Gå til innhold

Hvor mye kjølepasta?


Anbefalte innlegg

Jeg har en E6600 som i følge Everest ligger rett oppunder 60 grader idle. Synes det virkelig litt varmt. Er det mye i forhold til dere andre med denne CPUen?

 

Hvor mye pasta skal man ha på før man monterer vifta? En 3 grams tube feks er vel ment til flerbruk?

 

Edit: Mod bør vel kanskje flytte denne til kjøling-kategorien. Beklager.

Endret av questra
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Husker ikke nøyaktig hvor mye jeg hadde på, men tror jeg var litt raus på pastaen gitt. 60 grader idle er mye.

 

C2Dene har vel en litt lavere terskel mtp temperatur enn det pentiumene hadde også, stemmer ikke det?

 

Kanskje jeg bør remontere cpu/pasta/vifte.

Lenke til kommentar

du tjener nok ikke noe spesielt på det, og med mindre du er en extrementusiast som bare MÅ ha cpuen 1-2 grader kaldere for å kunne klokke den 1-2mhz høyere såer det egentlig unødvendig.

 

men om du ikke tok vekk den metal plata som skal sitte oppå cpuen (med åpning i midten) så kan du jo gjøre det en gang til uten den plata, da den bare reduserer kjøleeffekten, og der er det mye å hente

Lenke til kommentar

hvordan i huleste klarer du å få en såpas overklokka conroe til å ligge på 25 grader?

 

max 10 grader på datarommet ditt eller?

 

husk at kabinett temperatur ofte er minimum 5 grader over romtemp, og det er ikke mulig for en luftkjølt cpu å ligge så lavt. utenom i spesielle situasjoner

 

enten er det noe du ikke informerer oss om, eller så er temo måleren din helt på bærtur

Lenke til kommentar

okay da kan jeg være med på det.

 

men husk at 3 grader extra har en del å si når det er snakk om slike temperaturer, og det at du har det kjøling på rommet er ikke så vanlig, tror de fleste trives best når det er ~22 grader i rommet.

 

selv har jeg en litt varierende romtemp, men tror nok den er rundt 20-22 grader normalt, og cpuen min (amd opteron 146 @ 2850mhz) idler da på 30-32 grader med en thermaltake big typhoon

 

men jeg mener uansett at du har en veldig kjølig cpu, den har sikkert god kontakt med HS.

Endret av Spirre
Lenke til kommentar

Tror nok jeg var litt raus på pastaen da jeg monterte, gitt. Vifta sitter omtrent støpt fast så jeg får den rett og slett ikke av. Er redd for å ødelegge cpuen/hovedkortet ved å dra for hardt. Noen som har hatt samme problem?

 

Prøver å skrape bort pastaen som tyter ut på sidene og få tak under vifta med en skrutrekker, men får ikke jekket vifta opp. Virker som om jeg ikke er i nærheten heller. Hovedkortet er såpass mykt at det bøyer seg kraftig når jeg prøver. Hm.

Endret av questra
Lenke til kommentar
Vel,, 28 grader er den nå ifølge mitt HK (asus P5W Deluxe)

Har en  Zalman CNPS9500 kjøler.

E6400 2,14@2,77 som sagt.

 

Fullt mulig dette. Sjekket med flere måler programmer. Temp på rom er kanskje 18-19 grader.

8583741[/snapback]

 

Og hvilket program leser du av temps med?

Lenke til kommentar
Tror nok jeg var litt raus på pastaen da jeg monterte, gitt. Vifta sitter omtrent støpt fast så jeg får den rett og slett ikke av. Er redd for å ødelegge cpuen/hovedkortet ved å dra for hardt. Noen som har hatt samme problem?

 

Prøver å skrape bort pastaen som tyter ut på sidene og få tak under vifta med en skrutrekker, men får ikke jekket vifta opp. Virker som om jeg ikke er i nærheten heller. Hovedkortet er såpass mykt at det bøyer seg kraftig når jeg prøver. Hm.

8590285[/snapback]

ta å vri forsiktig på kjøleren (omtrent som en bruskork)

 

eller varm den opp litt, det pleier å gjøre pastaen mykere

Lenke til kommentar

Har aldri opplevd at kjølepasta har "satt seg fast". Da er det verre med de elendige tape- bitene til Intel. Det å fjerne en gammel kjøler er en skikkelig utfordring. Har begynt å fjerne de tape- greiene før jeg monterer nye CPU-er, og bruke kjølepasta i stedet for. Blir mye mindre slit når det blir behov for en demontering.

Endret av CastorFiber
Lenke til kommentar
Har aldri opplevd at kjølepasta har "satt seg fast". Da er det verre med de elendige tape- bitene til Intel. Det å fjerne en gammel kjøler er en skikkelig utfordring. Har begynt å fjerne de tape- greiene før jeg monterer nye CPU-er, og bruke kjølepasta i stedet for. Blir mye mindre slit når det blir behov for en demontering.

8592384[/snapback]

 

 

de nye termiske løsningene som Intel bruker fester seg ikke så voldsomt..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...