Gå til innhold

Reklamasjon på lader


Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg kjøpte en macbook i august 06, har nå fått et brudd på ledningen til lading, like ved pluggen. Jeg har behandlet både pc og lader med "the utmost respect", men har altså fått et brudd på ledningen og den lader kun av og til.

 

Jeg mener dette er reklamasjonsgrunn, og at jeg har etter kjøpsloven rett på ny lader.

 

Spørsmålet er om dere er enige, og om dere har erfaring fra lignende saker?

 

Den er altså da under 1 år!

 

Takk for all hjelp

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du f.eks mange ganger har snublet i laderledningen, og at det har blitt brudd på laderen av den grunn, så tror jeg ikke at du kan forvente ny gratis lader.

Men har du vært forsiktig, og kun behandlet laderen som den skal, og bruddet skjedde pga dårlig kvalitet, feilvare eller slikt, så burde du nok få en ny en.

 

Uansett, kontakt dem du kjøpte den av. Og kommer du ingen vei der, så kan du alltids se etter en brukt /billig ny lader en plass.

Lenke til kommentar

Så du mener at vanlig bruk ikke er grunn til reklamasjon?

 

Den er jo selvfølgelig naturlig svak i det leddet, og det er et synlig brudd - derfor mener jeg det er en svakhet på disse laderene - og at det burde blitt dekket av garanti.

 

Jeg skal selvsagt ta kontakt med selger, men ønsker litt tilbakemeldinger fra andre først.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Noe snubling i ledningen vet jeg ikke om nei, men det som er fakta er at jeg bruker PC'en i fanget, mens jeg sitter f.eks i sofaen... Det er klart det fører til mer slitasje på ledningen enn dersom den står "spikret" på en skrivepult. Uansett, har hatt mange pc'er og alle andre merker har forsterket det leddet som er brudt nå... Mener det er reklamasjon. Syns uansett 750kr for en lader er dyrt...

Lenke til kommentar

Jada, du må bare reklamere. Du har rett til det.

 

De har påtatt seg ansvaret pga 1 års garantien. Det er ingen tvil her.

 

Du har uten tvil rett på enten retting av mangelen, eller omlevering(en ny en). Du vil helt sikkert ha en ny en, og dette kan du velge. Husk at etter loven, er det DU som kan bestemme om du vil ha retting eller omlevering.

Endret av Badfellah
Lenke til kommentar
Du har uten tvil rett på enten retting av mangelen, eller omlevering(en ny en). Du vil helt sikkert ha en ny en, og dette kan du velge. Husk at etter loven, er det DU som kan bestemme om du vil ha retting eller omlevering.

8617351[/snapback]

Med begrensninger. Joda, Norge har en god Forbrukerkjøpslov, men det finnes faktisk grenser. Når det gjelder den saken her, så vil han nok få en ny lader, siden det er den billigste løsningen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...