Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Generell diskusjon om og rundt moped


Anbefalte innlegg

Har ett problem med Aprilia habana custom, 50cc.

 

Jeg kjører til butikken, gir fullgas hele veien, ingen problemer.

Når jeg skal hjem igjen starter jeg den, prøver å gi gass men det virker som om den harker som et helvette og etter 3-4 sek med fullgass kommer plutselig avsparket. Sånn er den ei stund etterpå til før jeg har kjørt på litt mer.

 

Det er virkelig ikke sånn den skal være? Kan det ha noe med plugg eller for mye olje e.l? har skifta til å blande olje i bensin, så vet ikke om blandinga er feil. Har vel rundt 1%

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hadde 2% først, men pluggen ble jo helt svart og fikk problemer med tenninga :s

En bekjent som sa jeg var tullerusk for å kjøre med 2% når det er 1% standard scootere skal ha.

 

Så den herper seg om jeg har fullgass når den er kald? Som jeg beskrev, treg på avsprang.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Hadde just et problem med mopeden så den ikke startet, men fikk hjelp med det. Problemet var en skrue i forgasseren som regulerte hvor mye luft som kom inn (ellernoe sånt)... Den hadde sklidd ut, så motoren fikk ikke nok bensin. Nå har det problemet kommet tilbake, og det er mulig det er den skruen... Men jeg er ikke helt hundre prosent sikker på hvor den er, og hvilken skrue.... Om noen vet hva jeg snakker om, hadde det vært greit med et bilde ellernoe slikt, som viste hvilken det var.

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...
  • 2 uker senere...
  • 2 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...