Gå til innhold

bestilte ny fikk brukt


Anbefalte innlegg

Trådstarter hadde ikke engang snakket med NetShop før han startet denne tråden, når han da videre i tillegg hadde bestilt en DEMOVARE, noe som var klart og tydelig, er det utrolig lite voksent å starte en tråd for å sverte en nettbutikk som ikke hadde gjort noe galt.

Det har ingenting med mitt personlige syn å gjøre, men dere må slutte å skyte først for så å spørre! Netshop fikk ikke engang tid til å prøve å forklare seg før denne tråden startet.

 

Jeg kommer til å ta tråder som dette opp internt for å få bukt på dette problemet, da dette skaper en ukultur som ingen ende vil ta!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Og hvordan veit så du oysfaerg at det virkelig var en demovare som ble bestillt.

8581012[/snapback]

Nå var det vel ikke hvem som har rett eller ikke rett som var poenget hans. Poenget var vel at man i det minste bør ta kontakt med selger før man begynner å "syte" på forumet. Jeg har ingen anelse om hvem som har rett i denne saken, men jeg synes man kan opptre såpass ryddig at man kontakter selger først...
Lenke til kommentar

Har selv handlet på netshop (oslo), og skulle kjøpe ett produkt som jeg selv trodde var "nytt".. Før jeg kom til kassa og skulle betale så fikk jeg spørsmålet om jeg var klar over at dette var en demovare..

 

Siden jeg ikke viste dette, så vart jeg litt overrasket. Men når det kom til saken så var prisen meget hyggelig kontra en "nypris"..

 

Fikk valget mellom demovare, og ny vare, men da til en helt annen pris..

 

Valgte selvsagt demovare, siden dette som regel er ett produkt som kun er testet, og det er full garanti på dette ifra man kjøper det..

 

Har selv bare positivt å si om netshop..

 

Mange tråder her på forumet ang netshop, og spør du meg så ville jeg si at det virker som man bare fokuserer på det negativet. Hva med alt det positive.??.

 

Hvorfor ikke starte en tråd om det istedefor. :)

 

 

Mvh

Tom egil

Lenke til kommentar
Trådstarter hadde ikke engang snakket med NetShop før han startet denne tråden, når han da videre i tillegg hadde bestilt en DEMOVARE, noe som var klart og tydelig, er det utrolig lite voksent å starte en tråd for å sverte en nettbutikk som ikke hadde gjort noe galt.

Det har ingenting med mitt personlige syn å gjøre, men dere må slutte å skyte først for så å spørre! Netshop fikk ikke engang tid til å prøve å forklare seg før denne tråden startet.

 

Jeg kommer til å ta tråder som dette opp internt for å få bukt på dette problemet, da dette skaper en ukultur som ingen ende vil ta!

 

Javel... Kan du vise oss hvor trådstarter i første post sverter Netshop? Jeg kan nemlig ikke finne det? Netshop taper da ingen ting på dette, snarer synes jeg det er positivt at de gir såpass punktlige tilbakemeldinger. Kan du vise meg hvor i retningslinjene det står at du må spørre butikken du kjøpte varen fra, før du får lov til å spørre om det på hardware.no sitt forum?

 

Når vi først er inne på ukultur, kan ikke du som en brukermoderator av et så stort forum forstå det at er du som sprer ukultur her? Hvordan kan du angripe en av bruker på den måten, for så å støtte det opp ved en enda dummere begrunnelse? Det hjelper ikke å BRUKE CAPSLOCK PÅ DEMOVARE FOR Å POENGTERE DITT ARGUMENT, du er likevel langt bak mål.

 

Kan du ikke ha bittelitt selvinssikt og innse at du rett og slett var litt for raskt ute?

 

Ta det opp internt? hva er det du skal ta opp internt? din elendige dømmekraft?

 

Victurus!

Lenke til kommentar

Gidder dere å diskutere saken eller?

 

Til trådstarter: bestillte du en demovare? var den merket som det eller fant du den i det ordinære sortimentet?

 

Er klar over at det hevdes at det ikke har vært 939-cpuer i ordinært soriment på en stund, men feil skjer jo hver dag.

 

Tetanus

Lenke til kommentar

Problemet kan være at Netshop merker demovarer på nettsiden noen ganger svært dårlig.

Dersom du ikke bevisst går inn og leter etter demovarer, men f.eks får denne linken her tilsendt

http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfo...aspx?plid=44261

 

er det svært lett å overse hvilken varekategori varen ligger i. Det står absolutt ingenting i vareteksten om at dette ikke er en normal salgsvare.

Det står til og med at det er 14 stk på fjernlager. Det er ikke normalt at leverandøren har demovarer så det gjør også at varen fremstår som en normal vare.

 

Her er det helt klart rom for forbedringer.

Endret av Panter
Lenke til kommentar

Får for Guds skyld ikke håpe at det kommer særlig flere sp.mål her på forumet! Det blir jo et rabalder uten like, trådstarter spurte et enkelt sp.mål, han fikk et bra svar, case closed..

 

Men det finnes jo enormt med idioter som har som målsetning å rette opp: skrivefeil, kommentere "idiotiske" sp.mål og generelt sett bare kuke ting til!

 

Det begynte med et helt legitimt sp.mål, endte med et bra svar fra netshop + da en masse kuka innnimellom..

Lenke til kommentar

Dessverre ser det ut som om nettbutikken til Netshop har noen små feil som av og til kan slå uheldig ut.

 

Jeg regner med at vanlig angrerett gjelder på demovarer oxo. Hvis ikke virker det jo som noen vil kjøpe den prossesoren av deg.

 

Men jeg er skuffet over hvilken nivå folk forventer at man skal legge lista på før man får poste her.

 

usæl-gesæl har et utgangspunkt når han stiller et spørsmål her på forumet om flere har opplevd det samme. At han i ettertid blir fortalt hva som faktisk er fakta, rettferdiggjør ikke uthenging av postingen hans. Selv om Netshop påstår at den var godt merket, så har den tydeligvis ikke vært godt nok for usæl-gesæl.

 

[offtopic]

Tommelen ned denne gangen for Oyesfaerg som jeg mener visste dårlig dømmekraft når de kom med kommentaren sin. Dette var nok bare en glipp som han forhåpentligvis lærer av.

[/offtopic]

Lenke til kommentar
Han har da ikke moderert denne tråden. Han mente noe og flere er enige. Selv om man er moderator har man vel for svarte lov til å uttale seg om ting.

 

EDIT: leif

 

Vel, når en moderator går i strupen på trådstarter vil jeg si det er langt over grensa. Jeg blir provosert når en moderator som har en autoritet kommer med slike bemerkeler, det skal de rett og slett ikke gjøre. Selvfølgelig kan moderator danne seg en mening, men hva med å gjøre det OT? -Istedet for å gå til personangrep og påstå at trådstarter er en som vil hetse Netshop?

 

OldDuke har et fantastisk poeng, kan jo ligesågodt bare droppe å spørre om ting her! Første som skjer er jo flambè ala moderator. :thumbdown:

 

Victurus!

Lenke til kommentar

Svarene i denne posten bl.annet fra moderatorer viser vel noe av grunnen til at HW forumet har falt så drastisk i kvalitet som det har gjort de siste årene.

 

At Netshop ikke er spesielt flinke til å merke varer som demo, er noe som har vært et problem lenge.

Lenke til kommentar

Trådstarter hevder Netshop har fakturert full pris, noe de ikke gjør på ting som er merket som demovarer. Enkelt og greit. Trådstarter sjekket ikke engang med butikken før han kom med den påstanden. Han sier ganske tydelig, om enn indirekte, at Netshop bevisst har lurt ham. Det er altså feil.

 

Og ja, det er en ukultur på HW.no om at man syter på forumet i håp om at nettbutikken skal gi fordeler for å slippe negative kommentarer. Flott om det tas opp internt blant staben på forumet.

 

Og til Amriden, kvaliteten på HW.no har falt drastisk i det siste pga kvaliteten på en del av brukerne, ikke moderatorene. Det er nå hvertfall min mening.

Lenke til kommentar

TEE:

 

Du sier Netshop ikke gjør ditten og datten, vel har du hørt at folk faktisk gjør menneskelige feil noen ganger? Uansett, så er det totalt irrelevant for denne saken, da det ikke er det vi diskuterer her nå.

 

Det at trådstarter ikke sjekket med nettbutikken før han spurte, hva i allverden har det med saken å gjøre? Må man det for å få lov til å spørre om slikt her? Har aldri lest noe om det i retningslinjene. Trådstarter spør om folks erfaringer, du kobler det til en svertepropaganda. Vel, la nå trådstarter få lov til å faktisk starte svertinga si før du dømmer han som du gjør.

 

Poenget mitt i denne saken er at moderator kunne gått frem på en mye mer saklig og vennlig måte. -Den måten moderator har lagt frem sine argumenter på, holder neimen ikke mål. Moderatorene er brukere med autoritet her inne, og da får de jaggu oppføre seg i henhold til det.

 

Hvis en ikke kan stille et eneste spørsmålstegn ved nettbutikker, ser jeg ingen grunn til å ha denne kategorien.

 

Ja, du har helt rett, brukerne har fått ned kvaliteten her. Dem dømmer jo folk sønder og sammen før dem rekker å gjøre handlingen! -Men for all del, la oss være frivillige brukere av et slik forum for å bli harselert av moderatorene...........

 

:thumbdown:

 

Victurus!

Lenke til kommentar
Trådstarter hevder Netshop har fakturert full pris, noe de ikke gjør på ting som er merket som demovarer. Enkelt og greit. Trådstarter sjekket ikke engang med butikken før han kom med den påstanden. Han sier ganske tydelig, om enn indirekte, at Netshop bevisst har lurt ham. Det er altså feil.

8584625[/snapback]

Trådstarter har antageligvis av en eller annen grunn trodd at han kjøpte en fullprisvare men at han har mottatt en demovare.

 

Hvorfor skal han sjekke med Netshop, når han i bestillingsøyeblikket er sikker på at han har bestilt en fullprisvare? Innlegget gir tydeligvis uttrykk for at fortsatt tror at han har bestilt en fullpris vare når den ankommer og han pakker den ut?

 

Jeg kjenner ikke motivet hans når han poster, men kan det ikke tenkes at han ikke har tenkt å klage til butikken, men bare vil høre om dette er vanlig. Jeg synes innlegget hans er saklig og uten de store overskrifter om at han er blitt lurt. Men han må jo få lov til å gi uttrykk for at han føler seg litt lurt i dette tilfelle.

 

Av tidligere poster her har vi jo funnet ut at det av og til skjer feil i nettbutikkene og at demovarer sendes ut som om de skulle være fullprisvarer. Menneskelige feil skjer over alt.

Lenke til kommentar

Må si meg enig med moderatorene her.

 

Og til dere som klager over kvalitet etc:

 

Min personlige mening er at kvaliteten på forumet har gått ned samtidig som andelen brukere har gått opp, noe annet kan vi ikke forvente. Hw.no og deres søstersider har ikke lenger et forum ekslusivt for hw entusiaster og folk som er mer enn normalt opptatte av pc. Forumet er for alle, og flere folk betyr også flere unødvendige diskusjoner og kommentarer, som mange ganger går for langt.

 

Dette er generelt og har lite å gjøre for det opprinnelige tema i denne tråden.

 

Over til saken:

 

Det er klart man skal ta kontakt med stedet man har kjøpt en vare hvis der er uenigheter før man eventuelt går ut offentlig med slik informasjon.

Lenke til kommentar

Det heter da diskusjon.no og denne delen heter da også Webshop- og butikkdiskusjoner. Da kan man dele erfaringer, eller har jeg misforstått?

Da syns jeg det er helt greit å få vite sånt.

Alle kan gjøre feil i blant, men hvis ingen påpeker det kan den iblant bli til veldig ofte.

 

** Flamere skytes on-site **

8579459[/snapback]

Hvem er flameren her?

Du er moderator, tenk litt før du poster.

 

Dette handler ikke om å sverte en nettbutikk, men å dele en erfaring.

Endret av GnoMiz
Lenke til kommentar
Du er moderator, tenk litt før du poster.

 

Hysj ellers vanker det i permbann ....

 

 

hehe neida. :tease:

 

Jeg vil Fraråde enhver kritikk/sarkasme ovenfor hardware.no sine moderatorer siden noen er hyper korte på lunta her ... :D

Endret av Veggedyr
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...