Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Oppussing av entre, trenger tips til gulvarbeidet


Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg har nå satt igang med å bygge om min entre. Jeg bor i en terrasseleilighet over 2 plan hvor gulvet i 1. etasjen var veldig kaldt i vinter. Da jeg og samboeren fant ut at vi skulle bygge om entren i vinter var jeg også innstilt på å forsøke å isolere gulvet bedre.

 

Gulvet under entreen min er betongelementer som ligger 1 meter over fjellgrunnen. Da faller muligheten å isolere underfra bort vil jeg tro...? Gulvet inne er nå bygd opp på følgende måte: Betongplatene i bunn -> 4 cm isoporplater -> 1 cm sponplater (?) -> gammelt vinylbelegg -> laminatgulv.

 

Vi ser for oss å legge fliser i gangen som blir bygd ut da vi deler det rommet som ligger rett ved gangen nå for å få plass til et garderobeskap. Legger ved tegninger slik det er nå og slik jeg har plan om å lage det.

 

Det jeg lurer på er hvordan jeg skal kunne isolere gulvet på best mulig måte. jeg har mulighet å heise innerdørene dersom det trengs, men ikke mer enn 1- 1,5cm vil jeg tro. Ytterdøra har allerede god klaring ca 5 cm til det nåværende gulvet. Det vil være mye jobb å heise dørene til området som ikke vil ligge i området med fliser da de rommene allerede er pusset opp... =( Det gjorde vi med en gang vi flyttet hit. Derfor lurer jeg på hvordan skillet mellom flisområdet og laminatområdet skal lages på best mulig måte.

 

Angående gulvet i flisområdet, vil det beste være å kjøpe ny type isopor som isolerer bedre enn den som ligger her nå? Denne er 25 år gammel så det har vel kommet bedre typer på markedet? Så lurer jeg også på hvordan man skal bygge opp gulvet slik at man får lagt fliser med varmekabler der også?

 

Takknemlig for alle innlegg =)

Plan_n_.bmp

Plan_tenkt.bmp

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Sånn kjapt tenkt over uten forutsetning for hva som er gjort hvor, ville noe nytt bli lagt slik:

1.betongdekke

2.ny lavtbyggende isopor

3.kabler for lavtbyggende gulv

4.flytende lavtbyggende masse

5.laminat eller flis

 

høyde? fra 2-5cm

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...