Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Dating: Bør gutter spandere på jenter?

Synes du gutten skal spandere på jenta ved date?  

283 stemmer

1. 1. Synes du gutten skal spandere på jenta ved date?

• Ja, gutten skal spandere ALT
      67
    • Nei, de betaler hver for seg
      111
    • Whatever. Jeg vil stemme
      105

Anbefalte innlegg

Er ikke det en litt enkel måte å se det på? Det er ikke umoralsk å gi bort dyre ting, det er ikke umoralsk å ha forretningspartnere, men å gi bort dyre ting til forretningspartnere kan fint være umoralsk.

AtW

8754739[/snapback]

Det er en enkel måte å se på det fordi det er en enkel sak; når det gjelder privatlivet til andre mennesker som ikke på noen måte påvirke eller skader de involverte eller andre, så er det eneste umoralske å forhindre dem.

Bestikkelser har konsekvenser, både for de involverte og evt konkurrenter, osv. Det er ikke tilfellet med prostitusjon, bare spør Jesus. Han tilbrakte mer tid med dem enn noen.

Videoannonse
Annonse
Er ikke det en litt enkel måte å se det på? Det er ikke umoralsk å gi bort dyre ting, det er ikke umoralsk å ha forretningspartnere, men å gi bort dyre ting til forretningspartnere kan fint være umoralsk.

AtW

8754739[/snapback]

Det er en enkel måte å se på det fordi det er en enkel sak; når det gjelder privatlivet til andre mennesker som ikke på noen måte påvirke eller skader de involverte eller andre, så er det eneste umoralske å forhindre dem.

Bestikkelser har konsekvenser, både for de involverte og evt konkurrenter, osv. Det er ikke tilfellet med prostitusjon, bare spør Jesus. Han tilbrakte mer tid med dem enn noen.

8755462[/snapback]

Men forklaringen din nå, er ikke den samme som forklaringen jeg quotet, du oppgir et annet grunnlag for at det ikke er umoralsk denne gangen.

Forøvrig er jeg i det store og hele enig med deg når det gjelder privatlivet til andre, men jeg er ikke helt enig i at det er så enkelt, hva legger man i å skade eller påvirke andre? Det er ikke akkurat en klokkeklar grense.

AtW

Syns egentlig pollen her er litt for svart/hvitt til at jeg vil stemme jeg.

Selv syns jeg man kan bytte på litt. Eksempel fra en date jeg var på: han betalte kinobilletter, jeg betalte godteri.

Hvis man er på kafé er det jo ofte sånn at den ene går bort og bestiller kaffe, og da er det naturlig at vedkommende betaler. Men hvis det i mitt tilfelle er gutten, så sørger jeg for at det er jeg som gjør det neste gang.

Syns det er bedre at det blir litt sånn "annenhver gang" enn at man skal drive og splitte regninger i tide og utide. Det går jo mer eller mindre opp i opp etterhvert uansett. Ihvertfall hvis man dater en stund.

Jeg tar ihvertfall ansvar selv, og tilbyr meg å spandere omtrent 50% av gangene. Hvis jeg selv inviterer en på en kaffe, så prøver jeg også å ta regninga siden det var jeg som inviterte. Med mindre han absolutt innsisterer. Gidder ikke krangle om det heller...Er jo så mye annet moro man kan bruke tid og krefter på! ;)

Endret av Sessan
Ja, gutta bør absolutt spandere på oss. Jeg tenner i hvert fall mer på spandable gentlemenn enn gniere. Vis at dere kan ofre litt for jenta.

8806775[/snapback]

Rart det der, for det samme gjelder oss. En gnierjente som ikke spytter inn med noen kroner kan være en total turn-off, sammelignet med en jente som forstår seg på normal folkeskikk og tilbyr å betale for seg.

Ja, gutta bør absolutt spandere på oss. Jeg tenner i hvert fall mer på spandable gentlemenn enn gniere. Vis at dere kan ofre litt for jenta.

8806775[/snapback]

... for det rettferdiggjør jo det hele. Jeg liker også å bli spandert på. Synes godt kvinner kan vise at vi ikke lever på 1800-tallet og spandere litt de også.
100% likestilling blir teit, vi er tross alt født forskjellige.

8807258[/snapback]

Joda. Jeg mente egentlig det er interessant at du vil ha såpass lite likestilling. Ville du godta å ta all bleieskifting og all nattlig ungestell også?

Endret av EasyRaider
Som du sier, mannen har sin oppgave. Da har også kvinnen en oppgave.

8807005[/snapback]

Jeg har ingenting imot at "varen" koster en middag/kinotur. Jeg har betalt mer for mindre, for å si det sånn. ^^

8807123[/snapback]

Selfølgelig. Investerer jeg mye tid/penger i noen forventer jeg å få noe igjen. Alt annet er bare ondt.

Endret av stakan

Jeg synest menn bør spandere på damer når det gjelder småting som kinobillet,kaffe o.l.. Hun skal selfølgelig ha med penger for seg selv og tilby alltid å betale for seg selv.

Hun skal ikke forvente at vi menn spanderer hele tia og selvfølgelig være takknemlig.

Jeg hadde hverfall aldri latt en dame spandere på meg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...