Gå til innhold

Vampire: Masquerade: Bloodlines Generel Diskusjon

Anbefalte innlegg

Skrevet

Merkelig. Har du ikke valgt noe våpen fra før, så skal du automatisk slå når du trykker på venstre museknapp. Når jeg tenker meg om, så kan jeg heller ikke huske at jeg fikk tak i ett balltre i løpet av tutorialen. Muligens pga. den uoffisielle patchen. Er stedet du sitter fast ved den første fienden du skal drepe?

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Ja, første fienden. Det går rett og slett ikke ann å slå. Jeg har lest walktroughs, balltreet får du helt til slutt i tutorialen.

EDIT: Leif var innom gitt.

Endret av Alastor
Skrevet (endret)

Hm det funker jo sånn at man trykker F1 flere ganger for å scrolle gjennom tilgjengelige Melee-våpen. Så velger det man vil ha med musklikk. Skal da ikke være så vanskelig det? Øverste valget er unarmed.

Endret av Bitex
Skrevet

Når jeg trykker F1, så kommer det bare et ikon øverst til venstre med balltre og kniv. Ser ut som et slags fellesikon bare. Uansett hvor mange ganger jeg trykker, så skjer det ingenting annet enn at det ikonet står der.

Skrevet

Antakligvis. Bloodlines er buggete nok som det er på XP, så det er nok enda verre på Vista. Hvis det er mulig, så kjør det i kompatibilitetsmodus med Windows 98/ME (har ikke Vista, så vet ikke om det går).

Hvilke patcher bruker du, forresten?

Skrevet (endret)

Får teste kompatibilitetsmodus...

Jeg vil ha gratis balltre og lockpick :p.

Er det slik at denne feilen vil vare hele spillet, eller kun på det punktet?

EDIT: Jeg patchet først til 1.2 offisiell, og så 3.5 uoffisiell.

EDIT2: Wehey, jeg fikk opp console, og skrev give item_w_fists

Da fikk jeg opp "gained weapon: unarmed" - men så hang spillet seg :p. Jeg kunne fortsette å skrive i console, men ikke bevege på meg eller noe utenfor.

Endret av Alastor
Skrevet
... men så hang spillet seg :p. Jeg kunne fortsette å skrive i console, men ikke bevege på meg eller noe utenfor.

8635831[/snapback]

Har samme problem. Prøv å pause spillet (Esc) og deretter bruk konsollen. Når du er ferdig, så går du tilbake i spillet (Esc, Return to game). Det skal visstnok funke.

Skrevet

Ah, fantastisk tråd om et av de bedre spillene som har truffet markedet dette milleniet.

Moro å se at så mange her har gledet seg med denne perlen av et spill :)

Spillet er faktisk nå tilgjengelig på Steam til 20$

Og jeg vurderer faktisk å kjøpe det der selv om jeg allerede eier en kopi...

Rett og slett fordi jeg håper på en oppfølger, eller i det minste flere spill i samme sjanger :)

Hadde heller ikke hørt om planene om et White Wolf basert MMO.

Definitivt spennende og gledelige nyheter ^^

Skrevet

En oppfølger er bare å glemme. Troika er nedlagt, og Vampire: The Masquerade er avsluttet og blitt skiftet ut med Vampire: Requiem.

Men vi kan jo håpe på lignende spill. :thumbup:

Skrevet (endret)

Den uoffisielle 3.5-patchen har stor motstand på nettet. Den forandrer utallige ting i selve spillet, og gjør det mere buggete ifølge mange. Det er et "motprosjekt" som heter "The True VTMB Patch" som kun fjerner bugs og lar selve spillopplevelsen være helt intakt.

Og fyren som har lagd unofficial patch (Wesp) + gjengen rundt ham har oppført seg som bittesmå babyer og gått mann av huse for å sverte og spre dritt om de som lager True-patchen. Han som lager "unofficial"-patchene har hatt monopol på fan-patcher i spillet til nå, og har endret ting han selv syns burde endres. Når folk har klaget, har han bare hatt en sånn "jeg-er-bedre-enn-dere" attitude og sagt "WTF lag deres egen patch davel".

Jeg foreslår å legge inn siste versjon av True VTMB patch. Det er et mye bedre prosjekt, som vil beholde det Troika har planlagt med spillet, istedet for å endre på alt mulig som en mod. Det krever full reinstall av spillet for å rense bort all driten og moddene som WESP har lagt inn i sin patch. Men ta vare på savegames så er det ingen problem.

Les HER

http://www.tessmage.com/forum/index.php/topic,298.0.html

Det er helt patetisk hvordan Wesp og gjengen hans har holdt på. Jeg støtter ikke "patchene" hans. Siste versjon er 4.03A men 4.04 er under arbeid.

Endret av Bitex
Skrevet

da må jeg ned i kloaken under holywood, noe jeg har gruet meg til helt siden jeg startet å spille igjen, siden det var der jeg satt meg fast sist. og jeg kan ikke buke console da spilllet henger seg,

men jeg har hamstra ammo. har max på glock, hagle og .44 pluss litt amo til mac og .38.

Skrevet (endret)

Jeg klarer ikke å bli vant til å bruke skytevåpen altså..det bare føles helt på jordet, siden jeg knapt treffer noenting, og når jeg treffer er det halvparten av skaden en wack med "tire iron" + bloodbuff vil gi + at man må stoppe opp og reloade midt i kampen. Så jeg har endt opp med å denge ivei med melee-våpen selv om jeg egentlig skal bli våpen-spesialist denne gangen...er det så vanskelig? Disse småbossene man slåss mot (Asian vampire, dr gimble) tidlig i spillet tåler jo kuler uansett.

Nå skal jeg starte Sabbat warehouse-questen og gruer meg til å gjøre det med den crappy peashooteren jeg har, så det ender vel opp med blood buff+tire iron som vanlig...eller, først må jeg vel megle mellom Jeanette og søstra, har neppe høye nok seduction/persuasion-skills til å joine dem sammen heller..hmf..miste XP da.

Traff på en bug med Asian vampire-karen, han bare sto helt i ro eller sprang rundt uten å angripe meg tilbake..easy kill :p

Endret av Bitex
Skrevet
Den uoffisielle 3.5-patchen har stor motstand på nettet. Den forandrer utallige ting i selve spillet, og gjør det mere buggete ifølge mange. Det er et "motprosjekt" som heter "The True VTMB Patch" som kun fjerner bugs og lar selve spillopplevelsen være helt intakt.

Og fyren som har lagd unofficial patch (Wesp) + gjengen rundt ham har oppført seg som bittesmå babyer og gått mann av huse for å sverte og spre dritt om de som lager True-patchen. Han som lager "unofficial"-patchene har hatt monopol på fan-patcher i spillet til nå, og har endret ting han selv syns burde endres. Når folk har klaget, har han bare hatt en sånn "jeg-er-bedre-enn-dere" attitude og sagt "WTF lag deres egen patch davel".

Jeg foreslår å legge inn siste versjon av True VTMB patch. Det er et mye bedre prosjekt, som vil beholde det Troika har planlagt med spillet, istedet for å endre på alt mulig som en mod. Det krever full reinstall av spillet for å rense bort all driten og moddene som WESP har lagt inn i sin patch. Men ta vare på savegames så er det ingen problem.

Les HER

http://www.tessmage.com/forum/index.php/topic,298.0.html

Det er helt patetisk hvordan Wesp og gjengen hans har holdt på. Jeg støtter ikke "patchene" hans. Siste versjon er 4.03A men 4.04 er under arbeid.

8638762[/snapback]

Vær så snill, ikke vær så forbannet godtroende. :nei:

Det er to sider i den saken, og det ser ut til at du har vært vel rask med å velge side. Jeg har selv konversert med Wesp angående patchen, og innleggene hans har vært mer fornuftige, ydmyke og tilsynelatende troverdige enn det Tessera har skrevet her. Men jeg vil helst ikke ta noe klart standpunkt, jeg vet for lite om saken.

Skrevet
Jeg klarer ikke å bli vant til å bruke skytevåpen altså..det bare føles helt på jordet, siden jeg knapt treffer noenting, og når jeg treffer er det halvparten av skaden en wack med "tire iron" + bloodbuff vil gi + at man må stoppe opp og reloade midt i kampen. Så jeg har endt opp med å denge ivei med melee-våpen selv om jeg egentlig skal bli våpen-spesialist denne gangen...er det så vanskelig? Disse småbossene man slåss mot (Asian vampire, dr gimble) tidlig i spillet tåler jo kuler uansett.

Nå skal jeg starte Sabbat warehouse-questen og gruer meg til å gjøre det med den crappy peashooteren jeg har, så det ender vel opp med blood buff+tire iron som vanlig...eller, først må jeg vel megle mellom Jeanette og søstra, har neppe høye nok seduction/persuasion-skills til å joine dem sammen heller..hmf..miste XP da.

Traff på en bug med Asian vampire-karen, han bare sto helt i ro eller sprang rundt uten å angripe meg tilbake..easy kill :p

8638989[/snapback]

vel, asian vampire var slit, brukte vel 2 bloodpacks på han, og brukte hagle. du får jo hagla før man drar til sabat warehouse. på menneskene brukte jeg .38 og kniv som funka greit, og på en ene vampen man møter etter man har plasert bomba brukte jeg hagla. man finner også hagle ammo rundt om kring på det brettet.

nå har jeg fullt ut på ranged med 10, og dreper vanlige fiender på 2-3 skudd med glock, og de meste ikke bosser med 1-2 skudd fra hagla.

de kjøttbollene man møter i kloaken undr holywood går på 2 skudd fra glock. og de flyr langt tilbake på et skudd, så man dreper de drit lett.

spillet blir mye lettere så fort man får glocken i downtown, i virkligheten kan jeg ikke fordra det våpenet, men i spillet er det drit effektivt, 18 skudd i magasinet gjør at man skjeldent går tom.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...