Lapp1 Skrevet 11. juli 2009 Skrevet 11. juli 2009 Har ett problem med Aprilia habana custom, 50cc. Jeg kjører til butikken, gir fullgas hele veien, ingen problemer. Når jeg skal hjem igjen starter jeg den, prøver å gi gass men det virker som om den harker som et helvette og etter 3-4 sek med fullgass kommer plutselig avsparket. Sånn er den ei stund etterpå til før jeg har kjørt på litt mer. Det er virkelig ikke sånn den skal være? Kan det ha noe med plugg eller for mye olje e.l? har skifta til å blande olje i bensin, så vet ikke om blandinga er feil. Har vel rundt 1%
Andie93 Skrevet 12. juli 2009 Skrevet 12. juli 2009 (endret) Den overlever på 1% olje, men det er fortsatt alt for lite! Gå over til 2,5 % Edit: Du skal aldri kjøre bånn gass når den ikke er varm Endret 12. juli 2009 av Andie93
Lapp1 Skrevet 12. juli 2009 Skrevet 12. juli 2009 Hadde 2% først, men pluggen ble jo helt svart og fikk problemer med tenninga :s En bekjent som sa jeg var tullerusk for å kjøre med 2% når det er 1% standard scootere skal ha. Så den herper seg om jeg har fullgass når den er kald? Som jeg beskrev, treg på avsprang.
Hanihagen Skrevet 12. juli 2009 Skrevet 12. juli 2009 Prøv og skift til større plugg og seff ha 2% olje. Du kan og prøve og drenere forgassern, og kanskje ta en skikk får og se om den er varmskjært
Andie93 Skrevet 13. juli 2009 Skrevet 13. juli 2009 Hvis pluggen er helt svart bør han vel heller dyse ned?
dysfunctional Skrevet 13. juli 2009 Skrevet 13. juli 2009 Hvit plugg = For liten dyse Svart plugg = For stor dyse Brun plugg = Perfekt.
Lapp1 Skrevet 13. juli 2009 Skrevet 13. juli 2009 Hmf, hvor er dysa på min scooter da? Har ikke gjort no selv på den, var forrige eier det.
i93 Skrevet 14. juli 2009 Skrevet 14. juli 2009 Hmf, hvor er dysa på min scooter da?Har ikke gjort no selv på den, var forrige eier det. Inne i bunnkaaret på forgasseren. (Svart lokk på undersida.) Selve dysa er en gullfarget skru med et bittelite hull i midten.
brukernavnerteit Skrevet 22. august 2009 Skrevet 22. august 2009 Hadde just et problem med mopeden så den ikke startet, men fikk hjelp med det. Problemet var en skrue i forgasseren som regulerte hvor mye luft som kom inn (ellernoe sånt)... Den hadde sklidd ut, så motoren fikk ikke nok bensin. Nå har det problemet kommet tilbake, og det er mulig det er den skruen... Men jeg er ikke helt hundre prosent sikker på hvor den er, og hvilken skrue.... Om noen vet hva jeg snakker om, hadde det vært greit med et bilde ellernoe slikt, som viste hvilken det var.
.Butthead. Skrevet 22. august 2009 Skrevet 22. august 2009 Det er den skrua som sitter litt på skrå, og nærmest luftfilteret. Den ved siden er for å stille turtallet opp/ned.
Lapp1 Skrevet 9. april 2011 Skrevet 9. april 2011 Problemet med apriliaen der hørtes identisk ut som for en venn av meg. Luftfilteret var tett, etter han rensa det ble den perfekt.
Roger865 Skrevet 9. april 2011 Skrevet 9. april 2011 kan man høre at plomba er tatt ut? Tja. Du kan merke det ved at du kan ruse mopeden høyere enn om den hadde vært plombert. Du merker det jo også på drag og toppfart. En plombert moped går dritdårlig, mens en uplombert en går endel bedre.
Roger865 Skrevet 24. april 2011 Skrevet 24. april 2011 Nei,ikke spesielt mye. Tror ikke folk bryr seg så mye om km. stand når de kjøper såpass gammel, brukt moped. Min moped, en 2008 Furia Max, har gått 13000, i kjørelengde:år forhold er jo dette mer enn din.
Marinius Skrevet 29. juli 2013 Skrevet 29. juli 2013 Lite liv her, ingen som kjører moped lenger? Min egen motor jeg akkurat ble ferdig med.
Valmeth Skrevet 29. juli 2013 Skrevet 29. juli 2013 HEI NIKOLAI. Er du her også Hva synes folk om MT5en min?
Marinius Skrevet 30. juli 2013 Skrevet 30. juli 2013 HEI NIKOLAI. Er du her også Hva synes folk om MT5en min? Hahaha! Trengte ikke tenke to ganger når jeg så profilbildet Søt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå