Gå til innhold

Silicon Knights-sjef: Spill bør bli kortere!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Spill er jo korte har jeg funnet ut i det siste:)

Har fått lånt en del spill hos en kompis som feks,

Ancient Wars: Sparta.

Ascension To The Throne, og

Silverfall

Det var bare å spille igjennom tutorialen på spillene og dermed prøve ut i knappe 30 min hver for å bare vente på det øyeblikket der spillet fanger deg. så var det bare å avslutte og finne veien til legg til og fjern menyen på kontrollpanelet(vurderer eventuelt å legge en snarvei på skrivebordet heretter) og så finne spillene og rolig fjerne over 15 gb med dritt i fra pcn min:)

Så hvem sier at ikke spill er korte når de er så dårlige at man ikke engang orker å spille igjennom dem?:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
Sjefen for Silicon Knights mener at 60-100 timers spill er "ut" og at det markedet vil ha er kortere, episode-baserte spill.

Link: http://www.gamesindustry.biz/content_page.php?aid=24738

Tanker om dette?  :hmm:

8534442[/snapback]

Kunne ikke vært mer uenig med den gnomen der. Silicon Knights er ut! :hrm:

Spill som GTA, Gothic, TES, STALKER, osv, er fantastiske - veldig mye på grunn av friheten og varigheten. Spill som Chronicles of Riddick og Call of Duty (1) er veldig gode spill, som stort sett har ett minus: AT DE ER ALT FOR KORTE!

Varighet er kanskje ut for den komersielle idiot-massen, ikke vet jeg - men ekte gamere vil ikke bare ha disse 4-timers lange spillene.

Endret av Hr. Jenssen
Skrevet

lengden kommer an på hva slags spill det er snakk om. RPG'er som FF-spillene er meget lange med enorm historie som tar lang tid å fortelle, mye mer enn stusselige 6-8 timer. ser man på Medal of Honour kommer de nesten på samlebånd, 29 til nå, men de har kanskje bare noen få høydepunkter og syltynn historie som tar bare noen timer å få med seg, for å ïkke glemme arkadeslossing, der hver figur har en liten histore som bres ut over rundt 10 kamper, med noen kryssreferanser.

selv håper jeg at FFXIII blir et laaangt spill med masse å gjøre og utforske. korte spill er som sagt tidligere, en unnskyldning for late utviklere som har dårlig tid og for mange ideer til nye spill som de vil ha ut. for å ikke nevne funcom som er pissredde for pirater....

Skrevet

Korte spill er da ikke en uting. Så lenge de klarer å få en bra gjenspillingsverdi :) Har mange gode eksempler på korte spill som allikevel har mye å by på, men poenget mitt er ikke hvilke spill men hva slags spill jeg snakker om.

For min del kan jeg tenke meg flere spill av typen jeg kan spille 15 minutter og legge fra meg uten å ha følelsen av å ha kastet bort tid på ingenting. Det kan både være store, omfattende spill som GTA hvor du ikke kommer noe lengre på den korte tiden, men du kan ha det gøy fordet... Det kan være enkle spill som Wii Sports hvor du kan ta en kjapp runde med forenklet sport i den virtuelle verden, eller det kan være spill som lar deg lagre hvor som helst slik at du vender tilbake nøyaktig der du sluttet (adventure spill, strategispill...).

Som sagt: lengre eller kortere spill, en ting er i alle fall sikkert, jeg vil kunne spille spillet hvor lenge (eller kort) jeg vil uten å miste deler av spillopplevelsen :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...