Gå til innhold

Oppfordring til moddere


Anbefalte innlegg

Oppfordring til moddere.

 

Jeg og Caliber ser oss nødt til å komme med en aldri så liten oppfordring til dere moddere der ute, i håp om å bevare gnisten som en gang var i finne i denne utkanten av forumet. Nå har det seg slik at dette en gang for ikke mindre enn et knapt år siden var en virkelig livlig kategori. Ukentlig dukket det opp lovende og spennende prosjekter, og kritikken og tilbakemeldingene myldret i de fleste workloggene som hadde funnet veien til hw.no. Dette var gode tider, og den tiden vil vi gjerne ha tilbake!

 

I det siste har det vært skuffende få logger å kose seg over, for ikke å snakke om tilbakemeldinger å få når man virkelig har slitt bakenden av seg for å holde fristen man har lovet for en skikkelig update i workloggen sin. Gir dette mersmak? Nei. Derfor håper vi denne appellen når ut til alle med den minste interesse for casemodding/worklog’s, enten det måtte være lesing på trygg avstand fra den fryktede dremelen, eller i kampens hete med kappeskiver fykende i alle himmelretninger  Så hvis du kjenner det rykker i enten sinn eller hånd når du leser dette, gjør som oss; Start et prosjekt! Hva vet vi, kanskje det ikke blir det første (og siste), men starten på en aldri så liten ”karriere”....?

Så det vi ber folk om å gjøre er å gi folk mer respons på prosjektene til folk.

 

 

(PS: dette ble skrevet etter noen litt for mange øl så det finnes sikkert et par skrivefeil både her og der, men formålet med posten kom sikkert frem da. Så takker vi ”Mack” for Nordlands pils <3)

 

Mvh,

Caliber og Klekkus

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skal prøve å kommentere mer, men det må jo ikke bli for mye spam heller, noe det kanskje fort blir? Dersom arbeidsloggkommentarer bare består av "Stå på, dette kan bli bra", er det kanskje ikke så mye vits? Likevel syns jeg selv som modder at det er gøy med de fleste kommentarene som kommer, selv om det kanskje ikke er så mye innhold i dem. Kommentarer som "Bra arbeid" er virkelig koselig og gjør at en kanskje legger enda mer (om mulig) av skjelen sin ned i prosjektet sitt.

 

Er også enig i at det skjer litt lite her nå. Leser egentlig alt av oppdateringer i alle arbeidsloggene, men det er jo ikke så ofte det kommer. Som regel er det bare et par oppdateringer her inne i uka - det er ikke mye. Og når det kommer oppdateringer er ikke alltid jeg finner på så mye å kommentere (dette kan jeg jo prøve å bli bedre på).

 

I motsetning til Klekkus skrev jeg dette innlegget i edru tilstand, men jeg veit ikke om det ble så mye bedre fordi om, da :p

 

Goscinny ;)

Lenke til kommentar

Har hengt en del i denne kategorien, både for de jeg synes det er meget interessant og lese om moddere og kabinettene deres, og fordi jeg har planer om et lite moddeprosjekt i nærmeste fremtid.

 

Skal bli bedre å gi andre tilbakemeldinger på prosjektene deres, og håper denne kategorien kan bli så god som den en gang var ;)

Lenke til kommentar

Jeg har observert ekstra mange kommentarer i det siste, særlig i eldre arbeidslogger som ikke har vært oppdatert på noen mnd. hvor det står "Fint, dette blir bra". Der er jeg enig med Skylinepower at dette blir litt falskt. Men jeg tror ikked et er det Klekkus mener med denne oppfordringen. Dersom en kommer med konstruktiv kritikk og sier spesielle ting en likte og hva en kunne gjort bedre, blir det ikke falskt etter min mening. Poenget med denne tråden, slik jeg har oppfattet det, er at vi skal komme med flere tilbakemeldinger til arbeidet om hva som er bra og dårlig.

 

Har sett positive og noen negative effekter av dette, men faktum er at det iallfall har blitt postet litt flere kommentarer her i det siste. Jeg tror dette over tid vil få de som fører arbeidsloggene til å jobbe mer og kanskje også få flere til å starte i dette vidunderlige "faget" :)

 

Goscinny ;)

Lenke til kommentar

Jeg personlig er av typen som mener at alle kommentarer, negative som positive, er bra. Rett og slett fordi jeg da føler at folk følger bedre med på prosjektet mitt og er genuint interessert. Det er klart at de kommentarene som inneholder spørsmål eller kritikk er litt mer spennende enn de litt mer standard "wow, nice" kommentarene. Jeg håper ikke at folk begynner å poste kommentarer på oppfordring her, men fordi de faktisk liker prosjektet og har noe konstruktivt å komme med...

Lenke til kommentar
Dette blir falskt!

alle sjønner nå at de som skriver det blir slaks oppfordret til det og hvem synes det er moro og få oppfordret komentar?

8550571[/snapback]

"kritikken og tilbakemeldingene myldret i de fleste workloggene som hadde funnet veien til hw.no. Dette var gode tider, og den tiden vil vi gjerne ha tilbake!"

 

Også skulle det stått noe om kontruktiv kritikk der ;)

Lenke til kommentar

Jeg synes man skal få lov til å kommentere, enten man har konstruktiv kritikk å komme med eller ei. Enkelte er faktisk meget engasjerte i andres prosjekter, og da bør dem få sagt sine meninger uten at deres innlegg trenger å bestå i flere hundre ord om hva som kan forbedres og ikke.

 

Mulig mange er uenige med meg i dette, men det at folk kommenterer vitner bare til engasjement og at det finnes noe liv igjen i dette forumet.

Endret av Leptox
Lenke til kommentar

Jo, enig at det varmer med kommentarer, selv om det ikke står noe konstruktivt. Men når jeg var inne på kommentartrådforumet før i dag eller i går, så jeg listen over postene. Da hadde en bruker, for å ikke nevne navn, siste innlegg i de ti siste postene eller noe slikt. Kommentarene bestod av "Bra arbeid", osv. Da blir det litt vel overfladisk. Jeg mener at en iallfall bare skal si det om en mener det, ikke bare for å være hyggelig. Dersom en ikke mener det er helt topp, kan en kanskje si hvorfor på en grei måte?

 

Goscinny ;)

Lenke til kommentar

Jeg liker påstandene til Goscinny veldig godt. Selvom Leptox har et godt poeng, så mener jeg likevel at det er blitt altfor mye "Well done, flere updates:D" og mindre "dette var virkelig bra, måten du...". Når det eneste en skriver, som Goscinny sier, er "bra arbeid.." i alle postene hans så blir det litt tynt.

 

Øyvind

Lenke til kommentar

Jeg var jo den som hovedsakelig utformet denne "appellen", så får vel komme med et oppklarende innlegg.

 

Dette er på ingen måte en oppfordring til meningsløse innlegg uten noen form for dybde. Alle kommentarer er hyggelige, som regel, men spesielt når det gjelder tilbakemeldinger i worklogs er slike innlegg mindre ønsket.

 

Noe som kanskje ikke kom godt nok frem i original-teksten, som også er nevnt her, er stikkordet konstruktiv kritikk. Som jeg selv sier; en kritisk kommentar med en god begrunnelse, er bra selv om den er negativ eller positiv. Vi oppforder rett og slett til mer modding, og mer kommentering (men altså konstruktive kommentarer!

Lenke til kommentar
Anyway, jeg hadde satt pris på mer aktivitet i arbeidsloggene. Det har vært mange artige og tøffe prosjekter der som har forsvunnet ut i ingenting.

8553528[/snapback]

Det er bra mange ting som bare forsvinner ut av intet ja.

Noe av dette mener jeg personlig at det kunne ha vært løst ved å drive en aktiv reklamering, hvis man skal kalle det reklamering, på prosjekter som brukerne har og få det opp på framsiden til hardware.no og skape blest om det rett og slett så det kan bli en interesse for brukere å gjøre et prosjekt å få det publisert.

 

Dette er noe av det som har forsvunnet fra den tiden overklokking.no eksisterte. Der brukerne deltok og det var et regelrett community der det skjedde ting i samarbeid med forumet brukere og nettsidene på nettverket.

Jeg ser amobil gjør dette av og til og det skal de virkelig ha ros for. Ved å gjøre det så skaper det en følelse av samhold som...vel..frankly så eksistere det ikke lengre. Det virker som om at det er hardware.no og forumet som to separate plasser og ikke som et felles sted slik det burde være.

Lenke til kommentar

Akkurat. Noen av arbeidsloggende er veldig profesjonelle (Snekker'ns, for eksempel) og burde reklameres for slik at andre kan få oppmerksomheten mot disse typene artikler. Det er trist å se kule prosjekter som nesten avlyses fordi brukeren som startet det mistet pågangsmotet etter lite oppmerksomhet.

 

Hva kan vi gjøre for å løse dette?

Lenke til kommentar

Kanskje utnevne noen ildsjeler i Worklogs-forumet og be de lete gjennom forumet en gang i uken og lage en artikkel om ukens updates og de hotteste prosjektene.

Hvis dere ser på www.bit-tech.net så har de laget en sånn ordning. De skriver en artikkel om de fire hotteste prosjektene hver uke, og får litt blest rundt forumet. Jeg tror at dette forumet kan lære av Bit-Tech, jeg er veldig fornøyd med det forumet!

 

Bare en ide, sjekk det ut under "Modding" for å se loggene. De skriver også om noen logger som har uthevet seg.

Lenke til kommentar
Kanskje utnevne noen ildsjeler i Worklogs-forumet og be de lete gjennom forumet en gang i uken og lage en artikkel om ukens updates og de hotteste prosjektene.

Hvis dere ser på www.bit-tech.net så har de laget en sånn ordning. De skriver en artikkel om de fire hotteste prosjektene hver uke, og får litt blest rundt forumet. Jeg tror at dette forumet kan lære av Bit-Tech, jeg er veldig fornøyd med det forumet!

 

Bare en ide, sjekk det ut under "Modding" for å se loggene. De skriver også om noen logger som har uthevet seg.

8555222[/snapback]

Hvis vi sier 4 prosjekter i uka. Da ville nok alle prosjektene i kategorien vært nevnt innen 1-2 månder tror jeg.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...