Gå til innhold

Frakt av valp


Anbefalte innlegg

-stort bilde

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
CIMG1395.JPG

8617271[/snapback]

Så nyyydelig :love:

 

noen tips ang. leker eller noe? den mister så fort interessen virker det som - og begynner å 'kjede seg'

8620906[/snapback]

Lara likte og liker veldig godt sånne tråd-"bein", om du skjønner hva jeg mener?

Mens Aiko likte bedre leiker som lagde lyd da hu var mindre, nå er det er gammalt håndkle som er det store :wee:

Lenke til kommentar
  • 8 måneder senere...
Videoannonse
Annonse
Beklager og dra opp en så gammel tråd. Men skall hente meg en dobermann valp til uken, har ca en biltur på 10 timer. Noen gode tips til hvordan både jeg og valpen kan få en komfertabel biltur som mulig :)

 

Takker

Hvis du skal hente valpen alene bør du kjøpe deg et stoffbur og ha i forsetet. Da er den i nærheten av deg. Ha tyggepinner med og et par leker. Ikke gi den mat, men den skal selvsagt ha vann. Stopp ofte og luft valpen noen minutter. Jeg har hentet flere valper hvor vi har hatt veldig lang hjemtur, blandt annet fra Frankrike. Min erfaring er at en så liten valp blir så fort sliten av alt det nye, så den sover mesteparten av turen. Lykke til med valpen!!!

Lenke til kommentar

Høres bra ut, jeg skal nesten helt sikkert hente en valp om et par mnd, har allerede begynt å tenke på den lange bilturen hjem. Ser for meg at jeg har den på fanget mens kompisen min kjører bilen. Evt. kan jeg ha et bur jeg kan putte den i hvis den blir søvnig :)

 

Å få tak i et teppe med lukt fra moren / en tøybit har jeg også hørt skal være bra.

Endret av whatsofokkingever
Lenke til kommentar

Ja, det er jo påbudt å "sikre lasten". Samt at for både hundens og din egen og andre passasjerers sikkerhet er det jo det beste. Tenk om noe skjer.

Skal nevnes at vi aldri har hatt bur, med unntak av de første få mnd hvor hund fikk plass. Har rett og slett ikke hatt biler med plass til bur.

Nå har jeg en egen Caddy, og der er hun baki :) Skal få ordnet en løsning nå som begrenser plassen hennes baki der, jeg liker ikke at hun vandrer løs i hele rommet.

Lenke til kommentar
Unnskyld for at jeg spør her, men ser det er mye snakk om bur i bil. Er dette virkelig påbudt? Jeg har aldri hatt min hund i noe bur (annet enn på fly). I bilen ligger hun jo så fint på gulvet, eller sitter i baksetet og koser seg.

 

Hvis dere krasjer i 50 km i timen eller raskere risikterer du at bikkja blir slengt fremover og rundt i bilen i enorm fart. Er bikkja riktig uheldig flyr hun ut igjennom frontruta og dør, men da er du "heldig" , siden alternativet lett kan bli at du får hunden slengt med enorm kraft mot deg og brekker nakken din. Utfallet av at man krasjer med usikret hund i bilen vil nok mest sannsynlig uansett føre til en hund som enten dør eller må avlives av skadene krasjet påfører den pga den er løs i bilen.

 

På vårse større hunder hadde vi stålbur bak i bilen (stasjonsvogn) Nå som vi har liten hund har vi reisebur som kan festes i setebeltet slik at det er sikret godt nok .

 

Jeg har hørt om folk som har fått bot fordi passasjeren hadde hunden i fanget på biltur. Jeg ville heller spandert 4-500 kroner på bur i bilen enn å risikere å betale 750 kroner i bot.

 

Min hund roer seg også veldig ned når hun får slappe av i buret sitt

 

EDIT: Slik sele de selger til å feste i setebeltet hadde vært fancy greier å ha da. De selger også hundesete, men har kun sett disse til salgs i amerikanske nettbutikker..

Endret av L_C
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...