Gå til innhold

Vampire: Masquerade: Bloodlines Generel Diskusjon


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

jeg har runnet det et par ganger, og syns det er et veldig bra spill.

 

du er også nødt til å installere en patch som fikser en bug langt uti spillet som hindrer deg i å fortsette.

 

spillet er preget av lange loadetider, men på den nye maskinen min som jeg kjøpte i sommer gikk det greit i forhold til min gamle PC.

 

kule quests, bra levlesystem, atmosfæren er genial og brettene er veldig artige. du får kun XP gjennom quests, så ikke no "grinding" her i gården. du kan velge mellom å bruke skytevåpen eller gå melee, og det er 7 forskjellige raser å velge imellom. anbefaler brujah eller ventrue som startrase. kansje gangrel.

 

alle dialoger er lagt stemmer på.

 

jeg kan bare anbefale dette spillet på det sterkeste.

Lenke til kommentar

det er et veldig godt RPG spill, tøff grafikk, men det er en del bugs i det, og man MÅ patche det.

 

det er også noen deler av spillet som er mye vanskligere enn det skal være, passer liksom ikke helt inn i spillet, du spiller på et passe vansklig brett, så kommer det noe nesten helt umulig. passer bare ikke inn der.

en del av brettene er drit gode, og instant classics

Lenke til kommentar

Ufattelig bra, men litt laggete på en gammel maskin(2Ghz, 768ram, Radeon 9600pro kort) Spilte Vampire the Masquerade: Redemption først så hadde litt erfaring fra settingen, da, men brodern likte det bra han og, og har ikke spilt redemption.

 

Synes att storylinen i redemption var litt bedre, men bloodlines har bedre grafikk, gameplay, replayability som det så fint heter, og humor(spes en gammel pirat ved navn Jack:p)

 

Burde kjøpes og etter du har runda det, så vil du skifte klan for og få alternative storyline slutt og quests. feks Tremere kan få noen ekstra quests, gadgets osv HVIS du er observang. Nosferatu må snike seg rundt mer ettersom de ser demonisk ut og kan ikke vise seg for mennesker(men av og til kan det være artig og skremme livskiten av uteliggere og horer). Malkavian som har ett "indre" øye som gjør dem splitte gal, men vet "agendaen" til folk med en gang de møtes(ufattelig artig hvis du allerede har runda spillet fordi da fatter du med en gang de rare utsangnene og hva de betyr). kunne ha skrevet like mye på alle klaner, men du får finne ut mer skjøl. Anbefaller og spille Tremere hvis du liker magetype spilling, gangrel hvis du liker og hoppe inn i kamp og eie alt.

 

du er også nødt til å installere en patch som fikser en bug langt uti spillet som hindrer deg i å fortsette.

Ikke alle må patche, måtte ikke patche spillet for og runde det før etter en reinstallering.

Endret av Gravemaskin
Lenke til kommentar

Spillet er bra det, dessverre gikk Troika produsenten bak spillet konkurs noe som førte til kun en patch som delvis fikset feila i spillet.

 

På PlanetVampire er det en gjeng ildsjeler som har jobbet med uoffisielle patcher til spillet. Du kan lese om de patchene og linker herher

Lenke til kommentar
Av en eller annen grunn krasjet spillet hver gang jeg skulle til å fullføre et stort quest laaangt uti spillet. Så fikk aldri fullført det.

8551393[/snapback]

 

Hadde du patchet spillet? Jeg vet at det finnes en bug som foresaker at spillet kræsjer ved en spesiell quest, så det kan hende at det var den du støtte på. Denne ble fikset i patchen som kom ut.

 

Bortsett fra det slenger jeg meg på resten av folket som anbefaler det; et strålende spill. Har fullført det en gang med Gangrel, men må nok prøve å få spilt gjennom det en gang til, denne gangen med Malkavian.

 

Off-topic: Forfatteren som skrev hotellbiten (de som har spilt det vet hva jeg mener) jobber nå som forfatter for det kommende Alien-rollespillet til Obsidian.

Lenke til kommentar
Av en eller annen grunn krasjet spillet hver gang jeg skulle til å fullføre et stort quest laaangt uti spillet. Så fikk aldri fullført det.

8551393[/snapback]

 

Hadde du patchet spillet? Jeg vet at det finnes en bug som foresaker at spillet kræsjer ved en spesiell quest, så det kan hende at det var den du støtte på. Denne ble fikset i patchen som kom ut.

 

Bortsett fra det slenger jeg meg på resten av folket som anbefaler det; et strålende spill. Har fullført det en gang med Gangrel, men må nok prøve å få spilt gjennom det en gang til, denne gangen med Malkavian.

 

Off-topic: Forfatteren som skrev hotellbiten (de som har spilt det vet hva jeg mener) jobber nå som forfatter for det kommende Alien-rollespillet til Obsidian.

8551600[/snapback]

 

Hotell delen?

Lenke til kommentar
Hotell delen?

8551898[/snapback]

 

Svar:

 

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Det hjemsøkte hotellet. Det er vel et hotell, er det ikke? Mulig det er hukommelsen som bedrar meg, men jeg siktet i alle fall til den delen hvor du må besøke en hjemsøkt bygning. Det var i begynnelsen av spillet, husker jeg, og mange synes det er riktig så skummelt. Mulig "hotellbiten" er litt misvisende når jeg tenker over det i etterkant, for det er mange hoteller man besøker i spillet. Uansett, han som forfattet den delen jobber med Alien-spillet til Obsidian, og da har man skumle saker i vente. :)
Lenke til kommentar

Ja, Vampire Bloodlines har definitivt sine momenter. Et veldig sterkt spill, som desverre plages av mange irriterende bugs. Troika patchet spillet så godt de kunne, før de gikk konkurs, og ble nedlagt. Likevel, uoffisiell patching har fortsatt i ettertid, og det er anbefalt at du først installerer den siste offisielle patchen, og så installerer de uoffisielle. Da vil du nok få den beste opplevelsen.

 

Kos deg med et kjempebra, innovativt og spennende rollespill. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...