(For det gjør den på skolen vår) For det 2. Jeg hadde trådløst nettverk på laptopen før, men det var bare når jeg stakk inn i den trådløse antennen, nå funker heller ikke den Hva skal jeg gjøre?
Demantios Skrevet 14. mai 2007 Skrevet 14. mai 2007 1. Sannsynligvis har du et trådløskort med amerikansk firmware som bare støtter nettverk på channel 1-10(?), europeiske derimot tar fra 1-13. Så da regner jeg med at routeren din står på 11 som standard, og du derfor ikke får det inn. Dette konfigureres lett ved å koble deg til routeren via kabel og bytte channel nummer to skjønte jeg ikke :?
Nicolasn Skrevet 14. mai 2007 Forfatter Skrevet 14. mai 2007 1. Sannsynligvis har du et trådløskort med amerikansk firmware som bare støtter nettverk på channel 1-10(?), europeiske derimot tar fra 1-13. Så da regner jeg med at routeren din står på 11 som standard, og du derfor ikke får det inn. Dette konfigureres lett ved å koble deg til routeren via kabel og bytte channel nummer to skjønte jeg ikke :? 8614226[/snapback] Fanken å, det ble for innviklet. Noen litt mer presis bruksanvisning og referer til? Spm NR2 Da jeg kjøpte Routeren følte det med en Wireless USB Adapter, når jeg stakk den inni pcn, funket det trådløse nettverket. Det var før, når viser ikke lysdiodene på adapteren at den mottar signaler fra Routeren
Demantios Skrevet 14. mai 2007 Skrevet 14. mai 2007 (endret) Jeg kan prøve å anvise deg 1. start - kjør 2. skriv "cmd" da får du opp ledetekstboksen 3. der skriver du "ipconfig" 4. les av ipen til "standard gateway" 5. gå i nettleseren din 6. skriv ip-en og gå til som om det var en vanlig nettside hvis login, skriv: brukernavn: <blank> passord: admin så kan du bla i menyene etter "channel" eller "frequency", det ligger sannsynligvis under wireless options (eller lignende) spørsmål to høres ut som samme problemet siden den lyser Endret 14. mai 2007 av PepsiCo
Nicolasn Skrevet 15. mai 2007 Forfatter Skrevet 15. mai 2007 Hmm Den trådløse forbindelsen står på "channel" 13.?
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 15. mai 2007 Skrevet 15. mai 2007 Hmm Den trådløse forbindelsen står på "channel" 13.? 8617668[/snapback] Prøv å sett routeren på f.eks kanal 9 og prøv igjen.
Demantios Skrevet 15. mai 2007 Skrevet 15. mai 2007 13 er for høy til at amerikansk firmware kan ta den inn. Sett den ned på f.eks. 6
Nicolasn Skrevet 15. mai 2007 Forfatter Skrevet 15. mai 2007 (endret) Funker ikke, pcn min vil ikke ta in noe signal Legger med et bilde av de trådløse instillingene. Endret 15. mai 2007 av Nicolasn
Demantios Skrevet 15. mai 2007 Skrevet 15. mai 2007 Trykk apply og restart routeren. Hvs det ikke hjelper kan også bruke et program kalt cain&abel for å se om du har det innen rekkeviddet. Det viser ogå hvilken channel det broadcastes på. Bare installer og gå på wireless-fanen lengst til høyre
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå