Gå til innhold

Tror du seriøst på gud?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvordan kan du respektere en ond ideologi som nazismen?

8667035[/snapback]

 

 

Jeg respekterer at folk tror på det de gjør... så lenge det ikke går utover noen så kan folk få tro hva de vil...

 

for å si det enkelt, så respekterer jeg at nazister har de meningene de har, men om jeg liker meningene deres eller er enig? det må jeg svare nei på.. jeg er ikke eing med dem :)

 

men de må jo få lov til å mene hva de vil, ingen kan nekte dem det! men sekundet de handler på hat-tankene sine så er det en helt annen sak,, det respekterer jeg IKKE.. vold er uakseptabelt!

Lenke til kommentar
Jeg respekterer at folk tror på det de gjør...  så lenge det ikke går utover noen så kan folk få tro hva de vil...

 

for å si det enkelt, så respekterer jeg at nazister har de meningene de har, men om jeg liker meningene deres eller er enig? det må jeg svare nei på.. jeg er ikke eing med dem :)

 

men de må jo få lov til å mene hva de vil, ingen kan nekte dem det! men sekundet de handler på hat-tankene sine så er det en helt annen sak,, det respekterer jeg IKKE.. vold er uakseptabelt!

8667140[/snapback]

Vold ER uakseptabelt, ikke misforstå meg. Men hvis vi snakker om pasifister, og at vold iform av militær makt er uakseptabelt, så er jeg uenig. Alt vi har rundt oss er et direkte resultat fra kriger og atter kriger. For hver død soldat fins det en "ny luksus på markedet".

 

Jeg skulle ønske vi var i vikingetiden, eller ennå lengre bak i tiden, sånn at pasifistene var tomhendte, så kunne vi gjerne diskutert hvor viktig det er å holde seg vekk fra volden, mens du må kjempe for livet ditt mens vikingene hugger deg i ryggen med øks. :cool: Da kunne vi sett hvor passiv folk hadde vært.

 

Men til poenget, vold har jo faktisk skapt den verdenen vi lever i. Men det betyr ikke at vold er noe vi liker. Vi avskyr gjerne volden i verden, men vi liker all den luksusen vi nyter godt av. Du ser hykleriet i det? :) Selv kristendommen ble inntvunget med vold.

 

Pasifister vil bygge fred basert på et skjold med vold utenpå. Pasifister tror fred er statisk. Dem tror freden er vedvarende, dem skjønner ikke at det er konstant press og trusler fra Nato og Usa som gjør at vi kan ha fred. Dem forstår heller ikke at det er alle krigene som har vært og som kommer som gir oss fortsatt militær overlegenhet som igjen holder oss trygge.

Endret av Databamse
Lenke til kommentar
nei, jeg føler Guds kraft når jeg er snill og god mot andre... og jeg føler Guds kjærlighet når jeg ser mennesker som bryr seg om hverandre og verden rundt oss  :love:    og når jeg har det vondt så søker jeg styrke hos Han..  Gud har gitt meg verktøyene for å være ett godt menneske da for å si det sånn... ergo motivasjon..

8666857[/snapback]

Og jeg føler menneskers kraft når jeg er snill og god mot andre... og jeg føler menneskets kjærlighet når jeg ser mennesker som bryr seg om hverandre og verden rundt oss :love:

 

osv...

 

Jeg tror det egentlig er det samme for deg og, bare at du tillegger følelsene til Gud, når det egentlig bare er deg selv. Jeg vet hvordan det er for jeg var slik selv. Prøver ikke å ta fra deg troen eller noe men bare prøv å tenk litt over det.

Lenke til kommentar
Og jeg føler menneskers kraft når jeg er snill og god mot andre... og jeg føler menneskets kjærlighet når jeg ser mennesker som bryr seg om hverandre og verden rundt oss :love:

 

osv...

 

Jeg tror det egentlig er det samme for deg og, bare at du tillegger følelsene til Gud, når det egentlig bare er deg selv. Jeg vet hvordan det er for jeg var slik selv. Prøver ikke å ta fra deg troen eller noe men bare prøv å tenk litt over det.

8667929[/snapback]

 

 

ja, du får jo selvfølgelig tro hva du vil :)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...