MrVilla Skrevet 27. desember 2002 Skrevet 27. desember 2002 Hei der. Jeg fikk en ny HD til jul (seagate IV 80GB) og sliter nå med å få satt den opp riktig. Jeg skal bruke denne som oppstartshd og har derfro satt den opp alene som master. Startet opp maskinen min ved å boote fra XP-cd'en. Alt gikk greit og installasjonen satte i gang. Jeg formaterte ca 15GB som NTFS (c:) og resten som NTFS (d:) Valgte å installere XP på C: og satte i gang. Ettersom jeg har installert en windowser opp igjenom årene så satte jeg meg til med en bok og lot maskinen få jobbe i fred. Etter litt så restartet maskinen og da jeg kikket bort på den så var det en blåskjerm der med en svær feilmelding! Jeg prøvde å restarte men den samme meldingen dukket opp igjen. Tok ut cd'en, men ingen forandring. Satte cd'en inn igjen men fortsatt inegn reaksjon! Nå får jeg ikke startet opp pc'en min:( Brukte en oppstartsdiskett og prøvde å formatere HD'en i fdisk, men den ser ikke hele disken. Noen som har noen forslag?
Judaz Skrevet 27. desember 2002 Skrevet 27. desember 2002 Opplevde akkurat det samme for noen måneder siden med en Western Digital 40gb harddisk. Fant etterhvert ut at problemet lå i hovedkortet og ikke i harddisken. Etter å ha sett på hovedkortprodusentens nettside fant jeg følgende under bios oppgradering: 'Fixed Windows XP cannot boot after install on WDC400' eller noe sånt. Biosoppgradering løste problemet. Kan dette være tilfelle for deg også? Hva slags hovedkort har du? - Judaz -
maximus Skrevet 27. desember 2002 Skrevet 27. desember 2002 Ser ut som du trenger en bios oppdatering.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå