Gå til innhold

Gentoo kernel problemer med XFS


Strips

Anbefalte innlegg

Har seriøse problemer med å kompilere en kernel som ikke dør under booting. Har kompilert mange kernels før uten problemer men nå så går det ikke. Men det er første gang jeg har installert alt med XFS på root partisjonen. Boot er ext2.

 

Jeg får boota når jeg bruker installasjons CDens kernel (LiveCD) men ikke med egenkompilert XFS, CK, AC Gentoo, Lolo eller development flavour :evil:

 

Jeg har et Abit KG7 med Highpoint 370 RAID. Noen andre som har opplevd lignende problemer med? Kan det være XFS som er problemet i kombinasjon med HP370? Bruker ikke RAID funksjonen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

dersom du ikke bruker RAID funksjonen så har det jo ingenting med det og gjøre. Har selv brukt XFS helt uten problemer. Det du kan evt. prøve er og ta en gentoo-kernel (den uten XFS, men nyeste release), så patche den eller kompilere den med XFS støtte uansett. Er dette jeg gjør/har gjort iallefall. Ellers er det nok også mye bedre og lurere og spørre på forumet til Gentoo ang. slike problemer: http://forums.gentoo.org

 

Er også en egen norsk forum bit der, men tror ikke det er så mye aktivitet i den - så de engelske forumene er nok og anbefale :)

Lenke til kommentar

Med en masse prøving, feiling, googling, enda med prøving og feiling så fant jeg ut at det var kontroller driverne til VIA chipsettet som fooka kernelen. Selv om jeg har den kontorlleren så kunne jeg ikke bruke diriveren.

 

Denne feilen fikk jeg med alle flavourene jeg prøvde: XFS, AC, CK, Gentoo, Lolo, og Development, "Spurious 8259A interrupt IRQ7".

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...