Gå til innhold

Eksisterer Havets Hersker enda


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...
Nå har det seg slik at det er totalt fucked på XP da.

 

Uansett hvordan du leker og tuller.

 

Det er et genialt spill.

8583900[/snapback]

 

Nå har det seg også slik at jeg har windows XP, og JA, jeg kjører havets hersker uten problemer ;)...

 

Kongespill ja :D

 

Edit: Det er kanskje mulig å få tak i spillet, men da trolig ikke på norsk. Se her

Endret av uniteD4eveR
Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...
  • 2 måneder senere...

Denne posten hadde jeg helt glemt!

 

Asså nå har jeg faktisk også problemer med å kjøre det, skjønner ikke hva som er feil.

 

Allikevel finnes det løsninger. Av hensyn til diskusjon.no sine retningslinjer kan jeg ikke ta dette over forum. Hvis noen av dere bruker irc (et chatteprogram, eksempel mIRC) kan dere kontakte meg der hvis dere har en veldig trang til å spille det :)

Lenke til kommentar

Ja, Havets Hersker... verdens best spill. Havets Hersker gav meg den beste spillopplevelsen noensinne i mine tidligere dager. Jeg har enda CD-en og det store papp-coveret med håndboka, handelsreferansekortet og kartet over skandinavia i. Det var mitt første dataspill og det ble kjøpt under en ferie i Danmark på en Bilkabutikk for 99kr - de best anvendte pengene jeg har brukt i mitt liv.

 

Jeg bruker DOSBox for å få kjørt spillet i XP og jeg har ingen problemer med det.

Endret av StianGH
Lenke til kommentar
  • 1 år senere...
  • 1 år senere...
  • 1 måned senere...
  • 5 måneder senere...

For å få tak i Havets Hersker kan du søke etter den svenkse versjonen: "Havets Vargar". Det finnes en versjon av spillet på et visst fildelingsnettverk som inneholder en installert versjon av spillet i en mappe, samt en .ISO-fil med original CDen. Du trenger begge for å spille spillet.

 

Hvis du er på Windows kan jeg ikke hjelp deg noe særlig, men bruk DOSBox. Du starter spillet i DOSBox og mounter ISO-filen som en CD og etter litt fininnstillninger så skal spillet starte.

 

Hvis du er på en Mac, laster du ned Boxer, "Import a new game" og pek til mappen der spillet er installert. Mount ISO-filen, og alt er godt!

 

Det som er viktig, hvis du vil ha spillet på norsk (med norske stemmer osv.), så må du, før du starter spillet (og før du importer med Boxer), skifte ut tre ting, fordi den versjonen som du har lastet ned er på svensk:

 

  • i installsjonsmappen er der en fil som heter SETUP.INI. Åpne denne og skift ut "SE" med "NO"
  • fra den mountede ISO-filer, kopierer du "NOR" mappen over i installasjonsmappen
  • fra NOR-mappen, som nå er i installasjonsmappen, kopierer du "VERSION.TXT"-filen til installasjonsmappen (som sikkert heter "HAVETS")

 

Da er du klar! Med Boxer skal alt være fikset for deg, mens du med Windows nok må lese litt rundt for å finne ut hvordan du skal stille inn lyd og riktig prosessor-emulasjon (se oslo72 sin link).

Endret av StianGH
Lenke til kommentar
  • 3 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...