Gå til innhold

Tar en CPU skade av et magnetskrujern?


Anbefalte innlegg

Hei, har i det siste hatt en liten diskusjon med en "kompis".

 

 

Han mener jeg ødla pc'n hans med å bruke et magnetskrujern (jeg visste da ikke at den hadde magnet i seg)

 

Til å montere cpu kjøleren hans med, og etter det virket ikke maskinen, og vi kom frem til at det var cpuen som var død siden den ikke ble varm.

 

 

Nå mener han at jeg ødla den fordi jeg brukte magnetisk skrujern, selv mener jeg at en cpu ikke er magnetisk, og at den ikke vil ta skade av noe så lite.

 

 

Hva mener dere? Ødla jeg rett og slett cpuen med å bruke et magnetisk skrujern? -.-

 

 

 

En annen ting er at han monterte cpuen feil vei, jeg mener det var det som drap den, ikke sant?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Slut og hjelp slike "kompiser".

 

Det blir bare dyrt i lengden.

 

Ingen takk å få når du er ferdig med å hjelpe, men et helvete hvis det går galt.

 

Som de lærde sier: Lær deg å si nei.

8581167[/snapback]

:thumbup: Er akkurat slik det er, men jeg gjør mine ting tilbake jeg og..

Lenke til kommentar

Det er mange myter spunnet rundt magnetisme og dens evne til å ødelegge ting. De fleste av dem er heldigvis fullstendig feil. I ditt tilfellet kan jeg garantere med 100% sikkerhet at en magnet ikke på noen måte kan ødelegge en cpu med mindre den fysisk klarer å dra den den fra hverandre, noe det skrujernet ditt forhåpentligvis(!) ikke klarer.

Endret av BioNor
Lenke til kommentar
Det er mangen myter spunnet rundt magnetisme og dens evne til å ødelegge ting. De fleste av dem er heldigvis fullstendig feil. I ditt tilfellet kan jeg garantere med 100% sikkerhet at en magnet ikke på noen måte kan ødelegge en cpu med mindre den fysisk klarer å dra den den fra hverandre.

8581200[/snapback]

Hehe, men det har vært litt vanskelig siden den ikke reagerer på magnet..

 

 

 

Og nå truer han meg med å saksøke meg, når vi begge er 15 år gamle.. dette er heldigvis ikke USA.. :!:

Lenke til kommentar

Har nå kommet frem til at det var 2 bøyde pinner.. :roll:

 

 

Takker for svar anywayz :)

 

EDIT: dette fiksa jeg ved å tre 2 nåler gjennom prosessoren, og presse inntil hverandre slik at de nå sitter rett, og ja, du som nevnte det med dårlige venner ovenfor.. du hadde helt rett, takken ble "bra for deg".. :thumbdown:

Endret av Storleer
Lenke til kommentar

Jeg har brukt magnetskrujern og aldri antistatisk armlenke så lenge jeg har dillet med PC'er og det begynner å bli en stund nå.. :) Hvis han er så vanvittig dreven på dette - hvorfor gjorde han det ikke selv?

 

Dessuten kan han bare ryke og reise hvis han gir deg maskinen sin å forventer å få den gratis reparert, for så å klage på reparasjonen etter på.

Lenke til kommentar
dette fiksa jeg ved å tre 2 nåler gjennom prosessoren ...

8581258[/snapback]

Et stykk spiddet CPU?

8581314[/snapback]

lol, håper ikke det xD, da hadde hvertfall helvette vært løs trur jeg :p

8581347[/snapback]

Nei, jeg kjørte 2 nåler igjennom, presset dem sammen og vips, der var det fikset :)

 

 

Maskinen booter vanlig opp, men nå klager han på at den går tregere.. :roll:

 

 

 

*oppdatering*

 

 

Nå starter ikke maskinen lengre, rammen skal visst ha gått i stykker.. :ermm:

 

 

Og gjett hvem sin skyld det er...

Endret av Storleer
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...