Gå til innhold

Tror du seriøst på gud?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Fordi jeg tror ikke at man kommer til himmelen etter man dør, og det er jo derfor mange ikke er redd for å dø, fordi dem kommer til et bedre sted.

Snakker du kun om kristendommen nå?

8538221[/snapback]

 

Ja det er vel der man kommer til himmelen, kanskje i flere rel. også..

Lenke til kommentar
Fordi jeg tror ikke at man kommer til himmelen etter man dør, og det er jo derfor mange ikke er redd for å dø, fordi dem kommer til et bedre sted.

Snakker du kun om kristendommen nå?

8538221[/snapback]

 

Ja det er vel der man kommer til himmelen, kanskje i flere rel. også..

8538234[/snapback]

 

Kan vel vere ein positiv ting at eldre og menneske med alvorlege sjukdommar ikkje er redde for å dø - fordi dei kjem til ein betre plass.

Ikkje fullt så bra er det med dei som trur dei kjem til himmelen/paradis ved å sprenge seg sjølv og andre.

Lenke til kommentar
Fordi jeg tror ikke at man kommer til himmelen etter man dør, og det er jo derfor mange ikke er redd for å dø, fordi dem kommer til et bedre sted.

Snakker du kun om kristendommen nå?

8538221[/snapback]

 

Ja det er vel der man kommer til himmelen, kanskje i flere rel. også..

8538234[/snapback]

 

Kan vel vere ein positiv ting at eldre og menneske med alvorlege sjukdommar ikkje er redde for å dø - fordi dei kjem til ein betre plass.

Ikkje fullt så bra er det med dei som trur dei kjem til himmelen/paradis ved å sprenge seg sjølv og andre.

8538261[/snapback]

enig. Derfor er det kanskje greit at alle ikke vet sannheten(som jeg mener er sannheten ihvertfall).

Lenke til kommentar
Gud finst. Men det finst menneske som ikkje trur det.

8538482[/snapback]

 

All sunn fornuft, logikk og bevis sier at Gud ikke finnes.

 

Jorden er ikke 6000 år gammel - Biblen lyver. Guds ord er perfekt, hvorfor ville gud lyve om dette?

 

Bønn fungerer ikke - Det går på prinsippet "Ja, nei, og kanskje" Altså, det blir sant hver gang. Hvorfor sier Jesus da at be og du vil bli hørt?

 

Bare dette er for meg bevis nok for at Gud ikke finnes. Hvis biblen er Guds ord, og Guds ord er perfekt, hvorfor lyve? Makes no sence to me.

Lenke til kommentar
Jeg trodde på gud før, men jo mer jeg hører om det nå, jo mer teit synes jeg det er. Når jeg var på konf. greie, ser det jo ut som de kristene folka er hjernevaska.

 

Har dere tenkt på hvor overtroiske folk var på den tida da jesus levde?, hvis det er en jesus. Bibelen har bare blitt overtolka. Det verste er at kristene finner alltid på en unnskylding når det skjer ting. Når uskyldige mennsker dør, sier de"Gud hadde en skjebne for han", eller no annet piss.  Kan dere ikke skjønne at Gud er bare noe som skal få folk til å føle seg bedre, men han finnes ikke!.

8537963[/snapback]

 

 

For å svare på spørsmålet ditt. Ja, jeg tror seriøst på Gud.

 

Fascinerende at du så lett kan avfeie noe som har vært en så viktig og omdiskutert del av menneskers hverdag siden de første menneskene på jorden(som vi vet noe om), og attpåtil skriver så respektløst om de som tror.

 

Men hvis Gud er noe som skal få folk til å føle seg bedre, hva er det som er så galt med det?

Endret av Thoz
Lenke til kommentar
Gud finst. Men det finst menneske som ikkje trur det.

8538482[/snapback]

 

All sunn fornuft, logikk og bevis sier at Gud ikke finnes.

 

Jorden er ikke 6000 år gammel - Biblen lyver. Guds ord er perfekt, hvorfor ville gud lyve om dette?

 

Bønn fungerer ikke - Det går på prinsippet "Ja, nei, og kanskje" Altså, det blir sant hver gang. Hvorfor sier Jesus da at be og du vil bli hørt?

 

Bare dette er for meg bevis nok for at Gud ikke finnes. Hvis biblen er Guds ord, og Guds ord er perfekt, hvorfor lyve? Makes no sence to me.

8538507[/snapback]

 

Hvordan i all verden kom du fram til at bibelen er Guds ord?

 

Du snakker nok om feil religion kamerat.. :roll:

Lenke til kommentar
Fungerer ikkje bønn for deg?

8538578[/snapback]

 

Joda, hvis man er under illusjonen at det gjør det. Men jeg er ikke det. Ser du ikke at du kan bytte ut bønn med en kopp? Koppen svarer også "Ja, nei og kanskje" Altså.

 

"Ja" - Du ber til koppen om å få 10,000 kroner. Neste uke popper en bonus fra jobben ned i postkassen din, dermed fikk du bønden besvart.

 

"Nei" - Du får ingen bonus fra jobben, eller 10,000 kroner på annet vis. Det var ikke koppens vilje.

 

"Kanskje" - Vent å se, kanskje det skjer om 1 år? 2 år? 10 år?

 

... Koppen får også alltid rett, bønn til koppen fungerer!

Lenke til kommentar
Fungerer ikkje bønn for deg?

8538578[/snapback]

 

Joda, hvis man er under illusjonen at det gjør det. Men jeg er ikke det. Ser du ikke at du kan bytte ut bønn med en kopp? Koppen svarer også "Ja, nei og kanskje" Altså.

 

"Ja" - Du ber til koppen om å få 10,000 kroner. Neste uke popper en bonus fra jobben ned i postkassen din, dermed fikk du bønden besvart.

 

"Nei" - Du får ingen bonus fra jobben, eller 10,000 kroner på annet vis. Det var ikke koppens vilje.

 

"Kanskje" - Vent å se, kanskje det skjer om 1 år? 2 år? 10 år?

 

... Koppen får også alltid rett, bønn til koppen fungerer!

8538610[/snapback]

 

Lol, at du ba til gud har ingenting å si. Hvis du får bønnen din oppfylt, har det ingenting med gud å gjøre, bare ren tilfeldigheter.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...