Gå til innhold

Militæret nå? jeg skal jo få familie....


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ikke det at man husker noe særtlig ifra første året.

8616622[/snapback]

 

Tror ikke du har så mye peiling på barn. Nei, ungen husker ikke mye, men hvordan tror du det vil være å komme hjem for å måtte bli kjent med barnet på nytt hver gang? For fleste vil dette oppleves som et helvete på jord, at ungen din ikke engang kjenner deg igjen når du kommer hjem.

Lenke til kommentar

Beklager ... orker ikke å lese hele tråden, men skulle bare legge inn et 'positivt' ord.

 

Du får ikke 0 i inntekt i forsvaret, du får faktisk 3600++ i månen pluss dimmepenger og andre tillegg pga. familie osv.

 

Du skriver at du snart får huslån? Bor du på hybel nå da? Den betaler forsvaret hvis du har bodd der i over 4 måner før du skal inn. Er ikke noe stress i grunn. Hvorfor skaffe seg hus akkurat nå hvis du blir innkalt? (Virker sånn utifra det du skrev i begynnelsen).

 

Vil du ikke inn så går det greit å mase litt på VPV og få deg av listene hvis du griner nok, men i utgangspunktet så er du i følge loven pålagt å avtjene førstegangstejenesten :)

Lenke til kommentar
Jeg har blitt kalt inn i militæret mars 2008 (har ustatt 2 år pga studie)

Men nå har det seg slik at jeg og samboer skal ha barn sammen. ( 9 oktober)

 

Jeg er i dag eneste inntektskilde til familien, med billån, og snart huslån.

Skulle jeg gå inn i miltæret nå ville samboer sitte med barn og 0 kr i månden (kun et fødselstipend på 30000)

 

Er dette en gyldig grunn til og slippe militæret, eller vertfall få en utsettelse.

Jeg har heller lite lyst og være så lange avstander fra kjæreste og barn.

8594534[/snapback]

 

jeg vil si at dette kommer pga dårlig planlegging...

 

å skaffe masse gjeld før førstegangs-tjenesten er din egen feil, vil tro at det ikke kom som noe stor overaskelse at du skulle ut når du skulle.

mener ikke å kritisere deg, vil bare ut med fakta...

 

Anyway, tror det er vanskelig å få utsettelse pga gjelden du har, men pga barn tror jeg kanskje kan gå...

uansett, ring VPV og hør med dem, klag osv, så kan det nok gå.

evt så får man ekstra penger fra forsvaret hvis det trengs, kan vel kanskje også fryse lån du har

 

vet om 1 som fikk dimme pga økonomi, og det var familien som var avhengig av hans inntekter(mor/far) og arbeid på gården, som forsvaret ikke dekket.

Dermed fikk ha dimme, så det er ikke umulig...

 

som sagt, VPV vet alt om dette, kontakt dem, og de kan også fjerne inkallelsen.

Lenke til kommentar
....

8594534[/snapback]

 

jeg vil si at dette kommer pga dårlig planlegging...

Du mener altså at alle som ikke har vært til førstegangstjeneste eller blitt ærklært ikke krigsdyktige skal måtte utsette "livet" inntil det er unnagjort? :whistle:

 

Jeg fatter meg ikke helt på hvordan de orgainserer ting inne hos VPV, om de gjør det da. Jeg snakket med de på telefon i sommer for å forsøke å finne ut om jeg kunne risikere å bli kalt inn snart. Da fikk jeg klar beskjed om at "neida, du skal neppe inn". Under et år senere får jeg et brev som pent spør meg om hva jeg driver med siden jeg er planlagt innkalt. Siden jeg har begynt å studere så blir jo det hvertfall utsatt 2 år, og da risikerer jeg jo det samme maset om 2 år...

Lenke til kommentar
*snip*

Du mener altså at alle som ikke har vært til førstegangstjeneste eller blitt ærklært ikke krigsdyktige skal måtte utsette "livet" inntil det er unnagjort? 

8624896[/snapback]

 

 

jeg regner med at du mener de som ikke har vært inne og de som IKKE har blitt ærklært ikke krigsdyktig...

 

førstegangstjenesten er jo ment å være rett etter endt utdannelse, altså så man slipper å utsette "livet" lengre enn det tjenesten varer, da de fleste ikke kjøper hus/bil/båt eller lignende under utdannelse.

Det er jo ikke slik at man venter 3 år etter man er ferdig på skole med å dra til førstegangstjeneste.

 

jeg utsatte deler av "livet" pga førstegangstjeneste, kjøpte meg ikke bil før etter jeg var ferdig og lignende, selv om jeg kunne kjøpt før, men da fått store økonomiske problemer under tjenesten, og valgte derfor å vente til etter tjenesten var ferdig

 

edit:

ang VPV, så er det nok ikke personer som sitter å kaller ut folk selv, men ett program som gjør dette nesten automatisk.

Jeg har selv tilgang til dette, og vet ca hvordand et funker

Endret av aklla
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...