Gå til innhold

L-objektiv? Hva er det?


Anbefalte innlegg

Hva er forskjellen på å kjøpe gode Nikon-objektiv i svart, enn å kjøpe gode Canon-objektiv i hvitt?

 

Selv om Canon liker å flashe med objektivene sine ved å male de hvite, betyr ikke det at de ligger i en annen klasse en Nikon's kvaliteter...

 

Hadde jeg ville hatt noe som vekket oppsikt hadde jeg kjøpt Canon, men sorry, jeg er på utkikk etter kvalitet :)

8609728[/snapback]

Snakk om Nikonbias. Har du tatt jobb hos pr-avdelingen til Nikon Norge, eller? :hmm:

 

-MightyTwin.

Endret av AnEvilTwiner
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
I'm afraid of being quoted ;)

 

Canon har mange hvite L-objektiver. Det er bare teleobjektivene fra 70mm og oppover som er hvite. De hadde også noen svarte før, men de har slutta med de.

8610322[/snapback]

 

Bortsett fra 85/1.2L, 135/L, 180/3.5L, 200/2.8L...

8611095[/snapback]

 

Å, faen.

"visste jo om de, men tenkte jo ikke på de" :p

Lenke til kommentar

Hva er forskjellen på å kjøpe gode Nikon-objektiv i svart, enn å kjøpe gode Canon-objektiv i hvitt?

 

Selv om Canon liker å flashe med objektivene sine ved å male de hvite, betyr ikke det at de ligger i en annen klasse en Nikon's kvaliteter...

 

Hadde jeg ville hatt noe som vekket oppsikt hadde jeg kjøpt Canon, men sorry, jeg er på utkikk etter kvalitet :)

8609728[/snapback]

Snakk om Nikonbias. Har du tatt jobb hos pr-avdelingen til Nikon Norge, eller? :hmm:

 

-MightyTwin.

8610354[/snapback]

 

Mitt første avsnitt var et retorisk spm.

 

2 avsnitt vil jeg ha fram at Canon sine hvite objektiver ikke er bedre en Nikon's svarte, slik det ble fremstilt i posten jeg svarte på.

 

Om du ikke kjønner at avsnitt nr 3 er fanboy utsagn for du slite med det problemet.

 

Om dere leser mellom linjene så mener jeg ikke at Nikon er overlegen Canon, men når personer sier at Canon's L/hvit opptikk er så mye bedre enn Nikon's så må man jo reagere. grunnen til at så forbanna mange kjøper L optikk er på grunn av den lave prisen, og det tilbudet Canon har hatt til sportjournalister på kamera siden.

 

Det ble skrevet at vi kun er sjalue på Canon's L optikk, og da må dere forvente en reaksjon på det. Det er ike fargen på optikken som bestemmer kvaliteten...

 

Det eneste jeg misunner dere Canonkarer er den lave prisen på teleobjektiv, utenom det skal jeg klare meg fint frammover ;)

 

Snakenor: Godt at du tilfører noe. Har du noe du skulle sagt (Tydeligvis) så ta det på pm, om du er mann til det!

Lenke til kommentar
2 avsnitt vil jeg ha fram at Canon sine hvite objektiver ikke er bedre en Nikon's svarte, slik det ble fremstilt i posten jeg svarte på.

8611902[/snapback]

Ingen har påstått dette. Hvis du mener det, tror jeg du burde lese hele tråden en gang til, litt mer grundigere.

 

Grunnen til mitt lille utbrudd, er at i hver eneste tråd hvor folk spør om råd angående valget mellom Canon/Nikon sine systemer, så kommer en eller annen med overdådig ros i favør av Nikon. Dette hadde vært helt greit for min del, (og naturlig), hadde det ikke vært for at de i de fleste tilfellene rakker ned på Canon sitt EOS-system i samme slengen.

 

Dette vil jeg kalle særs uprofesjonelt, og vil over tid stille nikonfolket i dårlig lys, om dette får lov til å eskalere. Og hvis Canon-fanbasen stemmer i, ja da vil alle forumtråder hvor brukere spør om råd, bli slynget ut i en eneste svær C/N krig. (Overdramatisert? Jah. But you got the point. Dette vil ikke bli gunstig for Akam-forumet, selv i kun små mengder.)

 

(Jeg var forberedt på å skrive en lengre forsvarstale for denne saken, men har gått tom for tid til å grave fram sitater for å begrunne påstandene mine. Og i tillegg fortjener ikke denne posten å bli kapret på denne måten, så jeg får spare emnet til en engen tråd, en annen dag.)

 

-MightyTwin, ikke den vanlige fjortisforumhora som slenger ut ubegrunnede bemerkninger om medbrukere for å forhøyne postcount-en sin. ;)

Endret av AnEvilTwiner
Lenke til kommentar

Ok, da stopper vi for lite gjennomtenkte påstander om Canons hvite objektiver, og drittslenging mot alle som mener noe annet enn en selv. Det vil alltid være Canon fanboys og Nikon fanboys (dette forumet har omtrent 50/50, så ingen behøver å klage over at den andre klanen er verst), og det må vi bare akseptere. Prøv dog å være litt mer seriøse og vis deg som en bedre person ved enkelt og greit å ignorere innlegg man synes er provoserende. Man kan rette på en persons utsagn, men det behøver ikke eskalere til en fanboy-diskusjon da man plutselig virker en del yngre enn det man faktisk er.

 

Videre innlegg av samme grad, vil bli slettet.

Lenke til kommentar
2 avsnitt vil jeg ha fram at Canon sine hvite objektiver ikke er bedre en Nikon's svarte, slik det ble fremstilt i posten jeg svarte på.

8611902[/snapback]

Ingen har påstått dette. Hvis du mener det, tror jeg du burde lese hele tråden en gang til, litt mer grundigere.

8612702[/snapback]

 

For meg virker det som Nikon-folk++ syns L-objektiver er snobbete fordi de ikke har mulighet for å kjøpe sånn selv. (Neida, jeg burde ikke tatt alle under en kam)

8606748[/snapback]

 

 

Bare jeg som misforstår Jurgis' innlegg?

Sjalue fordi vi ikke får Canon objektiva?

 

Når 90% av befolkningen har sett seg blinde på Canon, fordi det er det de ser sitter nede ved målet på en eller annen fotballkamp, så bør man åpne øynene for andre merker. F.eks voksne personer som vil ha seg et 350D. Uten batterigrep vil de slite med å holde det, så hvorfor kan ikke vi få skyte inn med et Nikon forslag som ligger (etter min mening) bedre i hånden, på grunn av husets form.

 

Jeg vet ikke hvor lenge du har vært tilskuer på forumet, men det er nok ikke bare jeg som favoriserer et merke. Canon er likesågodt representert blant brukerne.

Lenke til kommentar

Men herregud da. Du har KJØPT et jævla kamera. Her gir man materialisme et helt nytt begrep. Det finnes bedre ting å føle tilhørighet til. Det finnes nok av fotballag å heie på.

 

Tråden var opprinnelig startet for at jeg lurte på hva som var spesielt med L-objektivene til Nikon Canon. Ikke for at noen som aldri fant seg til rette med å heie på fotballag skal få diskutere hvilket kameramerke som er kulest.

Endret av EivindF
Lenke til kommentar

Mr. Olsen, nå må du snart slutte å kverulere overalt!

Denne tråden handler ikke om Canon eller Nikon eller Sony eller Hasselblad eller whatever. Den handler om en bruker som SPØR hva L-objektivene er. Det har INGENTING med hvem som er blinde på hva og hvor lenge forumbrukere har vært her o.l.!

 

ON TOPIC BITTE!

Lenke til kommentar

Innlegget mitt fløt litt ut, men når jeg leser her får jeg inntrykk av at de som ikke bruker Canon gjerne ikke anbefaler L-objektiver. Jeg aner ikke hvorfor dog.

Uansett, dette er ikke snakk om alle. Og nå må vi bli ferdig med den diskusjonen.

 

On topic, L-objektiver er kvalitetesobjektivene til Canon med bedre linser enn de uten rød ring.

Lenke til kommentar
On topic, L-objektiver er kvalitetesobjektivene til Canon med bedre linser enn de uten rød ring.

Eller i hvert fall bedre byggekvalitet... EF-S 17-55 f/2.8IS har vel omtrent de samme optiske kvalitetene som noen av L-objektivene, men mangler litt på byggekvaliteten og er selvfølgelig EF-S, som gjør at det ikke vil få rød stripe uansett byggekvalitet...
Lenke til kommentar
Jeg vet ikke hvor lenge du har vært tilskuer på forumet, men det er nok ikke bare jeg som favoriserer et merke. Canon er likesågodt representert blant brukerne.

8614916[/snapback]

 

Joda, her er mange som favoriserer "sitt" merke, men det skjer som oftest i de tråder der dette diskuteres. I alle tråder du kommer med innlegg i klarer du å dreie diskusjonen over til en kamp mellom Canon og Nikon. Dette selv om tråden i utgangspunktet ikke dreier seg om det.

Når jeg studerer dine innlegg så kan du vel ikke sitte inne med den store kunnskapen heller når det gjelder de enkeltes merkers fordeler og ulemper, men det ser ut til at du kun fremhever "ditt" merke bare fordi du har det.

Dessuten er mange av dine innlegg både useriøse og tildels ukorrekte, og faktisk enkelte ganger utidige.

Lenke til kommentar

World wide-garanti betyr ikke nødvendigvis at du får hjelp i ditt hjemland. Det kan være du er nødt til å sende objektivet til landet du kjøpte det fra for å få garantireparasjoner.

 

Og garanti er heller ikke det samme som reklamasjonsrett. Som oftest har du bare ett års garanti. Norsk reklamasjonsrett får du bare hvis du kjøper fra en norsk aktør, og da har du fem års reklamasjonsrett på optikk.

Lenke til kommentar
Sikker på at det er world wide garanti? Trodde man var skeptisk til å bestille fra utlandet akkurat pga. det jeg.

8617782[/snapback]

 

Om du ser på BH sine sider ser du at L optikk er merket med world wide garanti, og canon Norge bekreftet dette da jeg selv sjekket for noen år siden.

Lenke til kommentar
I'm afraid of being quoted ;)

 

Canon har mange hvite L-objektiver. Det er bare teleobjektivene fra 70mm og oppover som er hvite. De hadde også noen svarte før, men de har slutta med de.

8610322[/snapback]

Canon har da flere svarte L-objektiv større enn 70mm.

EF 85 f/1.2L, EF 135 f/2L, EF 180 f/3,5L og EF 200 f/2,8L er alle svarte..

Lenke til kommentar
I'm afraid of being quoted ;)

 

Canon har mange hvite L-objektiver. Det er bare teleobjektivene fra 70mm og oppover som er hvite. De hadde også noen svarte før, men de har slutta med de.

8610322[/snapback]

 

Bortsett fra 85/1.2L, 135/L, 180/3.5L, 200/2.8L...

8611095[/snapback]

 

Det fant ragamuffin ut også.

Lenke til kommentar
I'm afraid of being quoted ;)

 

Canon har mange hvite L-objektiver. Det er bare teleobjektivene fra 70mm og oppover som er hvite. De hadde også noen svarte før, men de har slutta med de.

8610322[/snapback]

 

Bortsett fra 85/1.2L, 135/L, 180/3.5L, 200/2.8L...

8611095[/snapback]

 

Det fant ragamuffin ut også.

8623750[/snapback]

 

Ragamuffin så vel bare nedi fotobaggen sin tenker jeg... :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...