Gå til innhold

Hyundai 37" LCD-TV HLT-37V2FH - Noen med erfaring?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har denne tven, og den er et dritbra kjøp

 

jeg har litt problemer med å få 1080p, virker som om det nærmest ikke er støttet selvom det står så...

 

hadde også litt problemer med å få bilde i førsten, fordi jeg ikke så en power-bryter som er rett ved strøminngangen og som heller ikke er nevnt i manualen..

 

men dritbra tv, ingen tvil om det. sylskarpt bilde, ingenting å klage over :)

Lenke til kommentar

Dere sa at denne tv'en ikke støtta 1:1 pixelmapping?

 

De sa her:I Kjøp- og tips guiden i punkt 15

 

"For å få et skarpt bilde slik man kjenner det fra den vanlige PC-skjermen er det viktig med riktig oppløsning og 1:1 pixelmapping, her er det veldig mange skjermer som stryker."

 

Så da er ikke dette et bra tv, viss det skal brukes bla. til å se film fra pc'en?

Lenke til kommentar

Akkuratt fått meg denne tv'n jeg og, men som CronoMan så har jeg problemer med 1080p, 360 eliten min nekter å bruke 1080p med både DiRT og Overlord, selv om begge er kompatible (ja, HDMI så det er ikke det at jeg bruker komponent som er problemet).

 

Noen som kan kaste litt lys over dette?

Lenke til kommentar

det er ikke kabelen som gjør det da?

 

tatt fra avforum:

 

Jeg kan for allmenopplysningens del informere om at jeg i dag fikk min 40 kroners HDMI kabel fra Hong Kong (www.dealextreme.com), og når jeg gikk over til denne så funket 1080p helt utmerket. Problemet mitt var altså rett og slett at 5 meters HDMI kabelen i powerbuyet var for dårlig til å kunne levere signaler i mer enn 1080i.

 

Med dette er altså påstanden "En HDMI kabel er en HDMI kabel" med en gang motbevist.

 

Bare nevner det siden det sikkert kommer til å dukke opp flere folk i fremtiden som sliter med å få til å vise ting i 1080p, og da er det et greit stykke trivia å ha liggende i bakhodet at man kan oppnå resultater med å prøve en annen kabel.

Lenke til kommentar

Noen anbefalinger ang kabel produsent? Bestiller tvert jeg hvis noen finner en bra en til meg.

 

Ellersfd er tvn strålende, litt skuffende at man ikke kan ha PIP i HDMI modus under noen som helst oppløsning, men men.

 

Var redd kontrasten skulle skuffe, men har gått igjennom LotR: 2T og Gears of War nå (mye kontraster og skygge/lys områder) og jeg må si jeg er imponert.

 

Ingen bleed på Xbox (noe som var et problem på flere av tv'ne til et par kamerater), ingen problemer å sette opp kanaler og bildeskarpheten er enorm.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg lurer på å kjøpe denne Tv'en, men som noen sa i en annen tråd. "Jeg ville holdt meg unna Hyundai Accident" Uten noen begrunnelse da så klart :p

 

Men det jeg også pratet med en annen om var at sånne fullHD Tv'er har gjerne et veldig klart bilde når det er fullHD, mens når det skal vise vanlige bilder med analoge signaler så ser det helt ræva ut. I og med at det er en stund til det alle TV'kanaler osv kommer med digitale bilder i HS så er det kanskje like greit å kjøpe en TV som har vanlig HD, men ellers veldig bra lyd og bildekvalitet. Jeg er veldig usikker på dette og har virkelig ikke lyst å brenne meg på dette kjøpet siden det er ikke noe jeg har råd til å kjøpe meg i hytt og pine.

 

Er det noen av dere som har denne TV'en som kan gi noen erfaringer?

Lenke til kommentar
Nei, bare kjøp tv'en...Den er KONGE. Beste tv'en jeg har hatt noen gang.

 

Når jeg bare får til HDMI lyden fra PC-en blir det gudd:P

9541158[/snapback]

 

Noen som vet hvordan man får lyd fra PC-en over til tv'en? Jeg får bare bilde....

 

Har:

 

Vista Ultimate 32 bits

Sapphire Radeon HD 2900 XT

Endret av mortenandre
Lenke til kommentar

Har du koblet til PC via HDMI utgang på skjermkortet?

 

Uten at jeg kjenenr ditt skjermkort i detalj er det ofte slik at disse har en HDMI-utgang, og en lyd inngang (det har i alle fall mitt ATI-kort). Om du da skal ha lyd igjennom HDMI må du få lyd inn på skjermkortet (om denne har lyd-inngang).

 

Om du har bildet via DVI eller VGA må lyden gå seperat (vet ikke hvordan dette gjøres på dette tv).

 

Håper dette var litt hjelp på veien.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...