Gå til innhold

UPDATE: Flere bilder av søøøt hund


Anbefalte innlegg

Heihei!

 

Her kommer to bilder av hunden min.. :)

 

Mener selv at det ikke er rom for etterbehandling her, og så er jeg veldig trøtt selv, så bildene kommer rett fra kameraet.. :)

 

Bilde1

64446.jpeg

 

Bilde2

64447.jpeg

 

Hva synes dere? Er dette bare albumbilder, eller noe mer profesjonelt? Skal jeg bare slette de, og prøve på nytt? :ermm:

 

Red.: UPDATE: Flere bilder er lagt til litt lenger ned.. :)

Endret av Gissan
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg synes bildene er for rotete og ufokuserte til å kalles profesjonelle, jeg synes det ble for liten kontrast mellom hunden og bakgrunnen, det flyter for mye sammen. Hvilken kamera har du?

8584869[/snapback]

Jeg har EOS 350D. Bildene er tatt med EF 70-210mm (mer info i signatur).

 

Her kommer enda ett..

 

64454.jpeg

 

(bildene er tatt for en halv time siden, ca, og det er ganske mørkt ute. Fokuseringen må jeg bare beklage, og legge skylden over på dårlig optikk..)

Lenke til kommentar

Positivt at du er nede på 'hundens nivå' når du tar bildene.

 

Men ellers synes jeg kanskje der er litt å gå på. En så mørk bakgrunn passer dårlig til den svarte pelsen synes jeg.

 

Og de bør definitivt etterbehandles! ;)

Kun ved å kjøre dem gjennom noen auto-korrigeringer så tipper jeg disse blir langt bedre. Fargestikk bør ihvertfall fjernes.

Lenke til kommentar

Lys, lys, lys! I og med at det er din hund, så foreslår jeg at du tar noen nye ;) Som du sier selv, de er for mørke og bakgrunnen er ikke særlig god. Den blir for synlig i bildet og er ikke uskarp nok til at den fungerer på disse type portrettbildene.

Berner Sennen er en flott hund, MEN jeg ville tatt og vasket pelsen på brystet dens før neste seanse. Da blir den enda litt mer staselig. Prøv også å få til et godt uttrykk på hunden når du tar bilde. Ser den f. eks bedre ut når den har tunga ut, eller når den har munnen igjen?

 

Her er et par bilder jeg har tatt (sikkert ikke verdens beste de heller, men jeg vil tørre å påstå at de hvertfall har litt mer lys enn dine :!: )

 

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar

Takktakk for fin kritikk.. Har forresten funnet ut at hunden min er usedvanlig fotogen. Den logrer med en gang jeg henter kameraet, og setter seg rett ned og ser ut i luften. Og så kvepper den litt søtt hver gang speilet vipper.. :)

 

Jeg skal ut igjen nå og ta flere bilder, nå som det er lysere.. :)

Lenke til kommentar

Ikke de beste hundebildene jeg har sett.

Mine tips for å få det bedre.

Vask og børst hunden.

Ta bilde når det er mye lys.

Juster eksponeringa så du akurat ikke brenner ut det hvite på hunden, og drit i at bakrunnen blir utbrent.

Har gode erfaringer med det på min svarte hund.

Svarte hunder kan være vanskelig, det svarte blir ofte bare svart uten noen struktur, men litt etterbehandling kan gjøre underverker.

Lenke til kommentar
Jeg har lagt merke til at mange av bildene dine ofte er litt for mørke. Stiller du mye på kontraster og lysstyrke i photoshop, eller er det kameraet som gjør det?

8590708[/snapback]

Det er nok fordi blitsen er stort sett den eneste lyskilden som fantes. Klokken var 22 ca.. :)

 

Tok flere bilder i dag. Legger de kanskje ut snart.. :)

Lenke til kommentar

Siden det meste i grunnen er sagt (lys ;)) så har jeg bare lyst til å legge til at man også fjerner halsbånd, med mindre de er pene og i lær feks (eller er der for en grunn, type sporsele) når man tar bilder av hunden sin. Det er skrekkelig irriterende å ha tatt "det perfekte bildet" som skjemmes av et (for din del) grønt nylonhålsbånd :)

 

Ellers syns jeg hunden har et godt uttrykk, så med litt andre forhold rundt tror jeg dette kan bli riktig bra.

Lenke til kommentar

Her kommer flere bilder.. :) Har tatt bilder ved lysere forhold, og er mer fornøyd med bildene nå. Fikk ikke akkurat de samme uttrykkene nå, men noen løpebilder og slikt.

 

Bilde3

64876.jpeg

 

Bilde4

64877.jpeg

 

Bilde5

64878.jpeg

 

Og som en liten "bonus" (bildet er dårlig fokusert og det er mye bevegelsesuskarphet, men jeg likte løpemetoden dens..)

Bilde6

64879.jpeg

 

Red.: Og enda et bilde med for mye bevegelsesuskarphet og dårlig fokusering, men likevel fantastisk løping av hunden.

Bilde7

64881.jpeg

Endret av Gissan
Lenke til kommentar

Enig med overstående svar, bilde nr 4 var fint :) (og der vises bare ringen på halsbåndet også)

 

Hva angår bilde nr 5 (?) første løpebildet iallfall så var det "helt ok", men ofte lønner det seg å stå ørlitt på skrå når man skal ta bilder av dyr i bevegelse (syns iallfall jeg), da det ofte blir mer spennende enn "rett forfra" bilder. (også var det dette med bakgrunn igjen da)

Lenke til kommentar
Enig med overstående svar, bilde nr 4 var fint :) (og der vises bare ringen på halsbåndet også)

 

Hva angår bilde nr 5 (?) første løpebildet iallfall så var det "helt ok", men ofte lønner det seg å stå ørlitt på skrå når man skal ta bilder av dyr i bevegelse (syns iallfall jeg), da det ofte blir mer spennende enn "rett forfra" bilder. (også var det dette med bakgrunn igjen da)

8600532[/snapback]

Jo, jeg vet det, og har prøvd så godt jeg kan å tone ned blåfargen i bakgrunnen. Hunden er vannvittig ivrig, og bare jeg sier "Dino" hopper den nærmest mot meg (som jeg også fikk tatt noen morsomme bilder av).. Kan kanskje finne noen andre som roper på han, så jeg får tatt bildene fra siden. :)

 

Takk for fin kritikk.. :D

 

Og takk til alle dere som synes hunden er flott.. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...