Gå til innhold

Hva er Bibelens innhold?


Anbefalte innlegg

Her var det i begynnelsen skrevet om noe jeg ikke klarte og forsvare, for det var egentlig ingen ting og forsvare annet en en idé om hvordan de som skev bibelen tenkte.. kommentarene under beviser at jeg er en idiot som skrev noe om det..

 

Her er det jeg tok idéen fra men dette er BULLSHIT!!! Sannheten kommer på slutten av tråden. Jeg tok idéen derifra men jeg tenkte ikke på det filmen viser til... Det var bare en idé.

QQ-kvw1fYXs

 

Innlegg på slutten begynner kanske og bli litt mer intressante i forhold til innholdet i bibelen.

Endret av Lauritius
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Alle vet å misbruke bibelen. Bibelen er så tvetydig at du kan gjøre mye jævelskap og støtte deg til "guds ord". Bibelen som forteller om et asiatisk livssyn er svært unaturlig for hvordan vi lever her i Norge. Vi har svært lite til felles med jødene som GT handler om. Mitt inntrykk er at bibelen er en styggedom og at Jehova er en krigsgud som skal hjelpe jødene og erobre alle verdens land og knuse folkene som lever der.

Lenke til kommentar

OK, jeg skal prøve å forstå denne:

Når det gjelder verdens freden... Hva kan man gjøre? Jeg har funnet ut at ord, kan spres med vinden... Ved deres forståelse, av det jeg sier..

Vil disse ord bli mektige! Ordet er hos Gud, Gud er Ordet.

 

Skjønner dere?

8581485[/snapback]

 

Du lurer på hvordan man skal gjøre noe med verdensfreden. Mer krig, altså? Du skal spre Guds ord med vinden slik at de blir mektige og ordner opp med verdensfreden? I grunn ingen veldig original ide. ;)

Lenke til kommentar

Jeg kan faktisk se at du har forstått noe her, trådstarter. Du har blitt opplyst og du skal spre Ordet. Men problemet ligger i vokabularet ditt som ikke er sterkt nok til at folk flest skjønner hva du vil si (no offence). Jeg kan skjønne det. Jeg har hatt et par "åpenbaringer" selv. Det er vanskelig og krevende å forklare noe såpass omfattende som dette på en enkel måte. Ordet er i bunn og grunn enkelt, men likevel komplekst fordi det ligger på en måte utenfor vår fatteevne. Tror nok du vil vi skal lese mellom linjene, men når det gjelder dette tema er det krevende oppgave.

 

Det du har forstått i ditt hode (og gjennom bibelen?) er vanskelig for andre å forstå. Noen forskere mener gud eksisterer kun i hjernen.

Lenke til kommentar

Om dere mener en bruker poster ting som ikke burde være her, RAPPORTER, og IKKE post i tråden. Så tar vi moderatorer oss evt av dette.

 

Om dere mener trådstarter skriver tungvindt, skriv gjerne det, men da på en mer seriøs måte enn enkelte her har gjort.

 

Husk alltid på at selv om enkelte personer ikke har like lett for å finne rett bokstav som det vi har, så betyr ikke det at de ikke har gode argumenter for sine meninger av den grunn.

Lenke til kommentar
Det du har forstått i ditt hode (og gjennom bibelen?) er vanskelig for andre å forstå. Noen forskere mener gud eksisterer kun i hjernen

 

DET er jo det jeg prøver og fortelle dere! Bare at det står beskrevet i bibelen!

Det er det jeg gjør, det jeg har gjort feil er at jeg ikke viste at det var flere Guder før nå ;)

8583848[/snapback]

 

Du kan finne alt du leter etter i bibelen. Det er underlig at alle merkelige kristne folk sier de har funnet sin unike løsning i bibelen. Nå også du. Det du prøver å fortelle er ikke lett å forstå, i mine øyne er det bare psykobabbel. Bibelen er en kvalm bok med masse syke lover og straffer. At du har funnet svaret på universet er du ikke alene om, det finnes mange andre som deg.

Endret av Griffar
Lenke til kommentar

Til ALLE på begge "sider" i dagens religionsforum. Innlegget ovenfor her et et MEGET godt innlegg som begge "grupperinger" bør tenke etter på når dere sitter i hver deres skyttergrav. Godt med nye ståsteder i religionsforumet egentlig :).

 

Laur: Så lenge du klarer å holde deg seriøs, så poster du bra. Fortsett gjerne slik, og vær enda klarere i måten du poster på (ikke rør rundt grøten så mye som du kanskje har gjort).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...