Gå til innhold

Google varsler med SMS


Anbefalte innlegg

Asj og fysj... Skammer meg litt. Til mitt ynkerlige forsvar var setningen hans dårlig satt opp. Men jeg må lære meg å lese sikkerlig selv til neste gang.

 

Den var vel ikkje lenger enn at å ikkje få med seg ordet "gratis" skal godt gjerast, sjølv om du har rett i det du seier. Nok om det. :)

 

Men er det noen som har prøvd med et Netcom YoungTalk abb.? Er det gratis?

 

Sjefern seier han har spurt Netcom, og dei har sagt at dei ikkje tek betalt. Eg vil då tru det gjeld alle abonnement. Du kan jo sjekke prislista for YoungTalk og sjå om det er eigne prisar for mobiltenester, om det ikkje står noko om det er det vel litt sleipt å ta pengar for det. ;)

Endret av enixitan
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Tjenesten skal ifølge Google i utgangspunktet være gratis, men enkelte mobilleverandører kan ta seg betalt for dette, så du bør ta kontakt med din mobilleverandør for priser.
Tjenesten skal ifølge Google i utgangspunktet være gratis, men enkelte mobilleverandører kan ta seg betalt for dette, så du bør ta kontakt med din mobilleverandør for priser.

Jeg tviler på at operatørene vil la sjansen til å ta seg betalt gå fra seg. Dvs. tjenesten er sikkert gratis fra google, men jeg tviler på at de betaler noe til teleselskapene for å levere tjenesten. De aller fleste mobilselskaper i verden vil nok ta seg betalt. Det er forsåvidt greit nok, alt kan jo ikke være gratis her i verden, men jeg håper de priser meldingene etter hva det teknisk sett bør koste. Dvs. halv pris av vanlige SMS-er. Hvorfor halv pris? Fordi operatørene bare frakter meldingen fra Internett via en sender til en mobil. Vanlige meldinger fraktes jo dobbelt så mye, fra en mobil, via en sender, via Internett, via en sender, til en mobil. 8533853[/snapback]

Min tolkning er at Google skriver det slik fordi mange operatører i USA/Canada tar betalt for SMSer du mottar, ikke bare de du sender. Derfor vil en slik tjeneste koste deg penger om du har en operatør som gjør det på den måten. Meg bekjent er det ingen operatører i Norge som gjør det slik, og vi er alle på trygg grunn.

 

EDIT:

Fra Google Help Center:

Google Calendar is a free service and Google doesn't charge you to receive notifications. Please keep in mind that if you’re in the US or Canada, your mobile service provider's standard rate for receiving text messages may apply. If you have any questions about the rate, please contact your operator for more information.
Endret av PT
Lenke til kommentar

Jeg ringte telenor (bedrift) og spurte om det var noe de tok penger for.

 

Og det er ingen tjeneste hos telenor som tilsier at de tar betalt for at jeg mottar meldingen. Så fra Telenors side er det i følge den hyggelige damen ganske så gratis.

 

Hun ville derimot for min del at jeg skulle bekrefte det med google at det er gratis.

 

Står det noe sted på google's sider at det er gratis utenom i HW sin artikkel?

Lenke til kommentar
Står det noe sted på google's sider at det er gratis utenom i HW sin artikkel?

8535307[/snapback]

EDIT:

Fra Google Help Center:

Google Calendar is a free service and Google doesn't charge you to receive notifications. Please keep in mind that if you’re in the US or Canada, your mobile service provider's standard rate for receiving text messages may apply. If you have any questions about the rate, please contact your operator for more information.

8535216[/snapback]

Endret av PT
Lenke til kommentar
Nokon som veit om denne fungerar gratis med Tele2? :)

8533523[/snapback]

Da gadd jeg endelig å ta en telefon til Tele2. Damen svarte at de ikke tok betalt for at du skal motta SMS meldinger (slik som noen nevner at mobil-leverandører i USA gjerne gjør).

 

Hun sa at det ville være lurt å få det skriftlig fra Google.com at de ikke tar seg betalt for tjenesten. Da stoler ihvertfall jeg på at dette er gratis nok. Dette bør vel prøves ut. :thumbup:

Lenke til kommentar

Jeg har Tele2 og har brukt denne tjenesten fullstendig gratis i noen måneder nå! Det hele fungerer utmerket. Sammen med den gode nettkalenderen Google Calendar forøvrig er, gir denne gratis mobilpåminnelsesfunksjonen hele systemet en meget høy "må-ha-faktor" ! :) Anbefales virkelig!

Endret av bkLife
Lenke til kommentar

Nå har jeg fått svar fra telenor:

 

Hei _____, og takk for henvendelsen!

 

Det er gratis å motta SMS med Telenor abonnement. Telenor har kun

avtaler med tjenesteleverandører, men det er de forskjellige

leverandørene(f.eks Google) som bestemmer prisen for

produktet/varslingen. For å få vite mer angående pris må du ta

kontakt med tjenesteleverandøren, og i dette tilfellet Google.

 

De fleste nye mobiltelefoner har en kalender, hvor du kan legge inn

avtalene med varsling direkte på mobiltelefonen.

Endret av sindreij
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...