Gå til innhold

Ytelse med 8800gts 320mb


Jlona

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
hadde blitt veldig overasket hvis du ikke kan spille det spillet på fuldt. bra bra grafikk på det, men ikke såå bra grafikk. har kjørt tyngre spill en det på mitt 8800gts 320mb.

8593625[/snapback]

Jeg går for et 8800gts 640mb istedenfor jeg så jeg kan ha det en stund uten at jeg trenger å bekymre meg for at det blir utdatert med det første.

Lenke til kommentar
hadde blitt veldig overasket hvis du ikke kan spille det spillet på fuldt. bra bra grafikk på det, men ikke såå bra grafikk. har kjørt tyngre spill en det på mitt 8800gts 320mb.

8593625[/snapback]

Jeg går for et 8800gts 640mb istedenfor jeg så jeg kan ha det en stund uten at jeg trenger å bekymre meg for at det blir utdatert med det første.

8593674[/snapback]

 

ok, ja det er ikke no dårlig kjøp det der :) men begge korta blir utdatert på ca likt da. er ikke et spill som krever mer en 320 mb ram hvis man spiller på maks 1600x1200 oppløsning. og er få skjermer som støtter mer en det uannsett :)

Lenke til kommentar
Tror den ekstra rammen spiller inn med høy AA og AF. Selv på 1600x1200.

8595310[/snapback]

 

tja, har ikke lagt merke til det jeg. spiller på 1600x1200 med aa og af på.

8600113[/snapback]

Du legger kanskje merke til det vis du har et 640MB versjon vs 320MB.

Lenke til kommentar
ok, ja det er ikke no dårlig kjøp det der :) men begge korta blir utdatert på ca likt da. er ikke et spill som krever mer en 320 mb ram hvis man spiller på maks 1600x1200 oppløsning. og er  få skjermer som støtter mer en det uannsett :)

8595132[/snapback]

Har du prøvd FarCry med FP16 HDR og 8xMSAA i 1600x1200? Du har da hva, 30-40MB igjen etter framebufferet.

Lenke til kommentar

Ser ut som om visse mennesker ikke har fått med seg at man kan forandre oppløsningen i et spill. Hvis ikke ditt 8800GTS 320 klarer lasset på 1600x1200, skru ned til 1280x1024; værre er det faktisk ikke. Enn så lenge så spiller jeg selv i 1600x1200 på alle spill, kortet fungerer helt utmerket. Og jeg vil jo det skal være bra nå, spiller liten rolle hva det kan om 2 år. Det er litt viktig at folk lærer seg å leve i nuet, skal man hele tiden leve i fremtiden, vil INGENTING være bra nok.

 

Edit: Btw, dette med AA.. Greia er jo det at jo høyere oppløsningen er, jo mindre behov skal det være for AA. Så hvorfor da noen foreslår å teste f.eks. Far Cry i 1600x1200 m/ 8xMSAA er for meg uforståelig. Skru heller opp så høy AA hvis du spiller i 1024x768.

Endret av elf_man
Lenke til kommentar
ok, ja det er ikke no dårlig kjøp det der :) men begge korta blir utdatert på ca likt da. er ikke et spill som krever mer en 320 mb ram hvis man spiller på maks 1600x1200 oppløsning. og er  få skjermer som støtter mer en det uannsett :)

8595132[/snapback]

Har du prøvd FarCry med FP16 HDR og 8xMSAA i 1600x1200? Du har da hva, 30-40MB igjen etter framebufferet.

8600283[/snapback]

 

jeg har prøvd farcry med mange forskjellige aa nivåer og hdr. og alle fungerer like bra. men nå er farcy et gammelt spill da. så vet ikke om det er så bra å sammenligne lenger...men ta f.eks rainbow six vegas. det er et ganske krevende spill....spille det på 1600x1200 med hdr og 16 af. får 50 fps. holder for meg det :) mulig at 640 mb er litt bedre, men det er bare i noen få spill.... og hvis jeg ville hatt mer minne så ville jeg hatt raskere gpu og, dvs 8800gtx eller noe.

Lenke til kommentar
Ser ut som om visse mennesker ikke har fått med seg at man kan forandre oppløsningen i et spill. Hvis ikke ditt 8800GTS 320 klarer lasset på 1600x1200, skru ned til 1280x1024; værre er det faktisk ikke. Enn så lenge så spiller jeg selv i 1600x1200 på alle spill, kortet fungerer helt utmerket. Og jeg vil jo det skal være bra nå, spiller liten rolle hva det kan om 2 år. Det er litt viktig at folk lærer seg å leve i nuet, skal man hele tiden leve i fremtiden, vil INGENTING være bra nok.

 

Edit: Btw, dette med AA.. Greia er jo det at jo høyere oppløsningen er, jo mindre behov skal det være for AA. Så hvorfor da noen foreslår å teste f.eks. Far Cry i 1600x1200 m/ 8xMSAA er for meg uforståelig. Skru heller opp så høy AA hvis du spiller i 1024x768.

8600347[/snapback]

 

du har rett der. har man 1600x1200 oppløsning, så ser man nesten ikke forksjell på 4 aa eller 8 aa uannsett.

Lenke til kommentar

Det er ikke uforstålig for meg, aliasing er også veldig tydlig i 1600x1200. Om man har en LCD skjerm med et 1600x1200 panel er det ikke like akktuelt å gå ned i oppløsning.

Men mitt svar var bare til påstanden om at det er ingen spill som trenger mer enn 320MB idag i 1600x1200.

Lenke til kommentar
Det er ikke uforstålig for meg, aliasing er også veldig tydlig i 1600x1200. Om man har en  LCD skjerm med et 1600x1200 panel er det ikke like akktuelt å gå ned i oppløsning.

Men mitt svar var bare til påstanden om at det er ingen spill som trenger mer enn 320MB idag i 1600x1200.

8600448[/snapback]

 

så du mener at hvis du er midt i en action scene i et skyte spill der du har 10 fiender som skyter på deg at du virkelig legger merke til om du har på 4 eller 8 aa ? for hvis du ser det, da har du super øyne i såfall.

Lenke til kommentar
Du prøver å fremstille en situasjon der man er helt oppslukt i spillet. Det er da ganske mye jeg ikke ville være bevist på akkurat der og da ja.

Men som sagt det kommer ann på spillet.

8600519[/snapback]

 

ja skal man ikke være oppslukt i spillet ? jeg syns det er helt nytteløst å f.eks drive å gå rundt i et spilll og virkelig titte om man ser noen tegn på kanter i form av for lav aa. det er bare sånne grafikk nerder som gjør.

Lenke til kommentar

Selvfølgelig er det bra at man blir helt oppslukt av spillet. Men det er ikke alltid det er tilfelle, at kommer ti fiender stormene mot deg. Om du uansett ikke legger merke til eller er brydd med aliasing, så fint for deg. Men for meg blir aliasing defekter som shimmering og pixel popping raskt distraherene.

 

HDR, som det kommer mer og mer av, har en lei tendens til å øke aliasing merkant da det gjerne gir større kontrast forskjeller og dermed gjør høyere AA modes mer akktuelt.

Lenke til kommentar
Selvfølgelig er det bra at man blir helt oppslukt av spillet. Men det er ikke alltid det er tilfelle, at kommer ti fiender stormene mot deg. Om du uansett ikke legger merke til eller er brydd med aliasing, så fint for deg. Men for meg blir aliasing defekter som shimmering og pixel popping raskt distraherene.

 

HDR, som det kommer mer og mer av, har en lei tendens til å øke aliasing merkant da det gjerne gir større kontrast forskjeller og dermed gjør høyere AA modes mer akktuelt.

8600619[/snapback]

 

 

Hvis dette virkelig er tilfellet, synes jeg at du må øke vanskelighetsgraden på spillet så du får 20 fiender mot deg på en gang, så du får noe annet å gjøre enn å lete etter feil i bildet.

tydeligvis har du spilt dne spill så mange ganger at alt går automatisk for deg, og du derfor har tid til å se sånt.

 

Fantastisk :thumbup:

 

Kjøp et nytt spill :yes:

Lenke til kommentar

Hvem sier at jeg leter etter disse defektene, dette er mer en "in your face" ting for meg som ødelegger for innlevelsen. Det blir litt som å si at en spennende CGI film ikke trenger AA, det er bare å ikke se den mer enn en gang.

Men er det virkelig meg og mitt problem med aliasing defekter som irriterer folk her eller er det rettferdiggjørelse av et kjøp ovenfor seg selv det virkelig dreier seg om? Dette begynner uansett å bli latterlig.

Endret av MistaPi
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...