Gå til innhold

Hva slags stil liker du ikke å se?


Anbefalte innlegg

Bukseseler kan da være både sjarmerende og stilig? Enig med sløyfene, da. Om du absolutt må ha bowtie scorer du mye høyere med en mørk farge, f eks mørkeblå.

 

Det sies ingenting på dette i innlegget. Bukseseler (de som ikke er clip-on) festes ved bruk av knapper som man har på buksen. Det er lite RTW (ferdige plagg) som kommer med dette, men man kan gjøre dette selv eller levere inn til syerske o.l for å feste slike knapper. Bukseseler og belte skal ikke brukes samtidig.

 

Noe info om bukseseler.

 

Jeg for forøvrig ingen grunn til å kalle en sløyfe for bowtie i denne sammenhengen da man i mine øyne har et fullgodt norsk ord for dette. (det kan vel også kalles tversoversløyfe)

Endret av Xtra
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tradisjonelt sett betraktes det vel som undertøy, og undertøy skal jo som kjent ikke vises frem i formelle sammenhenger (Ikke ellers heller for den saks skyld). I praksis er det vel ingen som bryr seg noe særlig, og det skaper nok ikke oppstandelse hvis du kommer til å blottlegge litt buksesele i et fint selskap.

Lenke til kommentar

Skal ikke? Hva snakker du om?

 

Nå kan jeg ikke gå god for kvaliteten på denne kilden jeg linket til men;

In the nineteenth and early twentieth centuries it was actually considered improper for suspenders to be visible at all (they were considered underwear), but standards have moved on, and you may now show your suspenders without fear.

 

Og fra Will (A Suitable Wardrobe):

Like shirts, braces were considered underwear during the years when a man never removed his jacket outside the privacy of his dressing room.

 

JorgenH var ett minutt raskere enn meg med svaret. :p

Endret av Xtra
Lenke til kommentar

Jeg for forøvrig ingen grunn til å kalle en sløyfe for bowtie i denne sammenhengen da man i mine øyne har et fullgodt norsk ord for dette. (det kan vel også kalles tversoversløyfe)

Var det noen spesiell grunn til at du slengte på den siste her når alle i emnet skjønner hva jeg mener om jeg sier bowtie?

Lenke til kommentar

Forsåvidt er jeg heller ikke glad i dagens trend hvor unge mannfolk (vell, som oftest bare unge mannfolk) bruker den sorte dressen sin som en smoking. Kan selvfølgelig skjønne at ikke alle kan eller vil punge ut et par tusenlapper ekstra for et plagg som stort sett blir sittende i skapet...men det ser litt halvferdig ut.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...